mhelander kirjoitti:Etuhaarukkakin tuli mutta vasta myöhässä hokasin että se tarvii kompressio-hatun jollaista ei tietysti tullu tilattua... muuten etuhaarukka on kasattu ja odottaa paikalleen laittoa.
Kävin paikallisesta poimimassa töiden jälkeen sen hatun ja kun vierailta pääsin niin livahdin talliin laittamaan haarukkaa paikalleen. Lainasin kierteellisestä ohjainlaakerista haarukkaan tulevan kappaleen joka sopi justiinsa niin ei tarvinnu alkuperäisestä osaa irrottaa. Kasasin laakeroinnin ja stemmin, merkkasin sen yläreunan ohjainputkeen ja kolme milliä alempaa vetäsin liiat rälläkällä veks.
Sitten punnitsemaan molemmat haarukat, alkuperäinen SRAM Rival jarrulla ja hattuineen painoi 738g ja uusi Avid BB7 jarrusatulalla ja hatullaan painoi 794g. Hattu voisi olla kevyempi, tämä painaa 58g... Eli ei ainakaan voi väittää että paljon painaa.
Ja sitten osat paikalleen, oikea laakerin esikiristys, stemmi suoraan ja epoksista holkki jotta voi jatkaa vaijerin kuorta. Vaijeriksi piti ottaa takana vannejarrun kanssa ollut joten liiat on kiepillä. Ja tältä näyttää:
Kuten kuvista huomaa on keula nyt sitten korkeammalla. Ei ollut huono ajaa, vähän erilainen. Ehkä jopa vakaampi kaiken kaikkiaan, tietysti näkee vähän huonommin lähelle mutta toisaalta penkki on enemmän selällään ja sen kyllä huomasi kun kävin testilenkillä.
Ajaminen oli parasta tälle talvelle. Ohjaus on rauhallisempi, renkaat pitää hyvin jopa märällä jäällä. Ylämäetkin sujui ihan vauhdikkaasti vaikka keula on korkeammalla. Takajarru ei laahaa ja tehoa on. Etujarru pitää vielä säätää tarkemmin, se laahaa ja ottaa vähän huonommin.