lowrides kirjoitti:Protoilussa laadukkaat osat, kuten kiekot ovat mielestäni nimenomaan tärkeitä, jotta saa ko. tekeleestä kuten rungosta mahdollisimman tarkka kuva. Tietää missä ominaisuuksissa on onnistunut ja missä ei.
Toki, jos on laadukkaisiin ja keveisiin maantieosiin tottunut ja vertaa luomustaan muihin vastaavilla osilla oleviin.
Kyllä ne samat erot saa esiin halvemmallakin. Jos rakentaa "lowracerin" halvoilla maastopyörän ja lastenpyörän osilla ja vertaa sitä saman tasoisista osista tehtyyn swb:n niin samat erot suorituskyvystä löytyy kuin vatsaavista kalliimmalla tehdyistä pyöristä.
lowrides kirjoitti:Ei, jos suurinta osaa se ei kiinnosta. Monet jättää osallistumatta keskusteluun, jos muutama käyttäjä vaatii heti kaavoja. Ja liika meteli kaavoista peloittelee lisäksi monet uudet käyttäjät pois. Esim. rakentelu-osioon voi aloittaa ketjuja koskien kaiken maailman kaavoja ja sieltä niitä mielellään kaikki varmasti lukevatkin, ainakin minä.
Tämä on oma, tukeva moderaattorin mielipiteeni... siivoilen nämä oftopiciksi menneet viestit tuonne johonkin palautetta sivustosta -osion alle.
Minusta taas edullisemmin harrasteeseen mukaan pyrkivien mollaaminen moderaattorin taholta on omiaan ajamaan uusia käyttäjiä muiden harrastusten pariin. Ei näy kaipaamiasi nuoria ja naisia missään harrastuksessa jonka kokeilemiseksi on sijoitettava heti tuhansia euroja.
Mutta tuo 3,5% eron saaminen pelkkien kiekkojen painossa on merkittävä. Kun tähän lisätään kapeampien ja parempien kumien pienempi viereintävastus ja muista osasista tulevat yksittäiset prosentit niin alkaapa näkyä. Jopa niin että laadukkalla maantiepyörällä peittoaa raskaan omavalmiste nojakin.
Jukka