Nopea pyörä hakusessa

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Shockproofin kapea ohjaustanko on käytännössä erittäin mukava, mutta hitaassa vauhdissa ja jyrkissä käännöksissä se vaatii tosiaan harjoittelua. Ilmanvastuksen suhteen kapea ohjaustanko on selvästi parempi kuin alapuolinen ohjaus, näkeehän sen ihan silmämääräisestikin. Yläpuolisella ohjauksella saa myös suoran/paremman tuntuman ohjaukseen verrattuna alapuolisen ohjauksen "vipusysteemiin".

Koeajosta ei tosiaan saa kunnon käsitystä, jos säädöt ovat liian kaukana omista. Ja muutenkin Shockproofin tyyppisellä nopealla pyörällä pitää ajaa pitemmän ajan, ennenkuin sitä alkaa arvostaa.

jusSsa
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Marras 2006, 20:04
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jusSsa »

Ilpo kirjoitti:

Shockprooffeja on nykyään monta eri mallia ja tilaus onnistuu nettisivujen kautta helposti, vaikka kielitaito ei olisi kummoinenkaan.
.

¨Miten maksu toimii? saa varmaan maksettua eu¨- maksulla? Kiinnostais aika paljon tuo cro-mo lowrideri¨. Laskin siihen "vähän" lisävarustei¨ta sillä lakurilla ja¨varusteille tuli hintaa vajaa 500e. Tosin siinä oli jonkin verran "turhaakin".

Onkohan lasikuitu penkki hyvä vai pitäisikö olla hiilikuitua?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Ilpo kirjoitti:

Ja muutenkin Shockproofin tyyppisellä nopealla pyörällä pitää ajaa pitemmän ajan, ennenkuin sitä alkaa arvostaa.

Näin on. Johtuneeko siitä että kädet tulevat tankoon tavallaan alhaalta/alaviistosta päin. Alaohjattavissa taas ylhäältä päin. Pystypyörissä ja yläohjattavissa LWB:ssä takaa päin, joten sellaisen ajo pystypyörään tottuneelta onnistuu nopeiten.
Omaa lowraceriakin piti ajella n.20km ennen kuin alkoi tuntua siltä että uskaltaa töihin lähteä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

jusSsa kirjoitti:

¨Miten maksu toimii? saa varmaan maksettua eu¨- maksulla? Kiinnostais aika paljon tuo cro-mo lowrideri¨. Laskin siihen "vähän" lisävarustei¨ta sillä lakurilla ja¨varusteille tuli hintaa vajaa 500e. Tosin siinä oli jonkin verran "turhaakin".

Onkohan lasikuitu penkki hyvä vai pitäisikö olla hiilikuitua?

Minulla ei ole kokemusta M5 lowriderista, mutta kuulema se on erittäin nopea, puhdasverinen kilpapyörä. Jos tilaa nojapyörän suoraan valmistajalta, niin joutuu aina maksamaan etukäteen. Kunhan saa pankkitilitiedot, niin maksaminen netin kautta eu-maksulla on tosi helppoa.

Itsellä on hiilikuitupenkki, sen hyvänä puolena on ainakin pienempi paino ja parempi ulkonäkö.

jusSsa
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Marras 2006, 20:04
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jusSsa »

N. 5 kertaa olen tilannut saksasta eri kaupoista tavaraa joten sen kanssa ei siis pitäisi tulla ongelmia. Tuo m5 lowrider on noussut kärkisijoille. On tässä kuitenkin vielä aikaa miettiä kun ei ole rahatkaan vielä kasassa, ensi keväälle voisin suunnitella tilauksen.

Obu
Viestit: 110
Liittynyt: 14 Elo 2006, 14:45

Viesti Kirjoittaja Obu »

M5:n lowraceri ei ole kyllä välttämättä se kaikkein käytännöllisin pyörä. Eikä se ole enää maailman nopeinkaan, toisin kuin sivu väittää. Velokraft no com taitaa viedä tämän tittelin.

Lowraceristä:

  • todella pieni kääntösäde (ketju juoksee renkaan vierestä)
  • runko terästä -> painavaa
    +/- tavaraa saa kuljetettua takaboksissa hyvin, mutta boksi taisi olla
    lähemmäs 1000€ Muuten tavaraa ei hirveästi kulje.
  • todella nopea. teräsversio (cro-mo) tosin painaa jonkin verran.

Pyörä on siis varmasti erinomainen. Epäilen kuitenkin kaiken lukemani perusteella ettei se välttämättä ole se sinun juttusi. Mutta mutta... kannattaa ostaa se joka herättää intohimoa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Obu kirjoitti:

- todella pieni kääntösäde (ketju juoksee renkaan vierestä)

Tarkoitus varmaan lukea iso kääntösäde?
Lisäksi noin makaavasta ajoasennosta ympäristön havainnointi vaikeaa. Menee varmaankin tutussa ympäristössä ja radalla, mutta oudompi paikka... Voit kokeilla kun menet lattialle selinmakuulle ja pönkäät pään jollakin pystyyn. Kun yrität katsoa sivulle niin eipä pää juuri käänny.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jusSsa
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Marras 2006, 20:04
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jusSsa »

Juu, kuulostaa vähän turhan epäkäytännölliseltä.

Kumpihan ois sitten parempi, optima baron vai challenge fujin(s¨l)? Nämä ois varmaan jo näppärämpiä`?

ukram
Viestit: 147
Liittynyt: 11 Marras 2006, 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ukram »

On mullakin Fujinissa ketju siten että paluupuoli menee renkaan vierestä. Ei se haittaa kuin parkkiin kaartaessa ja esim. valonappia hakiessa, ja näissäkin vain hieman kuuluu ääntä kun rengas alkaa raapia ketjuun. Normaaliajossa etupyörä liikkuu todella vähän sivusuunnassa.

Matala ajoasento oli mulle liikaa ja nostin hieman Fujinin penkkiä parilla alumiinipalalla. Tämä oli melko helppoa, alumiinipenkin reunat on käännetty pystyyn ja reunassa oleviin reikiin saa helposti kiinnitettyä vaikka mitä.

M5:n monissa malleissa käytetään omituista 451 kokoista vannetta, johon on varsin pieni valikoima renkaita.

Nojapyörän painosta voisi sanoa että kaikki alle 18 kiloiset on kevyitä. Nojiksessa on yleensä sen verran pitkä runko että painoa tahtoo tulla pakostikin enemmän kuin pystärissä.

Taluttaminen onnistuu ainakin Fujinissa siten että pidetään vain niskatuesta kiinni. Ohjaus on tehty siten että pyörä pyrkii menemään suoraan ja joutuu aika paljon kallistamaan ennen kuin se kääntyy. Tämä tuntuu myös hitaassa ajossa siten että ohjaus on mukavan kevyen ja varman tuntuinen.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jusSsa kirjoitti:

Kumpihan ois sitten parempi, optima baron vai challenge fujin(sl)?

Sitten ei muuta kuin koeajamaan molempia. Jollakin taisi olla Kokkolassa Baron, http://lowride.info/phpBB2/viewtopic.php?t=290

fw7854
Viestit: 105
Liittynyt: 18 Heinä 2007, 22:30
Paikkakunta: Kokkola

Pakko kysyä?

Viesti Kirjoittaja fw7854 »

Mikä tuo Gallerian puolella Amsderdam kuvasarjassa ollut mustan M5:sen
malli oikein on? näyttäisi olevan 26" renkaat ja monokeula

VOTE

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

sehän on Shockproof 559. Hieno väri ja komea pyörä!
http://www.m5-ligfietsen.nl/site/EN/Mod ... f_559_CrMo

R.reipas
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Marras 2006, 21:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja R.reipas »

Fujin Eduraceen kehoitan suhtatumaan erittäin suurella varauksella sillä vaikka se nopea ja mukava kelpaa retkiin, kuntoilluun ja kaupunki liikenteeseen hyvin niin sen takajousitus on liian monimutkainen ja ilmeisen heikko minulla se on hajonnut jo toisen kerran tänä kesänä.

Risto
reippaasti rekkulilla

jusSsa
Viestit: 28
Liittynyt: 27 Marras 2006, 20:04
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jusSsa »

Önko noita hajoamisia sattunut muillakin kuin sinulla?

Mieluummin ostaisin¨kin j¨äy¨kkä runkoisen nojakin, on kevyempi ja yksinkertaisempi.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vaikka itse teen ja ajan vain jäykillä(yhtä lukuunottamatta), niin ehdottomasti ostoaikeissa kokeilisin kyllä jousitettua. Tuntuu että nojapyörään sitä kaipaisi asfaltilla enempi kuin pystypyörään. Varsinkin tuo lowraceri ei ole mitenkään mukava epätasaisella asfaltilla.
Voihan se olla että kokeilun jälkeen kuitenkin sitte päätys jäykkään, mene ja tiedä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin