HPV Spirit kokemuksia ?

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Jappi67
Viestit: 33
Liittynyt: 21 Elo 2007, 10:45

HPV Spirit kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja Jappi67 »

Antakaahan kokemuksia kyseisestä pyörästä. Tarkoituksena olisi hankkia kyseinen malli ns. yleispyöräksi koko perheelle. Ajajien koko välillä 140-175cm.

Nyt kun viimeinkin olen velaton mies, otin pienen lainan juhliakseni sitä.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: HPV Spirit kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Sen verran olen Spirittiä kokeillut että se on liki samanlainen ajossa kuin tämä oma CLWB:kin: http://www.kotinet.com/ninajukk/clwb.htm
Erittäin hyvä "yleispyörä". Helpoin kaksipyörä tyyppi oppia ajamaan, pystystä ja korkeasta ajoasennosta johtuen tasapainoilu on helppoa hitaassakin vauhdissa. Käsittääkseni tuo aito Spirit on myös nopeasti säädettävissä eri pituisille kuljettajille?
Spirit soveltuu myös pystypyörien kans ajeluun, on niin korkea että sen kyydistä juttelu viereiselle pystärityypille onnistuu paremin kuin matalista pyöristä. Spirit ei ole juurikaan pystypyörää nopeampi, korkeutensa ja ajoasentonsa vuoksi.
Väittäisin spirittiä myös turvalliseksi, näkyvyys ympärille parempi kuin maaten ajettavissa ja matalemmissa.
Eli lyhyesti: Helppo, mukava, turvallinen, mutta ei nopea

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: HPV Spirit kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Eikai sillä korkeudella ole mitään tekemistä kuinka nopee pyörä on. Olen ainakin itse pysynyt matalampien nojapyörien matkassa ja alamäki rullauksessa en ole suurempaa huomannu eroa.
Turvallinen korkea on ainakin , sillä tavalla että näkyy ja näkee paremmin. Jos tarkoitetaan istumaasentoo voi sen asettaa pyörässä jonkin verran makaavammaksi jos sellaisesta tykkää. :shock:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: HPV Spirit kokemuksia ?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nojanalle kirjoitti:

Eikai sillä korkeudella ole mitään tekemistä kuinka nopee pyörä on. Olen ainakin itse pysynyt matalampien nojapyörien matkassa ja alamäki rullauksessa en ole suurempaa huomannu eroa.

Toki kuski on suurin tekijä, hänen painonsa alamäessä ja voimansa ylämäessä. Itse olen aika monen tyyppisellä nojakilla tuota työmatkaa sotkenut ja kyllä tuo CLWB on hitain kaksipyöräinen. Ajoasennosta(selkänoja pystyssä ja polkimet istumatasossa tai jopa alempana) johtuen otsapinta-alaakin on muita enemmän. Aika vähän noin korkealta nopeusennätyksiäkään poljetaan :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin