Nopeuspyörän konsepti ?

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nopeuspyörän konsepti ?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

lowrides kirjoitti:

Kyllä se paras konsepti on käytössä juuri noissa Varna streameissä. Ainakin nuo ennätysmiehet ja pyörän tekijät ovat sanoneet että kaikkein oleellisinta on minimoida pyörän koko. Katteen pituus lisää siis ilmanvastusta. Lisäksi oleellista on hyvät suhteet istuimen korkeuden, -kulman ja polkimien korkeuden kanssa, jotta saadaan kaikki watit irti ajajasta.

Kyllähän noita projekteja on joissa on mallinnettu kaikkein aerodynaamisinta pyörää kovilla budjeteilla (esim. speedhawk tiimi), mutta aika vaisuksi ovat tulokset aina jääneet. Nämä pyörät ovat aina olleet varnaa isompia kooltaan. Georgi on muotoillut varnan "taiteilijana", ottanut vaikutteita luonnon muodoista. Joitakin linjojen parannuksia on ajansaatossa tehty. Mielenkiintoinen näyte kuinka se kuuluisa insinööritaito ei aina tuota parasta tulosta.Whittigham ei myöskään ole varmasti se kovin luu, ennätyksiä on yrittänyt entisiä ammattilaisia ja olympia pyöräilijöitä, mutta tuloksetta.

Niin ja kai tuo on vakaa pyörä, kun sillä ajetaan säännöllisesti yli satasta, enkä muista että koskaan olisi kaatunut. Rob Englishin Mangohan taas osoittautui epävakaaksi http://rob.bikerevuk.com/kingcycle/Mango.html

Oletko nyt yllä olevan kirjoittaneena valmis ikäänkuin takaamaan että tämä uusi konseptini itseasiassa onkin huomattavasti parempi ?

Kolmella pyörällä pitäis olla vakaa..ja viimeisemmän version otsapinta 0.17 m2 ja rungon profiilin ala 0.77 m2 sekä korkeus alle 60 cm ( pituus 2400 mm ) !

Liitteet
chopper_projekti.jpg
chopper_projekti.jpg (68.46 KiB) Katsottu 2501 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nopeuspyörän konsepti ?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Varnan pituus toisaalta mitattuna vaikuttaa olevan 2620 mm luokkaa; http://sports.espn.go.com/espnmag/story?id=3405498

Lausitzringillä ajettiin 2010 1200 kilsaa 24 tunnin aikana tadpolella...eli kyllä 3 pyörääkin voi olla myös nopea...se jää nähtäväksi.

Varna Diablon merkittävin ominaisuus lienee Sam Whittingham joka polkee sitä uskomattoman pienillä mitoillaan valtavalla teholla ( muotokaan ei ole huono ).

Liitteet
pidennetty velocitrike
pidennetty velocitrike
VELOCITRIKE_3Views55.JPG (41.43 KiB) Katsottu 2438 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nopeuspyörän konsepti ?

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Aika kapeat takakiekot. Kuinka leveet navat sä meinaat noihin takakiekkoihin?

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Nopeuspyörän konsepti ?

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

5 mm rst kiekko kahden kuulalaakerin välissä..olisko 21 mm ?

Toinen vaihtoehto on 5+4+5 eli 14 milliä..5-6 mm nailoni rengas !

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Vastaa Viestiin