Nojapyörän valinta - taas kerran

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Tällainen http://www.meta-bikes.com/ms28_rival.html löytyy Vantaalta, jos koeajo kiinnostaa.Työmatka ulottuu ydinkeskustaan, ja sen matkan varrelle voidaan sopia koeajoa.

MetaPhrastic 2012

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Syväri kirjoitti:

fuegon tyyppinen käy monelle kuskille.. jos kaupunkiajoa (=pysähtelyä) on paljon niin se on hyvä. Jos taas lähinnä maantietä, niin isommat renkaat alle ja rullaavuudesta nauttimaan.

En kyllä Fuegoa kaupunkipyöräksi mieltäisi. Matala & makaava on pitkien matkojen nopea ohjus.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3848
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mun metaa voi tulla kokeilemaan myös. Se tosin on tällä hetkellä läskinojapyöränä, mutta muuntaminen takas kaupunkiohjukseski onnistuu hyvin nopeasti. Itse pidän sitä parhaana mahdollisena kompromissinä koska se muuntautuu erittäin helposti maantieohjuksesta mukavaksi työmatkapyöräksi yksinkertaisella renkaiden vaihdolla sekä tarakan ja lokasuojien asennuksella.
Metan lisäksi varastosta löytyy Azub Bufo jota voi myös kokeilla. Se ei ole niin nopea vaan on pikemmin leppoisa ja mukava kaupunki/retkipyörä, ei silleesti että sillä jalkoihin jäisi ainakaan tasaisella, ylämäessä sen turhan suuri massa tuntuu.

Pertussis
Viestit: 19
Liittynyt: 03 Loka 2012, 20:40

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja Pertussis »

MikaL,
tuo Meta voisi olla juuri se mitä haen. Yläohjaus ja mun tarpeisiin ehkä parempi kuin Nazca Fuego. Mistä ostit ja mitä maksoi?

HP Velotechnik Scorpion fx

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

Espoossa pääsisi kokeilemaan Nazca Gauchoa jos sattuu kiinnostamaan

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3848
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Pertussis kirjoitti:

MikaL,
tuo Meta voisi olla juuri se mitä haen. Yläohjaus ja mun tarpeisiin ehkä parempi kuin Nazca Fuego. Mistä ostit ja mitä maksoi?

Katso metansivulta dealereistä. Ulkoa enmuistamistä niistä me ollaan tilattu, mutt kaikki tuli samalta jälleenmyyjältä. Paketti tulee kuitenkin suoraan espanjasta tehtaalta.
Muista kuitenkin ostaa ventisit tai vastaava pehmuste penkkiin koska ilman ei ole kivaa

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Pertussis kirjoitti:

MikaL,
tuo Meta voisi olla juuri se mitä haen. Yläohjaus ja mun tarpeisiin ehkä parempi kuin Nazca Fuego. Mistä ostit ja mitä maksoi?

Jälleenmyyjiä on useita katso täältä http://www.meta-bikes.com/distributors.html. Minä tilasin hollantilaiselta jälleenmyyjältä, Ligfietswinkel Amsterdam. Palvelu siellä oli oikein ystävällistä, mutta tehtaalla Espanjassa asiat vähän tökki. Englantilaista jälleenmyyjää yritin ensi, mutta sieltä ei koskaan vastattu sähköpostiin, niin annoin periksi.

Hinta riippuu kovasti varustetasosta, tuohon voi valita eri rengaskokoja, vanne- ja levyjarrua ja erilaiset varusteet päälle. Runko noissa kaikissa on sama, mutta etuhaarukka riippuu valitusta mallista. Eri mallit löytyy täältä http://www.meta-bikes.com/products_eu.html. Noihin listattuihin hintoihin tulee alvi päälle.

MetaPhrastic 2012

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja mhelander »

MikaL kirjoitti:
Pertussis kirjoitti:

MikaL,
tuo Meta voisi olla juuri se mitä haen. Yläohjaus ja mun tarpeisiin ehkä parempi kuin Nazca Fuego. Mistä ostit ja mitä maksoi?

Jälleenmyyjiä on useita katso täältä http://www.meta-bikes.com/distributors.html. Minä tilasin hollantilaiselta jälleenmyyjältä, Ligfietswinkel Amsterdam. Palvelu siellä oli oikein ystävällistä, mutta tehtaalla Espanjassa asiat vähän tökki. Englantilaista jälleenmyyjää yritin ensi, mutta sieltä ei koskaan vastattu sähköpostiin, niin annoin periksi.

Sama täällä. Pistin tiedustelun kaikille jälleenmyyjille ja vain tämä vastasi. Homma hoitui hyvin, tehtaalla vaan tökki mun tapauksessa niskatuen kanssa. Ja kauan odotellessa selvisi että 2010 -valmistuserä oli myyty loppuun ja mun runkokitti tuli 2012 -mallistosta. Tämä siis aika tarkalleen vuosi sitten.

Metasta ei juuri ole pahaa sanottavaa. Paitsi etten hokassu (ja eivät sivuillaan mainostaneet) että pyörään saa BB30-keskiöpalkin jonka olisin ilman muuta ottanut. Kun tykkään kevyemmästä ja kapeammasta keskiöstä...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja MikaL »

mhelander kirjoitti:

[Homma hoitui hyvin, tehtaalla vaan tökki mun tapauksessa niskatuen kanssa.

Mitä niskatukea ei kannata ottaa, sillä ei tee mitään.

MetaPhrastic 2012

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja jviirret »

MikaL kirjoitti:

Mitä niskatukea ei kannata ottaa, sillä ei tee mitään.

Tämä on varmasti kans niitä yksilöllisiä mielipiteitä kuten trike/bike, yläohjaus/alaohjaus, etuveto/takaveto yms. väännöt. Riippuu nojakulmasta, ajomatkoista ja henkilökohtaisista mieltymyksistä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:
MikaL kirjoitti:

Mitä niskatukea ei kannata ottaa, sillä ei tee mitään.

Tämä on varmasti kans niitä yksilöllisiä mielipiteitä kuten trike/bike, yläohjaus/alaohjaus, etuveto/takaveto yms. väännöt. Riippuu nojakulmasta, ajomatkoista ja henkilökohtaisista mieltymyksistä.

Siis tuolla Meta-BIkes:n niskatuella ei todellakaan tee mitään. Ellei sitten tuunaa penkkiä tosi pystyyn.

Nimittäin jos pyrkii 20-asteen nojakulmaan ja meinaa käyttää kypärää niin tuon tuen muoto on ihan onneton. Itse taittelin sen tiukalle kaarelle jolloin se joten kuten menettelee. Säädöillä ei kuitenkaan tee mitään ja painoahan niistä tulee lisää.

Tein lowraceriin viime syksynä 3mm:n alumiinilevystä käytännössä kiinteän niskatuen niin osoittautui niin hyväksi että nyt niitä on tehty kolme kappaletta kaikkiin penkkeihin. Vain pehmuste on M-B:n tuesta käytössä ja sitä siirretään MetaPhysic:iin laitettuun penkkiin. Omatekonen on pehmusteineen vain puolet M-B:n painosta.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja jviirret »

mhelander kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
MikaL kirjoitti:

Mitä niskatukea ei kannata ottaa, sillä ei tee mitään.

Tämä on varmasti kans niitä yksilöllisiä mielipiteitä kuten trike/bike, yläohjaus/alaohjaus, etuveto/takaveto yms. väännöt. Riippuu nojakulmasta, ajomatkoista ja henkilökohtaisista mieltymyksistä.

Siis tuolla Meta-BIkes:n niskatuella ei todellakaan tee mitään. Ellei sitten tuunaa penkkiä tosi pystyyn.

Aa, yhden kirjaimen typo Mitä=Sitä ja tulee tuollainen väärinkäsitys :oops:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja janx »

Pitäisköhän sopia vielä tämän "ajokauden" puitteissa tohon Paloheinän parkkipaikalle joku tapaaminen Etelä-suomen (voi toki tulla kauempaakin :lol: ) nojakisteille? Sais paikalle koeajoon varmaankin omani 20/26 SWB:n yläohjattuna (Paseo), pythonin, ehken kissaniityn alaohjatulla SWB 20/26 jne. Olisko muilla innostusta kokoontua rupattelemaan ja ihmettelemään kulkineita? Tästä voitas sopia tuolla kokoontumisissa, mutta huomennakin jo sopisi ainakin minulle.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

kissaniitty
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Elo 2009, 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja kissaniitty »

Mulla olisi ainakin intoa testailla muitakin nojakkeja, ongelma on vaan tällä hetkellä se, että toi mun Azub 5 ei hetkeen liiku mihinkään (takavaihtajan korvake kaputt). Tosin toi Eco on osoittautunut ihan kelpo varapyöräksi. Pertussis: mun mielestä kaksipyöräinen täysjousitettu sopii kaupunkiajoon parhaiten: nopea, vakaa ja tasainen ajotuntuma sekä hyvä näkyvyys. Mulla olis kolme nojakkia kokeiltavaksi pohjois-Helsingissä: Azub 5, Azub Eco ja HP Velotechnik Spirit. Kaikki kolme on suht nopea säätää eripituisille kuskeille. Sanoisin mitä on jo aikaisemminkin todettu, että hommaa sopivimman oloisen pyörän ja ajaa sillä kunnes/jos vaihtotarvetta ilmenee. Jällenmyyntiarvo säilyy nojakeilla paljon paremmin kuin pystäreillä.

Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy

Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4626
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyörän valinta - taas kerran

Viesti Kirjoittaja janx »

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin