MetaPhrastic

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

MikaL kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Ainakin mun metan erottaa tästä lähtien kun siinä on ainakin musta keulaputki ja pitäis tulla valkoinen runko niin kuin alun perin olin suunnitellu. Maalasin keulanputken just uudelleen kun vaikka sininen ja valkoinen olis aika suomalainen väritys niin ei oikein istunu mun mielestä kun kyseessä on tuo ihme vaalean sininen joten pyörä saa mustan keulan ja valkoisen rungon sitten joskus kun se saapuu.

Milloin saat uuden rungon?

Jaa-a. Sen kun tietäiskin. Hiilikuitu penkkiä odottelevat jotta säästävät toimituskuluissa. Tosin penkkiä on odotettu n. kuukausi ennen kun runko piti vaihtaa joten vois kuvitella että pian saattais alkaa tapahtua vihdoin. Pistin asiasta jo postia että passais alkaa runko tulee kun kesä on pikkasen lyhyt vrt. Espanjassa..

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Wacky kirjoitti:

Jaa-a. Sen kun tietäiskin. Hiilikuitu penkkiä odottelevat jotta säästävät toimituskuluissa. Tosin penkkiä on odotettu n. kuukausi ennen kun runko piti vaihtaa joten vois kuvitella että pian saattais alkaa tapahtua vihdoin. Pistin asiasta jo postia että passais alkaa runko tulee kun kesä on pikkasen lyhyt vrt. Espanjassa..

Kuulostaa tutulta, kuljetuskulujen säästäminen on heille tärkeämpää kuin tyytyväinen asiakas. Onneksi sulla on se kuukausi siellä pohjalla, niin voisi tulla nopeastikin.

MetaPhrastic 2012

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Vihdoin sain viestiä että ensi viikon alusta pitäis lähteä pakettia tulemaan Eepanjasta. Katsotaan miten innostusta polkemiseen alkaa löytyy kunhan saan pyörän taas kasattua.

kissaniitty
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Elo 2009, 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja kissaniitty »

Mulla lähti Azubin runko eilen tulemaan Tsekeistä, saa nähdä kauanko menee...tilasin uuden MEKSin keulille samalla. Kyllä polttelee jo päästä "oikeaan" ajoasentoon :lol: .

Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy

Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Uusi runko tuli eilen ja ehdin hieman kasailee pyörää.
Ero vanhaan runkoon on pieni mutta uudessa takahaarukan putket on erimuotoiset. Poikkileikkausta on muutettu jarrusiltaa kohti niin että putki on korkeampi ja kapeampi jarrusillan reikien kohdalta. Laitan kuvat ja mitat kunhan ehdin

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Vanha näyttää tältä:
Kuva
Mitat (jarrusillan reijän etupuolelta) 37,5 mm x 24,7 mm

Uusi taas näkyy tässä:
Kuva

Kuva
Mitat (jarrusillan reijän etupuolelta) 41,2 mm x 21,3 mm

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Hienolta näyttää. Ja hienoa, kun koko kesä ei mennyt pyörää odotellessa. Paljon on kilometrejä vielä jäljellä :D

MetaPhrastic 2012

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Sait myös uuden jakkaran ilmeisesti? Onko mitat samat kuin vanhassa? Nuo laipat näyttää minustea leveämmiltä, kuin minulla on, mutta saattaa olla harhaa vaan.

MetaPhrastic 2012

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Wacky kirjoitti:

Vanha näyttää tältä:

Mitat (jarrusillan reijän etupuolelta) 37,5 mm x 24,7 mm

Uusi taas näkyy tässä:

Mitat (jarrusillan reijän etupuolelta) 41,2 mm x 21,3 mm

Nyt vasta huomasin nuo mittaerot. Visuaalisesti muuta eroa ei ole kuin että tukilevy haarukkaputkien välissä on takapäästään lähes keskellä putkien sivuja kun vanhassa oli hitsattu putkien yläreunaan.

Onko nuo putket tasavahvuisia koko matkaltaan vai kenties hydroformattu muotoonsa ? Ei selviä noista kuvista ainakaan...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

mhelander kirjoitti:

Onko nuo putket tasavahvuisia koko matkaltaan vai kenties hydroformattu muotoonsa ? Ei selviä noista kuvista ainakaan...

Silmämääräisesti putki on saman kokoinen ja muotoinen kun vanhassa renkaan päästä ja muutos alkaa penkin tukien kiinnike pisteen jälkeen, eli ilmeisesti hydroformattu.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

MikaL kirjoitti:

Sait myös uuden jakkaran ilmeisesti? Onko mitat samat kuin vanhassa? Nuo laipat näyttää minustea leveämmiltä, kuin minulla on, mutta saattaa olla harhaa vaan.

Sain sen uuden jakkaran kans. En oo jaksanut mittaa onko siinä jotain suuria eroja. Voi olla että se tulee ihan eri alihankkijaltakin kun noita valmistajia on.

a_aatsinki
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Elo 2013, 22:42
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja a_aatsinki »

Selailin tätä MetaPhrastic ketjua läpi ja jäi vielä vähän epäselväksi miten tuossa Wackyn metassa on läskien kanssa toteutettu ketjulinja. Takana on siis hieman sivuun rihdattu alfine 8, mutta miten sitten etupäässä? Onks siellä ihan tavallinen kasettikeskiö jollain 43-45mm ketjulinjalla?

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Edessä on ultegran 6700 tripla kampisarja. Ketjulinja taitaa olla maantie triplan vakio eli luokkaa 43,5 mm. Paremmin toimis kun vaihtas maastokampisarjan jossa 50 mm ketjulinja, mutta nojapyörän pitkien ketjujen ansiosta taittopyörällä voi taittaa linjaa myös sivu suunnassa.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Viime kesän kaatumisessa vääntyi rattaa puoleinen kampi tuosta ultegran triplasta juuri SM-kisojen alla joten piti hankkia äkkiä uusi, mutta vain tuplaa oli saatavilla joten ostin ultegran tuplan, mutta en ajatellut että tarttisin mäen nousuja varten vähän pienemmän rattaa kuin 39 hampaisen edessä joten nyt on tulossa 105 sarjan tupla rattainen 50/34 kampisarja 165 mm kammilla kun nuo aikasemmat ovat olleet 170 mm.
Samalla vaihdan tripla etuvaihtajan tuplaan ja vaihdan ketjun uuteen kun olen kuluttanut yhden jälleen vaihtokuntoon. Mun ajamilla kilometreillä niitä joutuu vaitamaan yleensä n. 1,5 per vuosi.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Tuli tilattua uusi takavaihtaja kun vanha sram X9 oli saanu aikaa sitten siipeen ja hiljattais kiristys jousesta katosi melkein kaikki veto. Uusi on sram Rival1 type 2.1 medium häkkinen. Jännä huomata että narrow wide ratkaisu jossa toinen hammas on melkein tuplasti leveämpi on otettu vaihtajan rissoihin mukaan. Lisäksi rissojen sijaintia on siirretty niin että ylempi ei ole nivelen kohdalla.
Saa nähdä miten tuo käyttäytyy verraattuna vanhaan joka on nikotellut aika pahasti viime aikoina.

Vastaa Viestiin