MetaPhysic framekitti

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 31 Maalis 2012, 23:31

jori kirjoitti:Mikähän on jättö kuormattuna noilla eri haarukoilla. Kuvista päätellen ei kovin paljon eroa näyttäisi olevan, enkä ole ihan varma mihin suuntaankaan. Pidemmän haarukan rake sitäpaitsi kasvaa kuormattuna enemmän vinomman ohjauskulman takia. Ajotuntuman ero voi johtua ohjausakselin kulman muutoksesta ja korkeammasta renkaasta. Vähän sama ilmiö kuin talvi- ja kesärenkaiden välillä muutenkin.


Samat renkaat, samat vanteet, sama kuski. Pitäis varmaan ottaa kuvat kuski päällä, punnita tasaisella painon jakauma myös ja kuviin piirtää & mitata kulmat. Jos jaksais... ei käytöksessä mitään niin suuria eroja että kiinnostais mitata.

Joka tapauksessa on selvää että ensi syksynä kun liukkaat kelit tulee heitän 29er haarukan, levyjarrut ja nämä kiekot kumeineen alle. Sen verran hyvin viimeiset pyörätielenkit sujuivat kun siellä pystyi ajamaan... muuhun talveen verrattuna.

Nyt odotellaan että yöpakkaset ja jäätyneiden sulamisvesien liukkaat paikat katoavat teiltä. Silloin näihin kiekkoihin vaihtuu Continental GP 4000 S gummit, koeajon jälkeen säädän tyttärelle ja otan lowracerin käyttöön. Päästään yhdessä lenkille...
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 03 Huhti 2012, 14:44

Dodii, eilen ei jaksanu lähteä lenkille joten sain hinattua persuksen talliin värkkäämään nojakkeja paremmin kesäkuntoon lämpimämpiä kelejä odotellessa.

Lauantaina kun kävin 62 km ajelemassa -2 .. -5 lämpötiloissa niin kun auringon eteen tuli pilvihuntu niin loppumatkasta jäätyi neopreenieristeessä olevan juomasäkin letku lopulta umpeen...

Tein MP:hen uuden Double Tap -vaihdevipujen kiinnikkeen, otin pois alkuperäisen klemmarin ja vipujen välissä olleen ja duunasin 3mm:n alumiinilevystä uuden joka tuli kiinni stemmin pullotelineen pulteilla. Lähimpänä tankoa olevan alle tein vielä 2mm:n alumiinista T6c sykemittarille telineen, näin se tulee suoraan näkökenttään mutta tangon alle. Kuvat jäi ottamatta kun meni (taas) pikkutunneille.

Löysin myös pullotelineelle (tai kahdelle ) paikat : takajarrun sillan pultilla kiinni. Kokeillaan yhdellä miten pysyy paikallaan kun on vielä levyjarru takana...

Ennen telineitä tuli vaihdettua kaikkiin kesä/kilparattaisiin asianmukaiset tuubigummit alle. MP saa eteen ja taakse talouden keveimmät rattaat ja päälle eteen Continental Podium 19mm tuubi ja taakse Tofu S3 Lite 215.

Lowracerin 60mm:n hiilari takavanteelle vaihdoin hiljattain vuotavan Tofu S3 Lite 195 gummin tilalle Podiumin. Oli muuten aika urakka saada Tofun tuubiteipillä liimattu rengas irti vanteelta, meinas peukalot vääntyä sijoitaan ennen kuin sain hellävaraisesti ruuvimeisseliä avuksi käyttäen tarpeeksi gummia irti vanteelta että pääsi säteittäin repimään sitä irti. Liimateippiä jäi tuubiin sen verran että sitä voinee käyttää vielä vararenkaana, nuo nykypäivän tuubiliimat kun ei ole enää kovin sitkaita pitämään tien päällä vaihdettua tuubia vanteella...
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 431
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 13:44

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja MikaL » 04 Huhti 2012, 14:20

mhelander kirjoitti:Löysin myös pullotelineelle (tai kahdelle ) paikat : takajarrun sillan pultilla kiinni. Kokeillaan yhdellä miten pysyy paikallaan kun on vielä levyjarru takana...


Jos toimii, niin viitsitkö laittaa kuvaa.

Kunhan tuon oman pyörän vain saisi. Kaksi viikkoa sitten pyörä oli muuten valmis lähetettäväksi, mutta puuttui tavarateline, joka oli tulossa aivan muutaman päivän sisällä. No, tilanne on tuosta kahdessa viikossa kehittynyt niin, että pyörä on muuten valmis lähetettäväksi, mutta tavarateline puuttuu, joka on tulossa todella aivan lähipäivinä.
MetaPhrastic 2012

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2828
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja Wacky » 05 Huhti 2012, 13:01

Miten sun mielestä tää pyörä soveltuis ympärivuotiseen työmatka (13,5km) pyöräilyyn? Nopeutta ainakin riittää kesäisin, mutta onko parempi ajaa talvella kun se sun matala kilpuri kun ei sulla vissiin kauheesti muita mihin verrata.
Tarkoitus on tietysti hankkia eri kiekkosettejä ja varmaan fatbike osat talvea silmällä pitäen.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 05 Huhti 2012, 20:31

Wacky kirjoitti:Miten sun mielestä tää pyörä soveltuis ympärivuotiseen työmatka (13,5km) pyöräilyyn? Nopeutta ainakin riittää kesäisin, mutta onko parempi ajaa talvella kun se sun matala kilpuri kun ei sulla vissiin kauheesti muita mihin verrata.
Tarkoitus on tietysti hankkia eri kiekkosettejä ja varmaan fatbike osat talvea silmällä pitäen.


Kyllä tällä työmatkoja myös pystyy ajelemaan. Mutta itse ajelin työmatkoja täysiverisellä triathlon aika-ajo pyörällä kesät talvet, 16 km suuntaansa slikseillä... joten siitä voi päätellä.

Pyörä on korkea joten näkyvyys on hyvä, etenkin jos pyöräteitä käyttäessä nostaisi penkin pystymmäs kuin minulla nyt (noin 20 astetta). On ketterä ja hyvin hallittava. Mutta siinä istutaan korkealla joten jatkuva pysähtely ei ole sillä herkkua. Koska rattaat on isot niin huonommillakin pinnoilla on kohtuullinen ajettava, etenkin jos alla on 28mm tai paksummat gummit ja penkissä tuo hiilikuitu jousi.

Näin sanottuna, jos hankkisin MP:n myös työmatka-ajoon, niin tilaisin sen levyjarrullisena MetaPhrastic-versiona, leveämmällä etuhaarukalla jotta alle saa tarvittaessa vaikkapa 35c Marathon Winter -gummit tms.

Hyvin kun harkitsee kiekkosetin niin pärjäisi jopa yhdellä. Itse päädyin profiilivanteisiin jotka eivät olleet keveimmät mutta sopivat myös vannejarrulle jotta voin pitää noita kiekkoja treenirattaina myös kesällä ja vähän säästellä keveimpiä kisakäyttöön.

Tai siis, tällaisen kombon rakensinkin tälle keväälle... pahan päivän varalle. Jos pyörä olisi ensimmäiseni tai aloittaisin alusta, tekisin nuo levarikiekot keveillä ja laadukkailla vanteilla ja navoilla. Niihin sitten päälle gummit tarpeen mukaan.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2828
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja Wacky » 05 Huhti 2012, 21:57

Korkeus onkin se asia joka tossa hirvittää. Nykyinen bufo on niin mukavan korkuinen et pysähtyessä jalka on polven kohdalta n. 90 asteen kulmassa oikein mukavasti. Optiman high baron olis sopivamman korkuinen korkeaksi, mutta siinä ei ole leveetä takahaarukkaa johon sais läskirenkaita talveksi. Aina tuota metan runkos vais käyttää 559 kiekoilla, mutta kun haluis ne 622 kiekot. Eipä tässä ole kiire päättää mitään.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 05 Huhti 2012, 22:01

Wacky kirjoitti:Korkeus onkin se asia joka tossa hirvittää. Nykyinen bufo on niin mukavan korkuinen et pysähtyessä jalka on polven kohdalta n. 90 asteen kulmassa oikein mukavasti. Optiman high baron olis sopivamman korkuinen korkeaksi, mutta siinä ei ole leveetä takahaarukkaa johon sais läskirenkaita talveksi. Aina tuota metan runkos vais käyttää 559 kiekoilla, mutta kun haluis ne 622 kiekot. Eipä tässä ole kiire päättää mitään.


Laita MetaPhrastic, levyjarrut ja talveksi 559-kiekot, kesäksi 622:t. Voit jopa hommata 559-kiekoille matalamman etuhaarukan. Noilla ajat vaikeammat kelit eli syksystä kevääseen. Kesäksi sitten 622-kamppeet alle ja liukkaammat gummit.

Tästähän löytyy versio jossa edessä 20" rataskin. Rungon ajogeometria ei mene pilalle vaikka haarukan kulmat ei ole 622:n mukaiset joille runko lienee suunniteltu.

Ja kyllä tällä 622-rattailla pystyy lyhyempikin ajamaan : tytär on jotain 164 cm pitkä ja kyllä siltä onnistuu ajaminen.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 26 Huhti 2012, 08:53

mhelander kirjoitti:Dodii, rattaat on ny alla. Tuli punnittua kiekot ilman pistoakseleita, pakkaa ja jarrulevyjä... etu 1650g ja taka 2050g. Aika lailla ovat painavammat, edestä otettu kisakiekko jossa painava Schwalbe Milano tuubi painoi 1050g...


Pakkohan oli ostaa kun halavalla sai... CRC lähettelee koko ajan alennusläystäkkeitä joten menin vipuun... ja tilasin WTB:n LaserDisc Lite -navat:

Kuva

Ovat 100/9 ja 135/10 akseleilla, pikalukko tyyppiset ja 6-pulttisille levyille. Takana on patentoitu mekanismi vapaarattaalle, molemmissa on laippojen offset-erot huomattavasti pienemmät kuin Quandon navoissa joten pinnat sain taakse melkein yhtä kireelle molemmille puolille, samat pinnat kävi. Ja näissä on ylikokoiset akselit sekä rosteriset laakerit... ja ovat mustat joten eivät herätä huomiota kuten noi kirkkaat Quandot jotta ovat levareille maantie raaserissa.

Taas tuli halvaksi mutta takapyörä keveni 1000g:aan. Muutenkin näiden painot oli vähän salapoliisityön takana, etunen painaa 154g ja takana 288g. Vertailun vuoksi Hope Pro III maatienapa taakse painaa 263g ja eteen 115g. Takanapa on suorastaan uskomattoman kevyt ollakseen levyjarrulle.

Nyt painaa koko takaratas jossa siis WTB-napa, 32 kpl DT-Swiss Competition 2.0/1.2 pinnaa brassinipoilla, DT-Swiss R520 vanne, Continental GT 4000 S päällysgummi sekä Race 28 sisägummi, Campy 80-luvun pikalukko sekä SRAM PG 950 12-23 pakka painaa kokonaisuudessaan 2000g. Tempasin vanteista typerät teinitarrat veks ennen punnitusta.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 28 Huhti 2012, 22:19

Ja nyt on eturataskin rihtattu WTB:n navalle. Oli huomattavasti hapokkaampi saada kunnolla pinnat kireelle ja vanne keskelle akselia kuin takaratas. Laippojen offset-erot ovat siinä suuremmat kuin takana. Ja molemmissa minulla on saman mittaiset pinnat molemmilla puolilla.

Noh, nyt painaa eturatas sitten nakuna 850g ja kun päälle pannaan Conti GP 4000 S, sisägummi ja vannenauha sekä Mavic-pistoakseli painaa se 1250g.

Näin kiekot painaa nakuna 1850g ja ajokuntoisina 2900g. Pakka tosin ei ole "kisapakka" mutta ei ihan paha. Quandon navoilla ja talvigummeilla painoivat yhteensä 3700g + pistoakselit. Vertailun vuoksi nuo "kisakiekot" painaa 2200g.

Näin MP:n paino mittaamatta kokonaisuutta pitäisi olla noin 10.8 - 2.2 + 2.9 = 11.5 kg. Mittaaminen jää tuonnemmaksi, se on nyt tuunattu tyttärelle (ketjusta pätkä pois, M5:n muovipenkki eli painaa enemmän).
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 02 Touko 2012, 23:13

mhelander kirjoitti:Tein MP:hen uuden Double Tap -vaihdevipujen kiinnikkeen, otin pois alkuperäisen klemmarin ja vipujen välissä olleen ja duunasin 3mm:n alumiinilevystä uuden joka tuli kiinni stemmin pullotelineen pulteilla. Lähimpänä tankoa olevan alle tein vielä 2mm:n alumiinista T6c sykemittarille telineen, näin se tulee suoraan näkökenttään mutta tangon alle. Kuvat jäi ottamatta kun meni (taas) pikkutunneille.


Löytyvät täältä.

mhelander kirjoitti:Löysin myös pullotelineelle (tai kahdelle ) paikat : takajarrun sillan pultilla kiinni. Kokeillaan yhdellä miten pysyy paikallaan kun on vielä levyjarru takana...


Vannejarrun sillan kun laittoi pullotelineen alle ja tyttären penkin ei pullo enää mennytkään kunnolla paikalleen ja telineeseen perille. Joten piti jotakin keksiä... tyttären muovipenkissä on ollu kaksi pullotelinettä kiinni joten siihen sellainen.

Mutta alkuperäiseen sikahentoseen hiilikuitupenkkiin piti joku viritys sitten keksiä ja tällanen siitä tuli:

Kuva

Tuossa on epäonnistuneen penkin kannesta leikelty suikale jossa on siis kaksi kerrosta kangasta jossa yhteen ommeltuna 90 asteen kulmaan yksisuuntaiset kankaat. Kiinnitys toisella penkin yläkiinnityksen pultilla, pullotelineen pulttien päällä on vahvikkeena suikale ja alla leveämpi suikale jolla kiinnike on kiristetty penkin reunaan liikkumattomaksi. Mustaa jeesusteippiä on reunoissa jottei tule tikkuja ja niissä pinnoissa joissa on kiinni penkissä.

Kuvakulma vois olla parempikin, pulloteline on Lezynen ja saattaa pudottaa pullon kun on auki alaspäin, viime kesänän kyllä pullot pysy mukana kun puristelin ne vähän tiukemmaksi.

Saa nähdä toimiiko, on vastaava kuin mitä kaupallisesti saa, hylkytavarasta tehtynä lähes nollahintainen ja ei paina juuri mitään.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 09 Touko 2012, 12:41

mhelander kirjoitti:Mutta alkuperäiseen sikahentoseen hiilikuitupenkkiin piti joku viritys sitten keksiä ja tällanen siitä tuli:

Kuva

Tuossa on epäonnistuneen penkin kannesta leikelty suikale jossa on siis kaksi kerrosta kangasta jossa yhteen ommeltuna 90 asteen kulmaan yksisuuntaiset kankaat. Kiinnitys toisella penkin yläkiinnityksen pultilla, pullotelineen pulttien päällä on vahvikkeena suikale ja alla leveämpi suikale jolla kiinnike on kiristetty penkin reunaan liikkumattomaksi. Mustaa jeesusteippiä on reunoissa jottei tule tikkuja ja niissä pinnoissa joissa on kiinni penkissä.

Kuvakulma vois olla parempikin, pulloteline on Lezynen ja saattaa pudottaa pullon kun on auki alaspäin, viime kesänän kyllä pullot pysy mukana kun puristelin ne vähän tiukemmaksi.

Saa nähdä toimiiko, on vastaava kuin mitä kaupallisesti saa, hylkytavarasta tehtynä lähes nollahintainen ja ei paina juuri mitään.


Ja hyvin toimii. Täysi 6.5dl:n pullo pysyy hyvin mukana vaikka teline on Lezyne ja auki suoraan alaspäin. Musta jeesusteippi hiilikuitusuikaleiden ja penkin reunan välissä poistaa kaikki ylimääräiset äänet. Vastahan tolla on nämä reippaat 200 km ajettu joten aika näyttää kestääkö kovempaakin menoa.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 29 Touko 2012, 21:51

Ja Meta mutatoituu jälleen:

Kuva

Kuva

Eli tein siitä MetaPhrastic:n tositarkoituksella. Renkaat on Specialized 700x33c nappularenkaat maastoon. Siksi myös 29er etuhaarukka ja levyjarrut että mahtuvat pyörimään. Ja takana on nyt 11-32 pakka johon keskikokoisella kehikolla oleva X.9 vaihtaja on maksimissaan speksattu.

Tarkoitus on käydä ajamassa paikallisessa 6h:n MTB-tapahtumassa... hulluutta, ehkä. Mutta Google Earth näytti pahimman ylämäen olevan lyhyt ja vain 9.9% joten noilla pykälillä siitä pitäisi selvitä. Käyn ennen kisaa koeajamassa reitin varmuuden välttämiseksi ja ajoasennon sekä rengaspaineiden hienosäätämiseksi. Tässä vähän vaihtelua treeniin ennen tuota 55 km:n Oulujokiajo-maatiekisaa.

Kuvassa on pyörä tyttären säädöissä, seuraavaksi heitän siihen lowracerista hiilari+kevlar penkin ja vähän normaalia pystympään jotta näkee paremmin eteensä ja saa lisää vääntöä ylämäkiin.

Ja noilla gummeilla voi sitten ajella murtokeleillä ja talvellakin. Eivät olleet kalliit... pakka kalliimpi.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11332
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja jviirret » 30 Touko 2012, 02:21

mhelander kirjoitti:Tarkoitus on käydä ajamassa paikallisessa 6h:n MTB-tapahtumassa... hulluutta, ehkä. Mutta Google Earth näytti pahimman ylämäen olevan lyhyt ja vain 9.9% joten noilla pykälillä siitä pitäisi selvitä.


No huh huh :shock: Väittäisin että mäennousut ei ole suurin ongelma, vaan jousituksen puute ja tasapainoilu.

Jukka
IRC:ssä kanavalla #nojakki

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 431
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 13:44

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja MikaL » 30 Touko 2012, 09:13

Riippuu paljon maastosta. Jos reitti on metsätietä ja sileää polkua niin ei kun vauhtia. Haastavaks ajaminen voi käydä nojakilla, jos reitillä on juurakkoa, kivikkoa, droppeja, kynnyksiä, ...
MetaPhrastic 2012

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3644
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

ViestiKirjoittaja mhelander » 30 Touko 2012, 09:37

Maasto on melko tuttua ja ei pitäisi olla pahimmasta päästä. Siksi isommat renkaat ettei tarvi laittaa kovin paljoa paineita ja näin vähän saa joustoa menoon. Loppu jousto tulee perspehmusteista, Ventisit:stä ja hiilikuituisesta penkin vaimennusjousesta.

Käyn toki säätämässä ajoasennon ja rengaspaineet kohdalleen ennen kisaa. Koeajan koko reitin jotta tiedän millä strategialla se ajetaan läpi. Kokeiluahan tää on...
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.


Palaa sivulle “Nojapyörän valinta”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa