Nojapyörä 195-senttiselle

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nojapyörä 195-senttiselle

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Onnittelut hyvästä valinnasta! Itse ostin ensimmäisen Tricen (26 tuuman takarenkaalla) jo vuonna 1998, myin sen myöhemmin ja ostin samanlaisen uuden 2009.
Olen ollut erittäin tyytyväinen Triceen. Ajo-ominaisuudet ja pyörän laatu ovat erinomaiset. Trice sopii hyvin peruskäyttöön ja retkeilyyn. Tarvittaessa sillä pääsee ihan kohtuullista vauhtiakin.

26 tuuman takakiekko tarkoittaa, että pyörä on aika pitkä ja sen takia vakaa ajettava. Alamäessä 60 km/h vauhti ei hirvitä yhtään, päinvastoin pyörä menee kuin raiteilla. Huonona puolena on se, että takapää on kevyt ja jos tulee ylämäki, jossa on löysää hiekkaa, niin luultavasti joutuu työntämään loppumäen, koska takapyörä sutii. Lumikeleillä on myös vaikeuksia sutimisen kanssa.

Minun pyörissä on ollut rumpujarrut ja ne ovat tosi helpot. Niitä ei tarvitse huoltaa, eikä vaihtaa koskaan jarrupaloja, eikä ne ei koskaan "ulvo" niinkuin valitettavasti usein levujarrut.

Voin kertoa oman mielipiteeni lisävarusteista, jos haluat niistä tietoa.

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nojapyörä 195-senttiselle

Viesti Kirjoittaja kmb »

Ilpo kirjoitti:

Onnittelut hyvästä valinnasta! Itse ostin ensimmäisen Tricen (26 tuuman takarenkaalla) jo vuonna 1998, myin sen myöhemmin ja ostin samanlaisen uuden 2009.

Kiitos, ja hyvä tietää että foorumilta löytyy kokemuksia suurin piirtein samasta menopelistä.

Ilpo kirjoitti:

Minun pyörissä on ollut rumpujarrut ja ne ovat tosi helpot. Niitä ei tarvitse huoltaa, eikä vaihtaa koskaan jarrupaloja, eikä ne ei koskaan "ulvo" niinkuin valitettavasti usein levujarrut.

Itse pyysin erikseen Avid BB7-levyjarrut, joita konfiguraattori ei kyllä tarjonnut, mutta kysymällä sain ne mukaan lisähintaa vastaan. Lähinnä siksi levyjarruihin päädyin, että ovat tutummat toimintaperiaatteeltaan ja ajattelin että kun elopainoa on (vielä muutaman kuukauden!) yli sata kiloa niin levyjarrujen oletettu hiukan parempi teho / hallittavuus saattaa tulla tarpeeseen. No, joka tapauksessa pyörä lienee kasassa koska lupasivat sen tänään lähettää (näin ei tapahtunut pienimuotoisen luottokorttisekoilun tuloksena jota tänään ollaan selvitelty).

Ilpo kirjoitti:

Voin kertoa oman mielipiteeni lisävarusteista, jos haluat niistä tietoa.

Varisnaisesti ICE:n tarjoamat optiot / lisähärpäkkeet eivät ole ajankohtaisa koska pyörä tosiaan lienee kasassa, mutta sen sijaan hyväksi koetut ko. pyörän kanssa toimivat muiden valmistajien tuotteet kiinnostavat kyllä. Näistäkin osa menee kevääseen siinä mielessä, että aika moni asia on sellainen että niitä tarvitsen vasta kun teen pyörällä pidemmän reissun. Esimerkiksi laukkujen osalta.

Hankalin lisävarustetoive minulla on saada joko kännykkä tai ehkä mieluummin 7-tuumainen taulutietokone (Asus Nexus 7) toimimaan navigaattorina. Paras tähän asti keksimistäni virityksistä olisi hankkia Ortliebin ohjaustankolaukuksi tarkoitettu Ultimate6 M Pro (kuva), jossa on päällä ikkuna jonka taakse voi pistää kosketusnäytöllisen vehkeen. Tuon sitten voisi kiinnitellä siihen penkin sivuun lisävarusteena tilaamaani "ohjaustankolaukkuadapteriin", mutta paikka ja asento eivät ole kovin ergonomsia kuvista päätellen (liian sivussa / takana). Lisäksi tuo Ortliebin laukku on melkoisen tyyris.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nojapyörä 195-senttiselle

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Onpas ICE:llä nyt nopea toimitusaika? Trice ei ainakaan minulle muuten tullut kokonaisena, vaan aivan purettuna ja siinä kestää jonkin tunnin koota se.

Tässä tulee hyvä linkki saksalaiseen kauppaan, josta voi tilata laadukkaan pidikkeen navikaattoreille yms. Triceen.

http://www.icletta.com/shop/sicherheit/ ... ore=german

Vastaa Viestiin