Mikä 20"/406mm kumi ympärivuotiseen käyttöön?

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Mikä 20"/406mm kumi ympärivuotiseen käyttöön?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ongelmakohteena CLWB:ni takakumi. Pienen kokonsa ja painoa kantavan sijaintinsa vuoksi pitäisi löytää hyvin rullaava, kestävä ja ympärivuotiseen käyttöön soveltuva kumi. Paikallisesta pyöräliikkeestä ostettu Nokia Pacer S vaikutti vähän aikaa ihan hyvältä, mutta näyttää ettei pysy enää vanteella kyljessä luvatulla maksimipaineella :(
Marathon plussahan on aika varma valinta kestävyyden puolesta, kuvio vähän sileä talvikäyttöön ja viiltosuojauksen vuoksi ei ihan kevyt rullaamaan. Tämmöisestä on omaa kokemustakin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Mikä 20"/406mm kumi ympärivuotiseen käyttöön?

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Minulla on jotain 62-406 Kendoja joissa on melko tukeva kudos ja mukavantuntuinen nappularivistö. Okka teki niistä aikanaan nastarenkaita nojakisteille käsipelinä kun muutakaan ei ollut. Voisin katsoa kotona pyörävarastossa mikä sen mallinimi oli. Hyvä rengas se on.

karpaazi
Viestit: 52
Liittynyt: 05 Touko 2009, 12:04
Paikkakunta: Kälviä

Re: Mikä 20"/406mm kumi ympärivuotiseen käyttöön?

Viesti Kirjoittaja karpaazi »

Minuakin kiinnostaisi tuo Kendan malli, kun pitäisi löytyy nastoitukseen sopiva aihio.

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Mikä 20"/406mm kumi ympärivuotiseen käyttöön?

Viesti Kirjoittaja Api »

Teemu Kalvas kirjoitti:

Minulla on jotain 62-406 Kendoja joissa on melko tukeva kudos ja mukavantuntuinen nappularivistö. Okka teki niistä aikanaan nastarenkaita nojakisteille käsipelinä kun muutakaan ei ollut.

Minulle hän nastoitti pari kappaletta Schwalben Jumpin Jackeja. Muuten olivat hyviä talvikumeja mutta molemmista petti lyhyen ajon jälkeen reunalanka, eli kumi virahti isoksi eikä enää pysynyt vanteella. Toisesta kumista tuli kaiken lisäksi langan pää ulos puhkaisten sisäkumin.

Vastaa Viestiin