mhelander kirjoitti:Käyn toki säätämässä ajoasennon ja rengaspaineet kohdalleen ennen kisaa. Koeajan koko reitin jotta tiedän millä strategialla se ajetaan läpi. Kokeiluahan tää on...
Kokeilemalla rajoja ne rajat saattaa siirtyä. Onnea yritykseen!
mhelander kirjoitti:Käyn toki säätämässä ajoasennon ja rengaspaineet kohdalleen ennen kisaa. Koeajan koko reitin jotta tiedän millä strategialla se ajetaan läpi. Kokeiluahan tää on...
mhelander kirjoitti:Maasto on melko tuttua ja ei pitäisi olla pahimmasta päästä. Siksi isommat renkaat ettei tarvi laittaa kovin paljoa paineita ja näin vähän saa joustoa menoon. Loppu jousto tulee perspehmusteista, Ventisit:stä ja hiilikuituisesta penkin vaimennusjousesta.
Käyn toki säätämässä ajoasennon ja rengaspaineet kohdalleen ennen kisaa. Koeajan koko reitin jotta tiedän millä strategialla se ajetaan läpi. Kokeiluahan tää on...
mhelander kirjoitti:Kyllä tällä voi maastossa ajaa. Ihan hiljaistakin vauhtia. Ei tosiaan kannata yrittää vauhdilla mistään kuopasta tai kummusta yli puristaa, terävämmät esteet kuten pyörätien reunakivet pitää ajaa nätisti vaikka nousee se silti niiden yli.
Kroppa vaan meinaa punoa vasemmalle mutta katsotaan miten se siitä lähtee menemään. Kaivoin jopa 20v vanhat SPD-maastopyöräilykengät esiin ja niillä voi jos ei muuten pääse hölkytellä mäet ja pahat paikat yli.
mhelander kirjoitti:mhelander kirjoitti:Mutta alkuperäiseen sikahentoseen hiilikuitupenkkiin piti joku viritys sitten keksiä ja tällanen siitä tuli:
<snip>
Saa nähdä toimiiko, on vastaava kuin mitä kaupallisesti saa, hylkytavarasta tehtynä lähes nollahintainen ja ei paina juuri mitään.
Ja hyvin toimii. Täysi 6.5dl:n pullo pysyy hyvin mukana vaikka teline on Lezyne ja auki suoraan alaspäin. Musta jeesusteippi hiilikuitusuikaleiden ja penkin reunan välissä poistaa kaikki ylimääräiset äänet. Vastahan tolla on nämä reippaat 200 km ajettu joten aika näyttää kestääkö kovempaakin menoa.
mhelander kirjoitti:Tyttärellä kun on M5-muovipenkki niin siihen saa pultattua kaksi pullotelinettä ja penkin taakse menee molemmille penkeille CamelBak juomareppu joten ei ole isokaan ongelma... vielä.
MikaL kirjoitti:Mahtuuko sulla juomareppu, kun penkki on alimmassa asennossaan? Pistin juuri penkin omassa pyörässä niin maakuulle, kun sen saa, ja juomareppu on siinä ja siinä saako sen sopimaan vai ottaako renkaaseen kiinni. Ja mulla on 26" kiekot, juomareppu on 3 litran mallia.
mhelander kirjoitti:Näin MP:n paino mittaamatta kokonaisuutta pitäisi olla noin 10.8 - 2.2 + 2.9 = 11.5 kg. Mittaaminen jää tuonnemmaksi, se on nyt tuunattu tyttärelle (ketjusta pätkä pois, M5:n muovipenkki eli painaa enemmän).
mhelander kirjoitti:Lupaan punnita kunhan saan omille säädöille.
mhelander kirjoitti:Ei vielä ole punnittu, kunhan saan sen FSA:n kampisarjan paikalleen niin sitten tulee lukuja.
mhelander kirjoitti:Ehkä myös CdA & Crr luvut myös kun nyt löytyy rattaita millä rullailla ja ehkä tuo SankiTT lähdön alamäki olis sitten paras siihen testailuun kun lähtöpaikalla on P-alue helpottamaan tuusausta.
mhelander kirjoitti:Muutenkin tien kunnon ja täysillä ylämäkiin puristamisen ansiosta sain pehmitettyä penkin hiilikuitujousen sellaiseen kuntoon että tänään jo lenkin alussa jousi pohjasi ja pultit kopisivat yhteen koko loppu lenkin. Onneksi jousessa on kevlaria niin pysyi kasassa ja penkki paikallaan.
Pitänee tehdä uusi, vähemmän kevlaria, enemmän tujua hiilikuitua ja kovalla kompressiolla. Toisen vois tehdä talvi- ja maastokäyttöön pelkästään hiilikuitu+kevlar kankaasta, ei pitäisi murtua niin helposti ja saa olla vähän pehmeämpikin kuin tuo maantie jousi.
mhelander kirjoitti:Pastori kirjoitti:Puoliksi OT, mutta mietin tuossa joku ilta että mikset sä ole tehnyt itse pyörän runkoa kun kuulostaisi osaamista olevan? Sillähän voisi ehkä pidemmän päälle kokonaishintaan vaikuttaa?
No kuule, ihan samaa olen itsekin miettinyt... ja itse asiassa ehdinkin etuvetosen MTB-projektin aloittaa melkein kaksi vuotta sitten kun lowracerin tilauksen toimitusta odottelin.
Oli vielä lähellä etten vuosi sitten ostanut, kun halavalla olis saanu, nocom:n jenkeistä. Ja vuotta myöhemmin päädyin highracerin laittamaan.
Tässä on kyse kahdesta asiasta: oppirahat pitää maksaa ensin, eli opetella tekemään noita työvaiheita, ja hakea se formaatti mitä eniten kaipaa. Vielä on kokeilematta MBB-mallinen vekotin jonka rakentanen seuraavaksi. Sitten on tarpeeksi tietoa jotta kehtaa aloittaa "kunnon" vehkeen rakentelun.
Palaa sivulle “Nojapyörän valinta”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija