Tw-Bents Arrow/Apoyo -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tänään pääsin kokeilemaan juuri tässä ketjussa kuvailtua laitetta. Aiempaa kokemusta ei tadpoleista ole ja testipäiväkään ei oikein suosinut, kun ehti tulla jo lumi maahan. Ei se vielä ajoa estänyt, kun sitä ei paksusti ollut ja pyörän omistaja oli taakse laittanut karkeakuvioisen nastarenkaan. Vauhdin hurma ja hyviksi kehutut kaarreajo-ominaisuudet vain jäi uupumaan. Sen verran kuitenkin sain vauhtia kelattua että tuommoinen 18km/h nopeus jossa hipparionin saa jo halutessaan nurin, ei tässä tunnu vielä missään, menee orjallisesti sinne minne kääntää. Väittäisin kuitenkin että hipparionilla tuossa kelissä saisi hieman helpommin tuon 18km/h nopeuden.
Vaihteiden käyttö vaatisi opettelua, en ole tottunut noin pieniin ja keveisiin liikkeisiin vaihdetta vaihtaessa, vaan tahtoi väkisinkin mennä useampi pykälä kerrallaan. Tässähän on vivut kätevästi tangon päissä hyvin ulottuvilla, omissani taas on maastopyörien vipuja/kierrettäviä kahvoja.
Jarrut on tehokkaat, mutta kahden käden käyttö on myös totuteltava. Lumessa ei kyllä haitannut vaikka jarrutti kuinka epätasaisesti, kulkusuunta pysyi turvallisen suorana.
Ensituntuma verkko penkiin,"ompa mukavan pehmeä". Mutta voimakkaammin polkiessa tuntuu kuljettaja tekevän häiritsevää puolelta toiselle vaappumis liikettä. Tällaiseen en ole "kovien penkkien" kanssa tottunut. Penkki oli minun makuun hieman liian pystyyn säädetty.
Pito takana riittää tuolla rengastuksella hyvin ns. "normaali talvi kelillä", yrityksistä huolimatta ei tahtonut saada millään pyörähtämään tyhjää.
Runko aika joustava, punoutuu kierteelle takapyörästä sivuttain kääntelemällä. Ajaessa tätä ei huomannut. Itse tehdyissä en tuollaiseen joustoon luottaisi, vaan vahvistaisin sitä. Tämä kuitenkin näytti pysyneen suorana ja jousto varmaan vähän pehmensi kyytiä. Millään mun kovapenkkisellä jousittamattomalla kun kyyti ei tunnu noin pehmeältä.
em. jouston lisäksi ei halpaa hintaa huomannut kuin ruosteesta. Rungosta sitä ei näkynyt, keltaisesta väristä huolimatta,mutta joissakin pultin kannoissa ja pikkuosissa sitä kuitenkin jo silmin nähden oli.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Ydinlaskeuma
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
Paikkakunta: Vantaa

Arrow 2008

Viesti Kirjoittaja Ydinlaskeuma »

Kuvassa Arrow 2008:
Kuva
Suurenna kuva

Osa lähettämästäni palautteesta meni läpi! Takahaarukkaa on jäykennetty, ja etuvaihdevaijeri ei enää osu runkoon.

Raidetankojenkin toimintaa on paranneltu, mutta vielä pitää itse ripustaa vaijereita penkin hihnoihin.

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Ompas hienoa että ottivat palautteesi tosissaan. Kattelin ensin että miks se näyttää niin erilaiselta, mutta nehän on nuo vanteet kun ovat kokomustat niin näyttää ihan eriltä. Toivottavasti ottavat muistakin pyöristä laittamasi palautteen vakavasti.

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

Vastaa Viestiin