Hyvä nojakki retkeily käyttöön??

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Yksinkertaisen ja toimivan näköinen systeemi. Tosin säätövaraa saisi olla reilusti enemmän.

Samaa mieltä. Azubilla säätövaraa on enemmän, mutta eipä tuo kai itse tehden ole ongelma laittaa haluamansa määrä sitä säätövaraa.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Jos triken haluat, sen on syytä olla tadpole, deltassa loppuu pito.

Vetästäämpä vähän sivuraiteille. Deltassa pito piisaa, jos se on etuvetoinen ja riittävän matala/etupainoinen. Oma versioni Esko Meriluodon ideasta: http://www.omanetti.fi/ninajukk/hipparion.htm Ainakaan talviajossa ei pidon kanssa ole ongelmia (tosin kuin takapyörävetoisilla tadpoleilla?)
Jukka

Ongelma on oikeastaan paksu lumi, mutta se pysäyttää kyllä kaikki 3-pyöräiset.

jviirret kirjoitti:

mun mielestä isopyöräiset LWB:t olisivat myös yksi hyvä ratkaisu, ja sopisivat suomeen paremmin kuin keskieuroopan ahtaille kaduille suunnitellut SWB:t. Harmi kun näitä ei kai Suomeen tuo kukaan:
http://www.lightfootcycles.com/ramodel.htm
http://www.ransbikes.com/SXP07.htm#
Varsinkin tuo jälkimmäinen alle 55cm:n istumakorkeudellaan ja 42cm:n poljinkorkeudellaan sopisi hyvin lyhyellekkin kuskille. Mutta en löytänyt sivuilta sen tarakkaa, eikä muutakaan juttua tavaran kuljetus kyvystä?

Jukka

Tässä ollaan täysin samaa mieltä! Minulla LWB on pääasiallinen kulkupeli tällä erää, koska on sopivin työmatkoille. Mutta mukava on myös välillä ajella muuntyyppisellä nojakilla, vaihtelu virkistää :D .
Toki Stratukseen saa tarakan:
Kuva

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jarcco kirjoitti:

Ongelma on oikeastaan paksu lumi, mutta se pysäyttää kyllä kaikki 3-pyöräiset.

Kuten myös kaksipyöräiset. Tai oikeastaan ei pysäytä, mutta ajo menee niin hitaaksi että pystyssä pysyminen tuottaa ongelmia. Yksi syy isopyöräisen SWB:n rakentamiselle on, että sen vaatimat ohjausliikkeet hitaassa ajossa on pienemmät, joten vois olla parempi myös lumessa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Hyneman
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Syys 2007, 22:45

Viesti Kirjoittaja Hyneman »

Tässä on hyvin jo rajautunut vaihtoehdot pariin kaks pyöräiseen ja yhteen 3 pyöräiseen.

Eka vaihtoehto on tuo Hp Velotechnickin Street machine tuolla kuvan varustuksella paitsi että ei tuota sramin dualdriveä vaan kunnon etuvaihtajalla.
http://www.khellstr.net/bikee/nojapyorat/street-machine

Toinen vaihtoehto on Nazca Ligfietsen Paseo
Taaskin kuvan varustuksella.
http://www.nazca-ligfietsen.nl/site/xln ... 50x520.jpg

Trikeistä kiinnostusta ovat herättäneet.

Optima Rider.

Näistä jos saisi jotain tietoa mielellään jotain käyttö kokemuksia.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Hyneman kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on Nazca Ligfietsen Paseo

Itselläni on tuollainen yläohjauksella, Sramin DualDrive.

Hyvä pyörä, kulkee mukavasti soratielläkin (kotoa on 5 km soraa ennen kuin pääsee öljysoralle).
Kerran olen kaatunut soralla, mutta silloin oli tie siinä kunnossa että useimmat eivät siihen pyörällä edes ajaisi,
ja minulla oli vielä selkänoja+jousitus alimmassa asennossa.
Tielaitos korjasi tietä, 50-85mm murskeella tie. Yllättäen lähti pyörä alta että heilahti.
Tuli todettua että matalalta kaatuminen ei juurikaan satu.

Itselläni on toistaiseksi kelvottomat renkaat, melko kapeat sliksit, mutta silti on pärjännyt.
Kunnolliset leveät renkaat luultavasti vielä parantaisivat ajettavuutta soralla.
Jousitus toimii hyvin.

Sopii tulla testaamaan jos Kangasala on lähempänä kuin Siilinjärvi tai Helsinki (en tiedä onko Kansosella Paseo)

Hyneman
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Syys 2007, 22:45

Viesti Kirjoittaja Hyneman »

Osaako joku kertoa mitä muuta eroa on Nazcan Explorerilla ja Paseolla kuin hinta??

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Hyneman kirjoitti:

Osaako joku kertoa mitä muuta eroa on Nazcan Explorerilla ja Paseolla kuin hinta??

Suurin ero on kai se, että Paseossa on vakiona parempi jousitus.
Paseo on uudempaa suunnittelua, vaijereita on vedetty putkien sisällä yms.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Numeroita vertaamalla Paseo on muutaman sentin matalampi ja lyhempi, istuma-asennoltaan muutamia asteita pystympi. Ilmeisesti ovat itsekkin olleet tyytyväisiä jo explorerin "geometriaan" kun tuon suurempia muutoksia ei ole tehty?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

penso
Viestit: 46
Liittynyt: 05 Kesä 2007, 12:20
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Fuego retkelle

Viesti Kirjoittaja penso »

Kesällä olisi tarkoitus toteuttaa n. viikon pyöräretki kotimaassa ja siihen tarkoitukseen tuli tilattua Nazca Fuego Ronilta. Otin siihen vielä lisäosana sivutuet isommille laukuille. Tarakalle tulee Radical Designilta Rack Bag Medium ja sivulaukuiksi Side Panniers Medium. Tilaa laukuissa on hieman yli 70 litraa. Luulisi sen riittävän aika pitkälle. Kerron sitten loppukesästä kokemuksia kuinka kyseinen pyörä palveli retkikäytössä...

Radical Design

Vastaa Viestiin