Savenmaa Alku

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mulla ja nyt Hopealla on hajonnut runko savenmaan alku (perfomerista) tadpole trikestä. Kiinnostaa tietää onko näitä sattunut enemmän?
Hajoaminen meillä molemmilla aivan samasta paikkaa. Takahaarukan vasen yläpuki rungon ja putken hitsaus sauman rajalla.
Mulla ainakin meni takuuseen niin kuin kuuluu, veikkaan että Hopealla kans ilman mitään mukinoita.
Molemmin on alkupään tuotantoa, mulla vissiin toista maahantuotua lastia, hopealla ekaa.
Jos huomaatte että takapää alkaa heilumaan tavallista enemmän tarkista putki hitsauksen luota, penkin yläkiinnikkeen luota.

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

saisko tuosta havainnolistavaa kuvaa?

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mustasudenkorento kirjoitti:

saisko tuosta havainnolistavaa kuvaa?

Multa saattaa jostain löytyä vielä sellainen, mutta jos en löydä niin hopealta varmaan saadaan kuva tänne.
Mun nimittäin tapahtui jo viime syyskuussa ja oon sittemmin myyny pyörän.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Olin ajatellut odottaa ratkaisun, mutta kun ketju on avattu niin tässä se kuva. Vaikuttaa siltä, että runko menee vaihtoon, se on siis nojapyörä pura ja kokoa. Täytyy varmaan opetella uudelleen jarruttelemaan epätasaisuuksiin...

Takahaarukka on hyvin loiva kolmio. Alaputki jatkaa rungosta suoraan taakse, jossa takakiekon drop-outit ovat. Tämä ratkennut ylempi osa tukee rakennetta ja ottaa vastaan kovimmat iskut näissä Helsingin h.v. kanttikivissä, joita todellakin on liikaa.

Liitteet
Siitä se on poikki, takahaarukan alusta
Siitä se on poikki, takahaarukan alusta
Trike_runkovika.jpg (103.7 KiB) Katsottu 4725 kertaa
Viimeksi muokannut Hopea, 18 Heinä 2011, 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja PW »

Hopea kirjoitti:

Olin ajatellut odottaa ratkaisun, mutta kun ketju on avattu niin tässä se kuva. Vaikuttaa siltä, että runko menee vaihtoon, se on siis nojapyörä pura ja kokoa. Täytyy varmaan opetella uudelleen jarruttelemaan epätasaisuuksiin...

Takahaarukka on hyvin loiva kolmio. Alaputki jatkaa rungosta suoraan taakse ja jossa takakiekon drop-outit ovat. Tämä ylempi osa tukee rakennetta ja ottaa vastaan kovimmat iskut näissä Helsingin h.v. kanttikivissä, joita todellakin on liikaa.

Onko se saumasta ratkennu vai keskeltä putkee ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

No onpas vekkulista kohdasta...
Ilmeisesti kun jysäyttää kanttariin niin rengas lyö alhaalta putkea ylös päin mutta penkin +kuskin paino lyö takaisin niin tuohon kohtaan tulee se suurin rasitus...
Tosi söpösti hitsi sauman jälkeen kun toisen putken ja sauman tuki loppuu.
mutta jännään suuntaa tuo halkeama, ilmeisesti himpun kovaa tuo alumiini jota näissä on käytetty kun tuollalailla rapsahtelee?

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Tadpole trikessä takahaarukka joutuu kovan vääntörasituksen alaiseksi kaarreajossa. Mikä toimii 2-pyöräisessä ei kolmipyörässä kestäkkään. Toivottavasti ovat nyt vahvistaneet haarukkaa ettei vaiva uusiudu.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Väliaikatieto: Savenmaalla on laitettu runko pakettiin ja Matkahuoltoon matkailemaan.

Nyt ihan oikeasti nojapyörä pura ja kokoa!!

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

karabe
Viestit: 11
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 11:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja karabe »

Tervehdys.
Itse ostin juhannuksen alusviikolla Savenmaan Reissaajan. Siinä tuo takahaarukka taitaa olla vähän eri näköinen. Toivottavasti
siinä ei ilmene mitään runko ongelmia. Olen ajanut vasta n. 300 km:ä. Kaikki on, ainakin vielä, pelannut moitteettomasti ja
olen ollut tyytyväinen. Onkohan kellään hajua paljonko noita Savenmaan trikejä suomesta löytyy?

Kari

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Wacky »

karabe kirjoitti:

Tervehdys.
Itse ostin juhannuksen alusviikolla Savenmaan Reissaajan. Siinä tuo takahaarukka taitaa olla vähän eri näköinen. Toivottavasti
siinä ei ilmene mitään runko ongelmia. Olen ajanut vasta n. 300 km:ä. Kaikki on, ainakin vielä, pelannut moitteettomasti ja
olen ollut tyytyväinen. Onkohan kellään hajua paljonko noita Savenmaan trikejä suomesta löytyy?

Kari

Mulla hajos siinä 1500km nurkilla. Hopealla tais olla jonkun verran enemmän eikä tosta mallista ole kai raportoitu mitään ongelmia täällä ja siinä on tosiaan täysin erilainen takapää. Jos siinä mallissa olis joku ongelma se olis eri paikassa ja takuu on rungon osalta 5v, muistaakseen.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Hopea »

karabe kirjoitti:

... Onkohan kellään hajua paljonko noita Savenmaan trikejä suomesta löytyy?

Kari

Se ensimmäinen erä, josta mun Alku on, oli minusta 10 kpl. Nyt myydään kai noin kolmatta erää, joten saattaa olla että niitä on kolmisenkymmentä. Savenmaalla tietäisivät, mutta se on liikesalaisuus...

Nuohan myydään valmistajalta periaatteessa kontti kerrallaan. Savenmaa on kai tilannut eri malleja niin paljon aina kerralla että kontti on ainakin puoliksi heidän.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Noniin, runko vaihdettu. Tässä mukana kuva loppuun käytetystä rungosta altapäin. Siinä näkyy hyvin murtumakohta.

Enhän voinut olla vähän pimppaamatta pyörää kun se kerran oli valmiiksi ilman ketjua. Ketjuputket ovat nyt nätisti rungon sävyiset. 8) Ja pyörä on tarroja myöten Performer.

Liitteet
Huomaa siniset ketjuputket
Huomaa siniset ketjuputket
Performer_pimpattu.jpg (92.25 KiB) Katsottu 4527 kertaa
Siitä se meni, hitsisauman vierestä
Siitä se meni, hitsisauman vierestä
Runkomurtuma_alta.jpg (93.65 KiB) Katsottu 4527 kertaa
Viimeksi muokannut Hopea, 27 Heinä 2011, 15:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Hopea kirjoitti:

Noniin, runko vaihdettu. Tässä mukana kuva loppuun käytetystä rungosta altapäin. Siinä näkyy hyvin murtumakohta.

Kannattaisiko tuo myydä/antaa jollekkin hitsaustaitoiselle/tee se itse miehelle/naiselle tuo murtunut runko?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:
Hopea kirjoitti:

Noniin, runko vaihdettu. Tässä mukana kuva loppuun käytetystä rungosta altapäin. Siinä näkyy hyvin murtumakohta.

Kannattaisiko tuo myydä/antaa jollekkin hitsaustaitoiselle/tee se itse miehelle/naiselle tuo murtunut runko?

Jukka

Minulle kelpaisi. On vaan vähän logistisia ongelmia kun asustelen Oulussa. Tarttis varmaan sitten jostakin triken etupyörät ja ohjauskahvat hommata, ja mitälie muuta osaa jota ei kilpa- tai maastopyörästä löydy.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Savenmaa Alku

Viesti Kirjoittaja irakas »

Hopea kirjoitti:

Enhän voinut olla vähän pimppaamatta pyörää kun se kerran oli valmiiksi ilman ketjua.

Pimpin tiedän, mutta minkälaista on pyörän pimppaaminen? :roll:

Sakari

Viimeksi muokannut irakas, 27 Heinä 2011, 12:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Vastaa Viestiin