Joo, noin se menee mitä "joutilas" kirjoittaa. Olen ollut rullaluistelun kilpatoiminnassa mukana pitkään ja siellä eri asfalttilaatujen mukaan säädetään renkaitten kovuuksia, karkealle asfaltille pehmeät ja sileälle kovat, eron kyllä huomaa rullaavuudessa. Sama varmasti toimii nopeuspyöräilyssä. Jos ajatellaan vaikka sileintä asfalttia jossa pinta ON todella sileä, niin ilmakumirengas tuntuu sille jotenkin liian pehmeältä vaikka olisi pumpattu ihan rajaan asti... usein tuntuu siltä että rengas saisi olla kovempikin.
Optimaalisin olisi varmasti rengaskiekot samaan tyyliin kuin luistelussa jossa eri kovuuksia voi vaihtaa mikä sitten tuntuu parhaimmalta. Nythän käytännössä kukaan ei ole voinut testata kovempia renkaita koska sellaisia ei vain ole olemassakaan. Missä sitten kulkee optimaalisen kovuuden raja suhteessa muihin ominaisuuksiin on täysin tuntematon tällä hetkellä.