Bike Station Sauvossa

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Bike Station Sauvossa

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Käväisin tänään miehen kanssa tutustumassa Bike Station -liikkeeseen Sauvossa (http://www.bikestation.fi/info/fi/esittely/tervetuloa/). Hieno rakennus ja käytiin mielenkiintoista keskustelua pyörän osista. En edes tiennyt tällaista kauppaa olevan. Erityisesti mulla huomio kiinnittyi vanteisiin: http://www.bikestation.fi/shop/fi/osat/ ... ra_10.html

Vaikutti ainakin pätevältä tuommonen etteivät pinnat lähde vinosti nippelistä kohti napaa. Varsinkin pienessä kiekossa se näyttää aika ilkeeltä että ovat niin vinossa.

Rohloffista puhuttiin kanssa melko paljon, onhan se hieno systeemi.

Eniten mua jäi kyllä kiinnostamaan nuo kiekot ehdottomasti.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bike Station Sauvossa

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Jäi todella kytemään ajatuksiin nuo kiekot. Pitkään mietin mutta päätin sitten antaa hieman erilaiselle vanteelle mahdollisuuden. Se todella kannatti, kiekko on tiukkaan rakennettu ja kantaa tosi hyvin alustan epätasaisuuksia, Hopen napa rullaa todella hyvin. 28mm Durano istuu uudelle vanteelle nätimmin kuin edelliselle (uusi vanne on hiukan leveämpi kuin vanha, tuon uuden vanteen minimisuositus renkaan leveydelle on 25mm). Onhan tuo täysmusta vanne nyt muutenkin tosi upea, täytyy sanoa. Bikestation teki hyvää jälkeä ja asiakaspalvelu oli tosi hyvää ja nopeaa.

Painoa uudella kiekolla on n. 889g, painaa 189g enemmän kuin vanha, mutta ajossa en sitä huomaa ja pyörä kiihtyy helposti ja kulkee nätisti.

En ole itse kerennyt vielä pyörää kuvailemaan millään kunnon kameralla, mutta tässä pari Ullmannin ottamaa kuvaa irtokiekosta:

D8U_6927_1400.jpg
D8U_6926_1400.jpg

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bike Station Sauvossa

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Hieno kiekko kunnon osista ! :D Bikestationin palvelusta minullakin vain hyvää sanottavaa vaikka paikan päällä en ole käynyt, puhelimitse ja sähköpostitse olen asioinut lähinnä Rohloff asioissa.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Bike Station Sauvossa

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Ehkä vähän turhan reilusti pinnoja 406 kiekkoon, mut varmasti kestää eikä tuo painoero arkikäytössä ainakaan haittaa

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bike Station Sauvossa

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Wacky kirjoitti:

Ehkä vähän turhan reilusti pinnoja 406 kiekkoon, mut varmasti kestää eikä tuo painoero arkikäytössä ainakaan haittaa

No onhan siinä, 32 olisi varmaan ollut sopiva mutta ei ollu tarjolla. Tän pitäis ainakin olla kestävä ja mä kun tykkään lähteä ajelemaan tonne keskelle-ei-mitään niin on kivaa kun tietää et alla on kiekko joka ei hätkähdä pienistä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Bike Station Sauvossa

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

Wacky kirjoitti:

Ehkä vähän turhan reilusti pinnoja 406 kiekkoon, mut varmasti kestää eikä tuo painoero arkikäytössä ainakaan haittaa

Höm. Minulla huonoja kokemuksia nojakissa 20-pinnaisista 451-vanteista. Eivät ne kestä. Mieluummin ottaisi vanteensa 36 pinnalla...

Viime kesänä katkesi pinna ja vanne soikeaksi niin, ettei siitä kalua enää tullut. Uudesta vanteesta on tänä kesänä jo katkennut yksi pinna...

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Bike Station Sauvossa

Viesti Kirjoittaja Wacky »

ajarmala kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Ehkä vähän turhan reilusti pinnoja 406 kiekkoon, mut varmasti kestää eikä tuo painoero arkikäytössä ainakaan haittaa

Höm. Minulla huonoja kokemuksia nojakissa 20-pinnaisista 451-vanteista. Eivät ne kestä. Mieluummin ottaisi vanteensa 36 pinnalla...

Viime kesänä katkesi pinna ja vanne soikeaksi niin, ettei siitä kalua enää tullut. Uudesta vanteesta on tänä kesänä jo katkennut yksi pinna...

Järkikäteen hyvä mies. 20 ja 36 pinnan välillä on aika monta mahdollista pinnalukumäärää, et ehkä joku maltillisempi pinnojen lisäys olis aivan riittävä tai parempaan vanteeseen vaihtaminen auttaisi kestävyydessä. Mikä ihmeen tarve ihmisillä mennä yhdestä ääripäästä toiseen :roll: Onks tää sitä digitaalista aikaa?
Mä oon käyttänyt jo vuosikausia kaikissa kiekoissani 32 pinnaa eikä ole pahemmin pinnoja mennyt. Sen lisäksi että vähemmän kuin 36 pinnaa niin kiekot on kaikki isompia kuin 406 joten pinnan väli on isompi. Itse toki valitsen kaikki vanteet tarkkaan niin että mahdollisuuksien mukaan pinnan reijät on holkitetut ettei vanne lohkea pinna reigistä niin helposti.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Bike Station Sauvossa

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Luggarionin 36 pinnaisesta 406 etukiekosta tahtoo pinnat löystyä. Ei mahdottomasti, mutta venyvät kuitenkin. Osasyy voi olla napajarru? Ainoa tähän mennessä huoleton kiekko on ollut 48 pinnainen 406 bmx kiekko.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bike Station Sauvossa

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Ei oo holkitettu vanne mutta enpä usko että lähtevät lohkeamaan rei'istä koska rakenne on sellanen etteivät nippelit pinnoineen väännä reikiä kun ne reiät on porattu hieman viistoon.

Tossa on tollaset lukittuvat nippelit, niiden ei pitäs aueta paitsi jos menee ulkoisesti jotenkin tölväisemään tai jotain, näin ymmärsin.

Voin tulla kirjoittamaan kiekon käyttökokemuksia sitten vaikka tuhannen kilometrin jälkeen. Tähän mennessä olen tykännyt oikein kovasti :D .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Vastaa Viestiin