Uutta Metaa

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kuva
Nyt olis paikallaan varmaan rungon uudistaminen Meta kuskeilla. :lol:

Viimeksi muokannut Nojanalle, 24 Tammi 2013, 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uuta Metaa

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kuva
Vähän toisesta kulmasta. Aika kaunis runko jos sanois . :lol:

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Uuta Metaa

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Nyt tippui kuolaa näppikselle.

MetaPhrastic 2012

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Uuta Metaa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Onko tuo oikean rungon kuva, vai CAD-kuva?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Näyttää kyllä CAD kuvalta, mutta tämmösen esittelivät juuri. Että en tierä sen tarkemmin. Koko pyörää ei viel ainakaan näytetty. Kyllä tuossa kuolata. Saa nähdä mikä sit tulee hinnaksi rungolle. Ainakin kevyt nojari olis helpo tehdä. Tosin täpäkkää menis aika kasa. :wink:

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Näyttää samalta geometrialta, mitä on alurungossa. Sekin maksaa 1250 + alv, joten hiilarirungolle vois veikata kakkosella alkavaa hintaa.

MetaPhrastic 2012

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Takahaarukka näyttää edelleen olevan yhtä tilava joten hiilikuituläskinojakki tulee olee mahdollinen.
Vaimo ei ollut yhtä innoissaan kun näki kuvan tuosta vehkeestä koska hän näkimielessään vain pankkitilitä kadonneet eurot..

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Wacky kirjoitti:

koska hän näkimielessään vain pankkitilitä kadonneet eurot..

Mitä iloa niistä kenellekkään siellä tilillä on :wink:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Jotakin tuollasta on pyöriny mielessä jos iskee himo tehdä komposiitista nykyistäkin vielä kevyempi ja jäykempi peli.

Kunhan saan budjetin kasaan ja muut komposiitti ajatukset väistyy tämän tieltä...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Jos on Meta itsellä , niin eikö sitä voisi käyttää hyväksi ja tehdä siittä suoraan itselleen muotin. :wink:

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Nojanalle kirjoitti:

Jos on Meta itsellä , niin eikö sitä voisi käyttää hyväksi ja tehdä siittä suoraan itselleen muotin. :wink:

No ehkä, tai ainakin jigin voi sillä tehdä jossa kaikki strategiset on kohdallaan. Ja on live malli jos meinaa suunnitelmassa poiketa kattoa että toimiiko.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Uuta Metaa

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:

Onko tuo oikean rungon kuva, vai CAD-kuva?

Etuhaarukan laakerit puuttuvat. Eiköhän tuo ole haavekuva = CAD-malli

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Thanks for your messages and questions about this new frame.
We share with you some more info of what is going on :-)

This is a render image of course, but is a little more than that, is the exact shape that will soon start to be CNC milled to make the mould to produce the frames.

The carbon frame fits in the MetaBikes line of recumbents. That means that an owner of any MetaBike can go into carbon only getting the new frame piece.

It will be offered as an upgrade option from the current aluminium models, also as a separate piece for the reason mentioned above. So, the frame is strong enough for touring or unpaved roads.

The geometry and overal look is based in the aluminium frame. With the use of carbon the frame will improve in the following aspects:

  • Weight: not only the material itself weights less, also the ability to get a piece made of one continue surface from front to back eliminates any redundant material. When working with aluminium basically the frame is made if many tubes welded together, so there is an overlap of material at the unions. The carbon piece will weight half of the aluminium. Weight reduction will be somewhere between 800g and 1000g
  • Aero: the tubes' sections have been sharpen to reduce aero drag. The front stiffener triangle now acts also as a splitter plate. The main tube is oval (aluminium frame is round.) Chain stays have teardrop section.
  • Comfort: Carbon softens the small vibrations from the road.

Availability is expected by mid-2013, the exact date will be known as the work progresses. Mind that there is needed some time to test and abuse of the pre-production frames.

There is a lot of hand labour working with carbon.To know the pricing is needed first to optimize the production, so we have to wait a bit until the first models are born. The material itself has a cost, as also the experts work with it, but we don't want that it ends with a crazy high price, so expect it to be no more expensive than any other recumbent carbon frame. We want to see it on the road and not in our warehouse :-)
Tykkää · Mie kun olen huono kieli mies niin , lukekaahan te joka sitä osaatte. :wink:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Uutta Metaa

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kohokohdat:

-kuva on kuva, mutta tismalleen sen mallinen josta aletaan pian työstämään muottia lopulliselle rungolle

-Kuka tahansa joka omistaa metabiken voi päivittää sen hiilikuitukseksi ostamalla pelkän runkokitin

-Geometria perustuu alumiini runkoon.

-800-1000g kevyempi kuin alumiini runkoinen

-virtaviivaisempi kuin alumiini runko

-hiilikuitu vaimentaa alumiinia paremmin tien pikku tärinän

-saatavilla 2013 keskivaiheilla

-hiilikuidussa on paljon työtä, hinta täsmentyy kun ensimmäiset mallit valmistuu, todennäköisesti ei ole muiden valmistajien hiilikuituisa kalliimpi

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin