Kilpuria hommaamassa

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Laitoin vähän sähköpostitiedustelua velokraftille ..

  1. How much for vk2 frameset that includes things like diskbrake fork,
    lowracer tiller, and tailbox. How much approx. is shipping it to finland?

Frame set - 1600euro
tailbox - 350euro
shipping to Finland - 110euro (for the 2 packages)

Kuva

2.How much is frame set for vkhi?

1600euro.

is there tailbox for it?

Yes - similar shape as the VK2 box, same price.

Kuva

Best regards,
Kamil Manecki

Osaako joku arvioida yhtään, mitä tuohon tulis päälle ns. semikilpa osista? itellä on tosi huono googletustaito. Ihan vaan että tietäs missä hintaluokassa mennään. Rupian kyllä tutustumaan asiaan. Nyt on toki tuon lwb:nkin rakentelu suunnitteilla mutta mulla on aikaa :D

Aluksi kattoin vaan tuota vk2:sta mutta ei tuo vkhi olisi sen huonompi ison rengaskoon ansiosta.. :roll:

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Syväri kirjoitti:

Osaako joku arvioida yhtään, mitä tuohon tulis päälle ns. semikilpa osista? itellä on tosi huono googletustaito. Ihan vaan että tietäs missä hintaluokassa mennään. Rupian kyllä tutustumaan asiaan. Nyt on toki tuon lwb:nkin rakentelu suunnitteilla mutta mulla on aikaa :D

Kiekot:
http://www.bike-components.de/index.php ... =price_asc

Muut osat:
http://www.bike-components.de/index.php ... =price_asc

Sitten puuttui kai enää renkaat, ja ehkä vaijereita? Eli low-end maantie osilla lähtee luokasta 600€, ylärajaa ei varmaan ole olemassakaan :-)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja Syväri »

tavasti kirjoitti:

Sitten puuttui kai enää renkaat, ja ehkä vaijereita? Eli low-end maantie osilla lähtee luokasta 600€, ylärajaa ei varmaan ole olemassakaan :-)

No jos nyt alle tonnin ... :D

Jos high raceriin päädyn niin..
Eli ostan esim. tällaisen campagnolon setin. Ai hitto ku en tajua näistä kilpavehkeistä sitäkään vähää mitä perusosista :oops: lisäksi olen shimano rasisti
http://www.bike-components.de/products/ ... 2011-.html

Ja kiekot ehkä nuo, onkohan tuossa nyt sitte ees molemmat? :D 650c renkaat pitäis olla, eikös ne 28"/622 sovi
http://www.bike-components.de/products/ ... satz-.html

Ja sitten tarvii kumit, lukkopolkimet ymym ja ne vaijerit sun muut. kaikkea ei varmaan edes keksi ennenku pääsee kasaamaan.. Mutta sentään luulis 3000 e riittävän. ehkä

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Syväri kirjoitti:

Ja kiekot ehkä nuo, onkohan tuossa nyt sitte ees molemmat? :D 650c renkaat pitäis olla, eikös ne 28"/622 sovi
http://www.bike-components.de/products/ ... satz-.html

Jos tarvii olla 650c, niin ei 622 sovi. 622 on 700c, 650c on 571. Tietysti velokraftilta voi kysyä, että meneekö runkoon 622 kokoinen.

Noita ei tunnu tuolla eikä Chainreactionilla olevan, pitää etsiä muualta.

Tai no on, nämä:
http://www.bike-components.de/products/ ... frad-.html
http://www.bike-components.de/products/ ... satz-.html

Viimeksi muokannut tavasti, 16 Elo 2011, 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eikö niitä Velokrafteja saa valmiina? Onko ne pelkkiä framesettejä?

Edit. Vastaavahko M5 maksais sen kolme tonnia. http://m5ligfietsen.nl/site/EN/Models/C ... dium_Racer

Ja sama halvemmasta runkomatskusta alle 2k€ http://m5ligfietsen.nl/site/EN/Models/M-Racer

Lienet huomannut tämän m5 tica:n tuolta myyntipalstalta. Siinä oli lähellä saatavilla 2.5k€:lla kohtuullinen kilpuri. Etuna se että voi asioida kotimaisella ja saa apua säätämisessa (veikkaisin, en voi luvata). http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=2017

Edit 2. Siellä jo eemeliä kuumotti kanssa. Teoriassa silloin voi olla käytetty Slywaykin markkinoilla?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Edit 2. Siellä jo eemeliä kuumotti kanssa. Teoriassa silloin voi olla käytetty Slywaykin markkinoilla?

Jos tarkoitat tuota eemelin nykyistä pyörää niin se on modattu Tw-bets :wink:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Edit 2. Siellä jo eemeliä kuumotti kanssa. Teoriassa silloin voi olla käytetty Slywaykin markkinoilla?

Jos tarkoitat tuota eemelin nykyistä pyörää niin se on modattu Tw-bets :wink:

Jukka

Onko näin? https://picasaweb.google.com/1101933213 ... 5268103202
Mä jotenkin muistin että Slyway kauppaa olis käyty.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:

Jos tarkoitat tuota eemelin nykyistä pyörää niin se on modattu Tw-bets :wink:

Jos näin on, Tw-bentsiltäkin saa siis vartenotettavan kilpapyörän framesetin. :)
http://www.twbents.com.tw/HTM/frameset.htm
Kuva
Tässä eemeli ja pyörä
Kuva
Tässä Slyway vertailun vuoksi.
Kuva

Viimeksi muokannut jori, 16 Elo 2011, 17:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Pastori kirjoitti:

Eikö niitä Velokrafteja saa valmiina? Onko ne pelkkiä framesettejä?

Edit. Vastaavahko M5 maksais sen kolme tonnia. http://m5ligfietsen.nl/site/EN/Models/C ... dium_Racer

Ja sama halvemmasta runkomatskusta alle 2k€ http://m5ligfietsen.nl/site/EN/Models/M-Racer

Lienet huomannut tämän m5 tica:n tuolta myyntipalstalta. Siinä oli lähellä saatavilla 2.5k€:lla kohtuullinen kilpuri. Etuna se että voi asioida kotimaisella ja saa apua säätämisessa (veikkaisin, en voi luvata). http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=4&t=2017

Edit 2. Siellä jo eemeliä kuumotti kanssa. Teoriassa silloin voi olla käytetty Slywaykin markkinoilla?

Sais kai niitä valmiinakin mutta postituskulut ja hinta myös sitä luokkaa..
M5 high raceriin ja muihin tulee 19% lisää eli se on 3500e+ hiilikuidusta ja halvempaa materiaa sen 2200.

Mikä tahansa runko kai periaatteessa kävis mutta tuo velon oma paino jotain 3000g :D

Mutta enpä ole tuota myyntipalstaa lukenut aikas kiinnostava vehje kyllä oli. Kyselin tosin jo velolta asiaa pitemmälle.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja tm »

Alla vertailun vuoksi paino- ja hintatietoja viime vuodelta, kun kokosin oman Slywayni (kuva pyörästä ja kuskista tuossa hieman ylempänä). Eiköhän noista saa hieman osviittaa arvailuille. Vähän pientä tekstiä, toivottavasti saa selvän.

Taidat olla jo ratkaisusi tehnyt pyörän ja osien suhteen, mutta hämmennetään nyt vielä soppaa. Ei käytettyjäkään kannata suoralta kädeltä ohittaa. Esimerkkinä vaikka tuo meikäläisen Slyway: vähän ajettu italialainen highracer, josta voisin luopua 2 k€:lla (alla olevasta taulukosta hinta yhteensä ilman polkimia miinus 15 %:n arvonalenema vuodessa). Saisinpa siitä hyvän syyn omavalmisteen tekoon, toivottavasti jo tulevana talvena/ensi keväänä.

Meikäläisen pyörä ei ole Campagnolon osilla mm. siitä syystä, että ko. valmistajalta ei löytynyt laajan skaalan takapakkavaihtoehtoja (nyt käytössä Shimanon 11-28 -hampainen 10-pakka). Mutta eihän noilla pienillä välityksillä ole niin suurta merkitystä siellä pohjanmaan lakeuksilla, kun ei ole isoja mäkiä (?). (edit: itsellä on kyllä Campagnolon osat pystycrossarissa/maantiefillarissa, jossa vaihdeskaala on riittänyt).

Slyway ei ole aivan yhtä nopea kuin esim. tuolla toisaalla myynnissä oleva vanhempi M5 TiCa, mutta kyllä silläkin Nokian 200 metrin sprintissä 50 km/h rikkoi, vaikkei kuski kummoisessa kunnossa ole. Lowraceria korkeampana highracer tarjoaa helpomman ajettavuuden hitaassakin vauhdissa ja paremman näkyvyyden liikenteessä.

Tapsalla taisi olla paremmat kisakiekotkin tuohon kokoon (650c) myynnissä, jos sellaisia kaipaa.

Ei Slywayssä mitään vikaa ole, vaan polttelee halu päästä itse rakentelemaan ja kokeilemaan hieman toisenlaista menopeliä. Paineita aktiiviseen Slywayn myyntiin ei vielä ole, mutta Kälviän kakkosnelosen jälkeen 2k€ käteen iskevä saa kyllä pyörän mukaansa.

Liitteet
Slyway-tiedot.jpg
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Edit 2. Siellä jo eemeliä kuumotti kanssa. Teoriassa silloin voi olla käytetty Slywaykin markkinoilla?

Jos tarkoitat tuota eemelin nykyistä pyörää niin se on modattu Tw-bets :wink:

Onko näin? https://picasaweb.google.com/1101933213 ... 5268103202
Mä jotenkin muistin että Slyway kauppaa olis käyty.

No kyllä se ite sitä Tw-betiksi väittää: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 195#p23282
Minusta tuo Tw-bentin geometria on jopa parempi kuin slywayn, koska on takapainoisempi. Näin se on myö matalempi ja painojakauma parempi, jopa 50/50 voi olla riittävän pitkän kuskin kohdalla mahdollista.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mää taisin muistaa väärin. Sori häiriö. Saakohan noita TW-Bentsin framsettejä jostain kätsysti?

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja terppa »

Pastori kirjoitti:

Mää taisin muistaa väärin. Sori häiriö. Saakohan noita TW-Bentsin framsettejä jostain kätsysti?

Mäkin olen jakanut virheellistä informaatiota Eemelin pyörästä kun jo Mäntyharjulla tein virheen merkin tunnistuksessa.

Kuuklehakua yritin eilen frameseteille niin aika paljon niitäkin löytyi eri merkkejä, tarkempi tutkiminen vaan jää odottamaan nopeampia nettiyhteyksiä.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja tm »

jviirret kirjoitti:

...Minusta tuo Tw-bentin geometria on jopa parempi kuin slywayn, koska on takapainoisempi. Näin se on myö matalempi ja painojakauma parempi, jopa 50/50 voi olla riittävän pitkän kuskin kohdalla mahdollista...

Tarviipa punnita tuo Slywayn painojakauma tässä joku päivä, että saadaan faktaa arvausten lisäksi. Eemelillä näyttäisi olevan penkki enemmän takakenossa, mikä lisää vielä painoa takapyörälle. Itsellä penkki on keskiasennossa, joten lisäkallistusvaraa löytyy. Kokeilen samalla tuonkin vaikutuksen painojakaumaan.

Mikä muuten Jukka on mielestäsi "optimaalinen" painojakauma tuollaiselle highracerille? 50/50 ?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kilpuria hommaamassa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tm kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

...Minusta tuo Tw-bentin geometria on jopa parempi kuin slywayn, koska on takapainoisempi. Näin se on myö matalempi ja painojakauma parempi, jopa 50/50 voi olla riittävän pitkän kuskin kohdalla mahdollista...

Tarviipa punnita tuo Slywayn painojakauma tässä joku päivä, että saadaan faktaa arvausten lisäksi.

Joo, se olisi hyvä. Harvalla taitaa olla tuollaiseen mahdollisuutta.

tm kirjoitti:

Eemelillä näyttäisi olevan penkki enemmän takakenossa, mikä lisää vielä painoa takapyörälle. Itsellä penkki on keskiasennossa, joten lisäkallistusvaraa löytyy. Kokeilen samalla tuonkin vaikutuksen painojakaumaan.

Lähinnä pyörät eroaa eritavalla toteutetusta penkki-kammet etäisyyden säädöstä. TW-bents: ssä siirrellään penkkiä ja Slywayssä Kampia. Itseasiassa Slyway taitaa tässä suhteessa olla aika ainutlaatuinen kun useimmissa muissa suoralla runkoputkella toteutetuissa on pituuden säätö penkissä.
Tuossa ylempänä olevissa kuvissa näkyy että TW bentsissä kampilaakeri on n. 20cm eturenkaan etureunaa taempana.
Slywayssa jossa silmin nähden pitkähkö kuski kampilaakeri on eturenkaan reunan tasalla. Kuljettajan painopistekkin on siis 20cm edempänä verrattuna tilanteeseen että TW bents säädettäs samalle kuljettajalle sopivaksi. Jostakin syystä muutkin suoraa runkoputkea käyttävät valmistajat ovat päätyneet laittamaan kammet taemmas(tai etuhaarukan edemmäs):

Kuva
Bacchetta

Kuva
RANS

Kuva
Volae

tm kirjoitti:

Mikä muuten Jukka on mielestäsi "optimaalinen" painojakauma tuollaiselle highracerille? 50/50 ?

Juurikin näin, mikäli edessä ja takana on samanlaiset renkaat ja yhtä hyvin rullaavat laakerit.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin