mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
sv
Viestit: 112
Liittynyt: 14 Heinä 2013, 20:10

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja sv »

Minä ostin saksasta 2012 syksyllä, HP Trike fx 2012 taitettava, toimittivat samaan hintaan kotiovelle.
Traix Cycles Rainer Hoveman. Olen rakentanut sen päälle irroitettavan kopin PP-kotelolevystä.
Tässä 79v iässä ei enää vauhti kiinnosta, vaan nauttia vakaasta ajelusta kruisaillen sähköavusteisella pyörällä.

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja ki »

hei
mahtuisiko taitettava trike kapeampaan hissiin tai millaisissa tilanteissa taitettavuudessa on trikessä hyötyä, bussilla kuljettaessa?

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Taitettava trike mahtuu luultavasti kapeaan hissiin, tosin Helsingissä on hissejä joihin sellainenkaan ei mahtuisi. Triken tai nojapyörän taitettavuudesta on hyötyä kuljetuksessa, mutta ei niistä niin pieniä tule eikä kevyitä että niitä paikallisliikenteessä mielellään kuljettaisi päivitäin. Eli pidemmille matkoille linja-autoissa, junassa tai auton takakontissa.

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja ki »

ottaako pitkän matkan bussi tai juna triken, jota ei saa taitettua ,kuljetettavaksi.sehän vienee paljon tilaa enemmän kuin pystypyörä tai kaksipyöräinen nojakki.onko kukaan kuljettanut?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ki kirjoitti:

ottaako pitkän matkan bussi tai juna triken, jota ei saa taitettua ,kuljetettavaksi.sehän vienee paljon tilaa enemmän kuin pystypyörä tai kaksipyöräinen nojakki.onko kukaan kuljettanut?

En oo matkatavarana kuljettanut, mutta normipyörää isompaa pyörää olen yrittänyt bussirahtina lähettää ja ei mennyt polkupyörän 30e hinnalla vaan olisi maksanut 150e.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Osa linja-auton kuljettajista voi ottaa, mutta ei kannata odottaa että taittumaton lähtis matkaan usein. Veikkaan että junassa taittumaton enemmän poikkeus kuin sääntö.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja PW »

Mie oon kerran kolmipyöräni kanssa linjurissa kulkenu, matkahuollosta etukäteen kysyin, tartteeko varata pyörälle tilaa - sanovat ett kyllä mahtuu. No kun ilmaannuin asemalle, kuski alko kettuilla. No selvittiin siitä kuitenkin Helsinkiin asti ja tilaa oli ihan hyvin. Ei vissiin kyniny hintaakaan normipyörää enempää.
Eli varmaan paljon kuskista kiinni, miten suhtautuu. Mangokin ilmeisesti mahtuu linja-autoon.
Junassa taitaa olla kans henkilökemia kysymys. Viimeks ku junalla matkustin, kysyin konnarilta miten erikoisempipyörä mahtuu, vastaus oli hyvin myönteinen : sopu tilaa antaa. Sano vielä ett tupakkakopit ku jää pois ni tilaa tulee lisää.
Kaikki triket ei ehkä helposti mahdu junan ovesta.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja ki »

jviirret kirjoitti:
ki kirjoitti:

ottaako pitkän matkan bussi tai juna triken, jota ei saa taitettua ,kuljetettavaksi.sehän vienee paljon tilaa enemmän kuin pystypyörä tai kaksipyöräinen nojakki.onko kukaan kuljettanut?

En oo matkatavarana kuljettanut, mutta normipyörää isompaa pyörää olen yrittänyt bussirahtina lähettää ja ei mennyt polkupyörän 30e hinnalla vaan olisi maksanut 150e.

Jukka

oliko siis kaksipyöräinen eli vähemmän tilaa vievä kuin trike?

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja ki »

sv kirjoitti:

Minä ostin saksasta 2012 syksyllä, HP Trike fx 2012 taitettava, toimittivat samaan hintaan kotiovelle.
Traix Cycles Rainer Hoveman. Olen rakentanut sen päälle irroitettavan kopin PP-kotelolevystä.
Tässä 79v iässä ei enää vauhti kiinnosta, vaan nauttia vakaasta ajelusta kruisaillen sähköavusteisella pyörällä.

mitä sulla makso hp trike tuolloin

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ki kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
ki kirjoitti:

ottaako pitkän matkan bussi tai juna triken, jota ei saa taitettua ,kuljetettavaksi.sehän vienee paljon tilaa enemmän kuin pystypyörä tai kaksipyöräinen nojakki.onko kukaan kuljettanut?

En oo matkatavarana kuljettanut, mutta normipyörää isompaa pyörää olen yrittänyt bussirahtina lähettää ja ei mennyt polkupyörän 30e hinnalla vaan olisi maksanut 150e.

oliko siis kaksipyöräinen eli vähemmän tilaa vievä kuin trike?

Tämä pyörä: http://www.saunalahti.fi/jukkviir/chop.htm 150euron hintaan olisi pitänyt purkaa etukiekko irti ja kääntää ohjaus poikittain. Laskivat siis "tilavuuspainon".

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja ki »

maaseudulla jos ei oo autoo niin ainoa kulkuväline voi olla polkupyörä ,ainakin silloin esim aikaisin aamulla kun bussit ei kulje.ja minulle pyörä on kulkuvälineenä tärkeämpi kuin urheiluvälineenä.eikä pyörää voi maaseudulle viedä jos pyörää ei saa taitettua ja kuljetettua

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13802
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja jori »

ki kirjoitti:

maaseudulla jos ei oo autoo niin ainoa kulkuväline voi olla polkupyörä ,ainakin silloin esim aikaisin aamulla kun bussit ei kulje.ja minulle pyörä on kulkuvälineenä tärkeämpi kuin urheiluvälineenä.eikä pyörää voi maaseudulle viedä jos pyörää ei saa taitettua ja kuljetettua

Milläs sinä siellä maaseudulla nyt kuljet. Onko sinulla taitettava pystyptyörä, jota kuljettelet busseissa. Brompton on kyllä hyvä.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja ki »

mä vasta suunnittelen kesämökkeilyä esim. mutta olen ollut kesällä maalla ja esim aamun ensimmäiselle lautalle ei bussilla ehtinyt, silloin oli ihan tavallinen pystäri mutta sen sai pienellä rahalla bussilla sinne kuljetettua. 150e on liikaa, johon tolla rahalla saa jo maksettua sen taitettavuuden. Siis taittumattoman pystärin saa kuljetettua bussissa ja taittumattoman kaksipyöräsen nojakinkin varmaa mutta triken kuljetushinnat ei enää n appaa
Ajattelin siis lähinnä sitä miten polkupyörän saa sinne maaseudulle tai mihin hyvänsä kuljetettua tai siis triken tarvittaessa saisi.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

ki kirjoitti:

Ajattelin siis lähinnä sitä miten polkupyörän saa sinne maaseudulle tai mihin hyvänsä kuljetettua tai siis triken tarvittaessa saisi.

http://www.matkahuolto.fi/fi/matkapalve ... ustaminen/

---cut---
Voiko polkupyörän ottaa mukaan? Mitä maksaa? Pitääkö ilmoittaa etukäteen jonnekin?

Polkupyöriä kuljetetaan mikäli bussin tavaratilassa on tilaa. Suositeltavaa on ilmoittaa polkupyörästä vuoroa liikennöivälle bussiyhtiölle etukäteen viimeistään lähtöpäivää edeltävänä arkipäivänä. Bussiyhtiön yhteystiedot löytyvät aikatauluhausta kyseisen vuoron kohdalta. Polkupyörän kuljetuksesta perittävä maksu on noin 3–10 euroa. Maksun suuruus vaihtelee yrityksittäin.
---tuc---

Ja jos se on trike, niin kannattaa kysyä siitäkin etukäteen bussiyhtiöstä.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: mistä käytetyn nojapyörän hankinta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Joo, jos itse matkustaa mukana niin pyörän kuljettaminen on paljon halvempaa. Veikkaan tosin että nettikaupan kasvun myötä matkahuollon rahtimäärät ovat kasvaneet niin paljon että tuo "Polkupyöriä kuljetetaan mikäli bussin tavaratilassa on tilaa" muodostuu ainakin osalla reiteistä ongelmaksi.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin