Sinclair Research X-1

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
JuSa
Viestit: 123
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 20:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja JuSa »

Varmaan monet muistavat kotitietokoneiden yhden pioneereistä, Sir Clive Sinclairin, joka on jo 1980-luvulla puuhastellut myös pienten sähköajoneuvojen parissa. Ensi vuonna häneltä on tulossa markkinoille melko edullinen, katettu sähkönojakki X-1, joka on selvästi tähdätty sateisten Brittiensaarten kotimarkkinoille. Kuka alkaisi tuoda maahan Suomeen. Hauskan näköinen:
Kuva
http://www.gizmag.com/sinclair-x1-pedal-electric/16838/

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja jviirret »

JuSa kirjoitti:

joka on selvästi tähdätty sateisten Brittiensaarten kotimarkkinoille.

Kyllä tuo varmasti on kattamatonta parempi sateessa, mutta aika arveluttavan isot on nuo sivuaukot jotta 100% sateen suojan antaisi.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tämähän oli jo aikasemmin esillä. Taitaa olla hirvittävä ajaa sivutuulessa. :roll:

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Nojanalle kirjoitti:

Tämähän oli jo aikasemmin esillä. Taitaa olla hirvittävä ajaa sivutuulessa. :roll:

Niin, ja oikeastaan missä tahansa tuulessa paitsi juuri suoraan edestä, kun vierestä ei sujahtele liikennettä. Kun piirtää vektoridiagrammin alle 10 m/s tuulen suunnasta ja nopeudesta lisättynä pyörän nopeudella ja suunnalla, niin tyypillinen koettu tuuli tulee lähes aina etuviistosta.(kyllähän kokenutkin sen tietää). Ilma tuppaa sisään sivuaukosta (ehkä sadepisaroineen) ja jarruttaa menoa tosi tehokkaasti törmätessään ajajan leveisiin ja korkeisiin taustarakenteisiin kuin kauhaan. Puuskaisuus vaihteluttaa vastuksen suuntaa ja voimaa niin, että sana "hirvittävä" lienee paikallaan. Toivottavasti olen väärässä.

JuSa
Viestit: 123
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 20:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja JuSa »

Voipi olla sivutuulelle herkkä ja sivutuulella osa sateesta varmasti tulee sisään. Mutta haluaisin kokeilla, jos joku alkaa myymään. Vaikka ei tuo minun tyyliäni ole.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja irakas »

On aika herkullisen näköinen ja vielä kaksipyöräinen. Voi olla, että pienet sivupärskeet eivät haittaa.

Tältä pohjalta isommilla renkailla voisi ajatella seuraavaa projektia sh16:n jälkeen. :roll:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja irakas »

irakas kirjoitti:

On aika herkullisen näköinen ja vielä kaksipyöräinen. Voi olla, että pienet sivupärskeet eivät haittaa.

Tältä pohjalta isommilla renkailla voisi ajatella seuraavaa projektia sh16:n jälkeen. :roll:

Sakari

Vaikka näin:

Kuva

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

No Sakariltahan tämä käy. Ei siinä paljon aikaa mennyt. Hyvä meidän Suurkuksa , tämähän se titteli oli. :P

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja jviirret »

irakas kirjoitti:

Vaikka näin:

Kuva

Tuo onkin sitten jo paljon vaikeampi pitää sivutuulessa pystyssä. Siinä mielessä tuo sinclairin CLWBmäinen ajoasento on parempi kuin nämä racer asennot. Sakarin luonnoksessa pitää katteenkin olla leveämpi tai jää kädet sen ulkopuolelle.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Sinclair Research X-1

Viesti Kirjoittaja irakas »

jviirret kirjoitti:

Tuo onkin sitten jo paljon vaikeampi pitää sivutuulessa pystyssä. Siinä mielessä tuo sinclairin CLWBmäinen ajoasento on parempi kuin nämä racer asennot. Sakarin luonnoksessa pitää katteenkin olla leveämpi tai jää kädet sen ulkopuolelle.

Jukka

Joo, olet oikeassa. Kyllä jalat pitää saada alemmaksi ja tehdä yläohjaus.

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Vastaa Viestiin