Cab-Bike

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Cab-Bike

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Olen vakavasti harkitsemassa hankintaa. Onko onnellisia tai onnettomia omistajia näillä foorumeilla?

Eli kannattaako investoida 6000-7000€ Cab-Bikeen?

http://www.cab-bike.com

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Cab-Bike

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Miksi olet iskenyt silmäsi juuri Cab.Bike´een?
Mikä siitä tekee ylivoimaisen ykkös vaihtoehdon?

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Cab-Bike

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Mustasudenkorento kirjoitti:

Miksi olet iskenyt silmäsi juuri Cab.Bike´een?
Mikä siitä tekee ylivoimaisen ykkös vaihtoehdon?

Itse olen miettinyt samaa peliä, mutta ei ole ihan heti varallisuutta. Muihin kinnereihin nähden ainakin suurempi kantavuus ja suuremmat tavaratilat.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Miksi juuri Cab-Bike

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Jos ei puhuta siitä, että miksi Kinneri vaan ainoastaa miksi Cab-Bike niin...

Cab-Bikeä on tehty jo vuosia, eli lastentaudit on saatu jo pois, eikä yllätyksiä pitäisi sitä kautta tulla.

Cab-Bike on riittävän korkea, eli tulee paremmin nähdyksi. Korkeuden vuoksi se on hieman vastaaviaan lyhyempi, ja mahtuu omistamaani pakettiautoon. Kori on myös riittävän suljettu, esimerkiksi Go-One on matala ja läpinäkyvä, jolloin se ei tarjoa lainkaan suojaa ohikulkijoiden katseilta.

Speksien mukaan pyörään mahtuu isokokoinen, jopa 2 m kuski ja se kantaa 150 kg. Eli saisin tavaraa mukaan itseni lisäksi (painoa on 125 kg).

Cab-bikeen tulee vakiona Rohlof speed hub vaihteisto ja siihen saa myös kolmiportaisen välivaihteen, jolla saadaan sekä ala- että yläpäähän muutama välitys lisää. Ylämäessä pienet välitykset ovat tarpeen painavan (32 kg) laitteen vuoksi ja alamäessä on mukavaa painella menemään niin kovaa kuin sielu sietää. Nykyisella Nazga Fuegolla menee jokaisella lenkillä rikki 65 km/h ja ennätys on 78,6. km/h.

Fuegolla on hyvä ajella maantielenkkejä, mutta kaupunkipyöritykseen se on hieman kankea. Aika usein tulee eteen esimerkiksi seuraava kombo: Paha kivetys suojatien lopuksi + jyrkkä käännös heti jalkakäytävälle tultaessa + ylämäki käännöksen jälkeen + jalankulkija suojatiellä + pyöräilijä toisesta suunasta + jalankulkija jalkakäytävällä + auto tulossa myös kohti. Eli kolmipyörällä voisi tässä kohtaa pudottaa vauhdin alas tuumailun ajaksi ilman, että tarvitsee pysähtyä tai vastaavasti pelätä kaatuvansa liian hitaan vauhdin vuoksi. Rohlof tuo myös tähän apua, kun vaihdetta voi vaihtaa myös paikallaan ollessa.

Cab-Bikessä on vakiona tuulilasinpyyhkijä (käsitoiminen), mikä kuvaa hyvin laitteen käytännönläheisyyttä. Todennäköisesti toimisi hyvin kauppakassina, ei tarvitsisi aina autolla lähteä.

En ole hakemassa parasta mahdollista kilpuria, sillä olen huomannut nojapyörällä ajon olevan niin mukavaa, että ei ole mitään kiirettä minnekkään. Varsinkin kun kinnerissä on suojassa säältä.

Ajattelin joskus hankkivani HPV Scorpion Fs:n, mutta Rohlof vaihteistolla ja pakollisilla lisävarusteilla sen hinta kohoaa muistaakseni 5000 € kieppeille, saattoi olla jopa yli, joten pari tonnia lisähintaa kinneristä ei ole mielestäni paha. Tietysti Antrotechin saisi paljon halvemmalla, jos avolaitteden hintoja aletaan vertailemaan.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Ei taida olla enää myynnissä

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

En ole onnistunut saamaan yhteyttä Cab-Biken valmistajaan. Ensimmäinen ihminen, jolle kirjoitin kertoi jättäneensä hommat ja sanoi laittaneensa viestini eteenpäin nykyisin vastuussa olevalle ihmiselle. Mitään ei kuulunut, tästä on jo pari viikkoa. Nyt sitten yritin suoraa kontaktia ko. henkilöön, mutta eipä ole tullut vastausta.

Ei taida olla kovin kannattava bisnestä tämä kinnereiden valmistus.

Onko kenelläkään ideaa, mikä olisi seuraava merkki.

Leitra - ihan hyvä varmaan, mutta rumat eturenkaat ja siinä kate on "normaalin" tad-polen päällä.

Go-One evolution - vaikuttaa senkin ostaminen olevan vaikeaa, ekä matala täysin läpinäkyvä ohjaamo huonoilla tavaratiloilla oikein sytytä.

Olisiko jotain muuta oikeasti saatavilla olevaa merkkiä? Vai alanko tunnustelemaan Leitran suuntaan.

Tärkein vaade on kokonaan katettu ohjaamo, jos pää on paljaana kun sateessa ajaa, niin ennenpitkää on koko mies märkänä. Puhumattakaan autojen renkaista lentävistä kurapilvistä.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Cab-Bike

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Puusilmä kirjoitti:

...
Olisiko jotain muuta oikeasti saatavilla olevaa merkkiä? Vai alanko tunnustelemaan Leitran suuntaan.

Tärkein vaade on kokonaan katettu ohjaamo, jos pää on paljaana kun sateessa ajaa, niin ennenpitkää on koko mies märkänä. Puhumattakaan autojen renkaista lentävistä kurapilvistä.

Leiba voisi olla vaihtoehto, ainakin yksi kappale on Suomessa: http://www.vaasalaisia.info/index.php?/ ... 08/07.html
http://www.leiba.de/index.php?lang=en
Bike Revolution valmistaa Leitrasta versiota jossa pyörät ovat katteen sisäpuolella.
http://www.bike-revolution.at/velomobil ... index.html

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Leiba, Leitra ja ehkä Glydekin

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Leiba Classic näyttäisi hyvältä ja sivut ovat tarjolla myös englanniksi.

Valitettavasti verrattuna Cab-Bikeen tavaratila on onneton ("...mahtuu medium kokoinen urhelukassi"), eikä näytä olevan lasinpyyhintä, mutta niiden puutteiden kanssa täytyy sitten vaan oppia elämään. Ellei päädy Leitraan.

Täytyy perehtyä vehkeeseen kunnolla ja sitten kysellä tilausta ellei parempaa löydy.

Laskeskelin Leitran tulevan kalliiksi 9110 $ ja vastaavan tasoinen Leiba maksaisi "vain" 5989 €. Lähetin Leitralle kyselyn, olenko laskenut oikein.

Selailin jälleen Glyden sivuja, ja huomasin heidänkin suunnitelleen tarjolle myös umpikate-versiota. Missään ei vielä näy lopputulosta umpikate-versiosta, blogissa on vain cabrio-mallin kuvia. Mutta koska on varsin todennäköistä, että Glydeen lisätään umpikate-vaihtoehto, niin sekin vaihtoehto pitää odotella.

Rahan säästöön voisi kuitenkin ryhtyä, kyllä jokin noista kolmesta varmaan tulee hankittua.

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1052
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cab-Bike

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Jos käytettynä hankkiminen on varteenotettava vaihtoehto, niin ligfiets.net:issä on aika paljonkin erilaisia kinnereitä kaupan:

http://www.ligfiets.net/markt/index.php ... howall=yes

Google translaten kanssa varsin mukavasti selattavissa oleva sivusto.
Tosin sinun käyttöösi sopivien mallien määrästä en osaa sanoa.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Ei taida olla enää myynnissä

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Puusilmä kirjoitti:

Olisiko jotain muuta oikeasti saatavilla olevaa merkkiä?

http://www.ped-3.com/index.html
Kuva

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Leitra

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Tällä hetkellä työn alla on Leitra - mutta hinnaksi on muodostumassa 8500 euroa. Enkä vielä ole saanut viimeistä viestiä, onko varustevalinnat tehty oikein. Sinänsä hyvä ja henkilökohtainen palvelu Leitralla kun pääsee asioimaan itse firman omistajan kanssa - mutta paremmin toteutettu nettisivu voisi olla sittenkin kaikkien kannalta paras. Viimeisin epävarmuus on, että pyörän hiilikuitujouset on lähtököhtaisesti tehty 100 kg massalle, mutta ovat joskus tehneet suuremmillekkin ihmisille erikoismalleja.

Leibassa ihmetyttää se, että huonoissa ajo-oloissa pitäisi avata etuikkuna, jotta näkyvyys säilyisi. Kyllä kai silloin juuri kun on huonoin keli pitäisi voida ajaa ikkunat tiukasti säpissä. Lisäksi Leiban tavaratila on varsin pieni ja pitäisi opetella peräkärryn kanssa ajelemaan - mikä sekin tuntuisi jotenkin hankalalta.

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Leitra

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Puusilmä kirjoitti:

Leibassa ihmetyttää se, että huonoissa ajo-oloissa pitäisi avata etuikkuna, jotta näkyvyys säilyisi. Kyllä kai silloin juuri kun on huonoin keli pitäisi voida ajaa ikkunat tiukasti säpissä.

Tietäen sen, että suomessa kesät on sateisia jne, niin ihmetellä pitää, miten jotkut valmistajat on suunnitelleet että se "tuulilasi" pysyy kirkkaana kelillä kuin kelillä ja aina. Moottoripyöräilyn kanssa vaan saanut huomata, että hitaammassa vauhdissa (= kova pyöräily vauhti) ei visiiri tahdo pysyä kirkkaana, vaan huurua piisaa sisäpuolella + ilmavirta ei riitä puhaltamaan ulkopuolella olevia pisaroita pois. Sitten kun avaa visiiriä, niin että ilma kiertää riittävästi, niin sitten huomaa pian, että visiirin sisäpinnalla ei ole enää huurua mutta tilalla on vesipisaroita. Tuohon kun lisää sen, että noiden katettujen pyörien kanssa koko keho on siellä "kypärässä" -> en usko että tuulilasista näkee ulos, jos sille ei ole järkätty tehokasta puhallinta tai lasi on avattavissa. No, ei se kypärän yksinkertainen visiiri ole ainoa vaihtoehto maailmassa. Sellanen keksintö, kun Pin-Lock pelastaa aika paljon, eli visiirin sisäpuolelle tulee sisävisiiri, jossa on reunoilla tiiviste -> saadaan kaksinkertainen lasi, joka ei sitten enää huurrukaan aivan niin herkästi. Tuommoisen saisi luultavasti viriteltyä nojakkiinkin...

Kaiken tuon höpinän lopputulemana, en usko että ostaisin tai tekisin sellaista mallia, mistä ei saa tuulilasia avattua, koska muuten näkyvyys voi olla hyvinkin kyseenalaista märällä kelillä. Jos asia on mietitty, en usko että riittävien tuuletusluukkujen tai tuulilasin avaaminen aiheuttaa veden paisumusta sisällä. Sopivalla kurakelillä luultavasti jonkin näkönen pissapoika ois kans hyvä olemassa, varsinkin jos tuulilasia ei saa auki. Helpoin tapa varmistaa että ulos näkee joka tilanteessa, on avattavat ikkunat :mrgreen:

PS: sekin, että sadekellillä huomaa että kamppeet kastuu sisältä päin, voisi siis kuvitella että katetun nojakin kanssa olisi sama tilanne, eli ainakin riittävästi kun innostuu polkemaan, niin kamppeet kastuu hikoilusta, vaikka ois kuin hyvä suoja ulkoisilta elementeiltä....

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Leitra

Viesti Kirjoittaja tavasti »

visiopetteri kirjoitti:

en usko että ostaisin tai tekisin sellaista mallia, mistä ei saa tuulilasia avattua, koska muuten näkyvyys voi olla hyvinkin kyseenalaista märällä kelillä. Jos asia on mietitty, en usko että riittävien tuuletusluukkujen tai tuulilasin avaaminen aiheuttaa veden paisumusta sisällä.

Leitrassa tuota on toki mietitty, 'konepellillä' on ilmanottoaukko, ja ilma puhalletaan tuulilasille.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Cab-Bike

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Cabbikella on uudet kotisivut: http://www.info-cab-bike.de.tl/Home.htm
Jonkunlainen kasvonkohotus on tehty molemmille malleille.

fw7854
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Heinä 2007, 22:30
Paikkakunta: Kokkola

Re: Cab-Bike

Viesti Kirjoittaja fw7854 »

Onpahan aika hieno laite tuo Cabrio-malli, maavaraakin on kerrankin riittävästi. Avautuuko yläosa samalla tavalla kuin umpivaunussa? Yritin tavata germaanien kieltä 30 vuotta sitten hankitulla taidolla, muttei tahdo tulla mitään... onko tuossa kuskin painorajoituksia? Jos Rohloff on vakiona ei hinta ole kyllä kova. Sisään kömpiminen on toiseksi helpointa (Leitra varmaan ykkönen) Täytyykö ottaa säästötili taas käyttöön ja aloittaa 5v suunnitelma... :mrgreen:

VOTE

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

No voehan halavattu!!

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Johan myrkyn lykkäs. Taas täytyy miettiä uudelleen. Leitra vai Cab-bike? Valitetavasti uudet sivut ovat vielä saksaksi, joten täytynee vain kiltisti ottaa yhteyttä, josko saisi tarkemman infon englannin kielellä.

Lisäys:

Kääntelin googlen avulla. Hintoihin on lisättävä liikevaihtovero 19 prosenttia, jolloin hinta on hieman lähempänä Leitraa 7134,05. Tähän olisi vielä lisättävä vilkkujen hinta, josta ei ole tietoa. Ja mahdollisesti muutakin. Käyttöominaisuuksiltaan Leitra on edelleen parempi - mm. kääntösäde, peili, pystympi tuulilasi, tavaratilat, katteen korjattavuus, ohjaus tapahtuu sivuilta eikä keskitangolla -vaikka onkin muutoin hieman hökötysmäinen verrattuna tyylikkääseen Cab-bikeen.

Vastaa Viestiin