Hifi maantienojapyörä!

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Hopea kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta: Kuinka sä jarrutat tuolla? Vai onko jarrut vain pysäyttämistä varten ennen kuin eturengas osuu tallin seinään?

Tuo ohjaustangon kalustus näyttää mielenkiintoiselta...

En tiedä ymmärsinkö kysymystä nyt ihan täysin, mutta jarruttaminenhan tapahtuu normaalisti m5 omilla hipo-jarruilla. Eli voimaa kyllä löytyy. Tapion pyörässä näkyy jarrukahvoina "peukalo-jarrut". Itselläni on normaalit kahvat kiinnitettynä hiukan erilailla eri paikkaan kuin normaalisti.

Laskeskelin tuossa juuri että osia saatiin kaupanpäälle per pyörä yli tuhannella eurolla, muuten ei esim noita 400€ jarruja olisi tullut ostettua. Muutenkin M5:n Bram Moemsin kanssa oli oikein miellyttävä käydä kauppaa. Meillehän tuli tänne myös yksi täysin jousitettu City Racer. Laatu on näissä pyörissä parasta mitä olen millään valmistajalla nähnyt. Taitaa jatkossa tulla kaikki pyörät M5:lta.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Uudessa Velovisionissa olikin juttu muuten m5:n hifistelypyörästä Carbon Low Racerista. Teillehän tuli nyt kuiteskin vaan toi köyhän miehen versio, raskas ja takavuosien tekniikkaa oleva verkonpaino :)

Tarpeen mukaan voi löytyä epävirallisesti pdf tuosta jutusta. Lehtihän on toki hyvä ja kannustan kaikkia tilaamaan sen.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Ymmärrän läpän, mutta korjaan silti: :wink:

Hiilikuitu Lowracer on näistä Lowracerin eri versioista se vanhempi, 90-luvulta. TiCa on nimenomaan se kaikkein hipoin vehje, ainakin tehtaan itsensä mukaan. Tietenkin Carbon on se "ultimate Lowracer", siitähän ei päästä mihinkään, mutta TiCa on kuitenkin se lopullinen kehitysaste.

Rupesi muuten tuo kyseinen artikkeli kiinnostamaan, mistähän sen löytäisi?
Keskittyykös se lehti nykyään pääasiassa mihin pyöräilyn muotoon? Jonkun numeron joskus sain käsiini ja siinä oli valtaosa jotain aivan muuta, kuin nojapyöriin liittyvää.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

lowrides kirjoitti:

Rupesi muuten tuo kyseinen artikkeli kiinnostamaan, mistähän sen löytäisi?

Kts. meilisi.

lowrides kirjoitti:

Keskittyykös se lehti nykyään pääasiassa mihin pyöräilyn muotoon?

Kaikenlaistahan siellä on - jokainen numero keskittyy osaksi johonkin erityisalueeseen.

Luen muuten vain digiversiota, se on paperiversion lähettelyä ympäristöystävällisempää. Tässä demokappale lehdestä ilimatteeks luettavissa.

http://tinyurl.com/4gbqyz

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Kuva

Kuva

Avatar
Mikko
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Siinä on kyllä maailman esteettisin pyörä!

There was two cats in Kilkenny, both thought there was one too many.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

lowrides kirjoitti:

TiCa on nimenomaan se kaikkein hipoin vehje, ainakin tehtaan itsensä mukaan. Tietenkin Carbon on se "ultimate Lowracer", siitähän ei päästä mihinkään, mutta TiCa on kuitenkin se lopullinen kehitysaste.

Kertokaas nyt hurjat millaisiin keskinopeuksiin te noilla vehkeillä pääsette? Ja jos vertaatte edelliseen pyöräänne, paljonko tulee keskinopeuteen lisää?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuva

Kai niillä kuiteskin aika kovaa pääsee?
Voisiko sen nopeuden muutoksen laskea edellisen ja nykyisen pyörän hintalappujen erotuksesta :)

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

Kai niillä kuiteskin aika kovaa pääsee?

Varmasti, mutta tuo kuvahan on amatöörille ihan väärästä teholuokasta. Harva heittää muutaman tunnin lenkkiä 250 watin keskiteholla.
Kuva

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Kuva

Tuo kuva on kyllä mielestäni aika harhaan johtava. En usko että kukaan pystypyörän polkimiin 250w polkeva saa nojakilla "ylöspäin" poljettua samaa tehoa :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä olenkin näitä m5:n taulukoita vähän ihmetellyt ennenkin. Tuo tavastin taulu tosiaankin antaa asiaan perspektiiviä.

Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Nyt on pakko varoittaa! Seuraava sisältää aikamoista avautumista:

Kun aletaan puhua noista hinnoista, menee keskustelusta mielestäni maku. Kenenkään hyvän itsetunnon omaavan henkilön ei tarvitse, edes vitsillä, nälviä pyörän hinnasta. Kuitenkin puhutaan semmoisista summista, jotka saa menemään tuollaisen pyörän elinaikana monta kertaa vaikka kurkusta alas.

Noissa M5:n mittauksissa pitää muistaa että on kyse optimaalisesta tilanteesta. Mittaukseen on valittu nopeus uskoakseni juuri tuolla teholla koska: sen pystyy normaali ihminen tuottamaan ja se on kuitenkin sen verran korkealla että nojapyörän nopeus on suhteessa pystypyörään huomattavasti suurempi ilmanvastus-asioiden korostuessa tuolla yli 40 km/h nopeuksissa. Näyttää siis mittauksissa hyvältä. Ei se väärin ole.

Ja jos joku vielä epäilee noiden nopeutta niin voin todeta, että nopeempaa pyörää saat Suomesta etsiä. Jos SL-2:lla sprinttasin lähemmäksi 60 km/h, menee TiCa reilusti sen yli TiCan jäykkyyden ja aerodynamiikan takia. Keskinopeus on varmaankin muutaman km/h nopeampi kuin Fujin. Ja mitä kovempaa mennään sitä enemmän etua TiCalla saavutetaan. Eli treenaamaan vaan!

Että mitä se nopeus maksaa? Ja nyt puhutaan maamme nopeimmista pyöristä. Kaikki yli 10000 euroa maksavat tempopyörätkin (pysty) jäävät kuin tikku -en sano mihin-. Että mitä tälläisestä elitismistä olisi valmis maksamaan! Mitä olisit valmis maksamaan vastaavasta urheiluautosta, talosta, puvusta, kellosta, vaimosta, konjakista, ruohonleikkurista, golf-mailasta yms yms... laadusta.

Että tehdään se pyöräily nyt kunnolla kun kerran tehdään. Nyt ei ainakaan tarvitse ruikuttaa pyörästä. Maailmakin olisi parempi paikka jos asiat tehtäisiin kunnolla!

Minäkin, jonka tulot ovat kuitenkin 3,80 päivässä, pystyn ostamaan tälläisen polkupyörän ja voin näin tunteta yhteen kuuluvuutta niiden Porschen omistajien ynnä muitten sellaisten kanssa. Eikö se ole hienoa! On se, voi pojat!

(ei kannata sitten aivan älyttömän vakavasti ottaa, tulipa purettua nyt monta asiaa, joihin tulee tälläisen pyörän kanssa törmäämään vielä monen monta kertaa. Koomisinta on, että henkilöstä voi niin helposti päätellä mitä hän ajattelee -> meneekö touhu hänen mielestään jo niin normaalista poikkeavaksi, että hän pitää sinua jokseenkin hulluna. Yksi suurimmista (nojapyörä)saarnamiehistäkin lopetti saarnaamisen, kun totesi ettei ne ihmiset mitään mistään tajua kuitenkaa.

On tullut ehkä katsottua liikaa Serranon perhettä, kun näin alkaa kiihkoilemaan... kun on vielä moderaattorikin 8) )

Avatar
tapsa53
Viestit: 80
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 14:18
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tapsa53 »

Hienoa Olli kun avauduit!Näitä pyöriähän on jokaisella mahdollisuus ostaa pitää vaan tinkiä jostain muusta,työkaveritkin pitää hulluna kun tommosen ostin heitin siihen että siinä viimeisessä palttoossa kun ei ole taskuja niin pitää nauttia niin kauan kun pystyy!Hienoa että aiheesta syntyy keskustelua mutta pidetään se asiallisena.Ei muuta kun kesän jatkoa kaikille pidetään ketjut tiukalla!Eco tripissä toivottavati nähdään!

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

lowrides kirjoitti:

Nyt on pakko varoittaa! Seuraava sisältää aikamoista avautumista:
Kun aletaan puhua noista hinnoista, menee keskustelusta mielestäni maku. Kenenkään hyvän itsetunnon omaavan henkilön ei tarvitse, edes vitsillä, nälviä pyörän hinnasta. Kuitenkin puhutaan semmoisista summista, jotka saa menemään tuollaisen pyörän elinaikana monta kertaa vaikka kurkusta alas.

Sori. Mä en nälvinyt olleskaan, tai no > ainahan sitä pitää jonkinsorttista vitsiä olla vääntämässä. Mun mielestä pyörä vaikuttaa hintansa väärtiltä. Luulen sitäpaitsi että tuommoisilla ajetaan niin paljon, että suhteessa vaikka moottoroituihin kaksipyöräisiin tuon hankintahinnan säästää "lennossa".

Mulla on tässä ittelläni keskeneräinen rakennushanke käynnissä. Ja toki on sanottava - että valmiin pyörän ostamisella olisi varmaan päässyt kokonaistaloudellisesti (kuten konsultit sanovat) edullisemmalla. Pahimmillaan tässä seisoo ruplat tuonne eläkeikään asti, eikä mitään valmistu.

lowrides kirjoitti:

Noissa M5:n mittauksissa pitää muistaa että on kyse optimaalisesta tilanteesta. Mittaukseen on valittu nopeus uskoakseni juuri tuolla teholla koska: sen pystyy normaali ihminen tuottamaan ja se on kuitenkin sen verran korkealla että nojapyörän nopeus on suhteessa pystypyörään huomattavasti suurempi ilmanvastus-asioiden korostuessa tuolla yli 40 km/h nopeuksissa. Näyttää siis mittauksissa hyvältä. Ei se väärin ole.

Ja jos joku vielä epäilee noiden nopeutta niin voin todeta, että nopeempaa pyörää saat Suomesta etsiä. Jos SL-2:lla sprinttasin lähemmäksi 60 km/h, menee TiCa reilusti sen yli TiCan jäykkyyden ja aerodynamiikan takia. Keskinopeus on varmaankin muutaman km/h nopeampi kuin Fujin. Ja mitä kovempaa mennään sitä enemmän etua TiCalla saavutetaan. Eli treenaamaan vaan!

Jep. Mä luulen että treenaamalla saa monen perusnojiksen melkoiseen lentoon. Ja treenatuilla kintuilla tuommoisten pyörien erot vielä tulevat näkyviin, luulen mä.

lowrides kirjoitti:

Että mitä se nopeus maksaa? Ja nyt puhutaan maamme nopeimmista pyöristä. Kaikki yli 10000 euroa maksavat tempopyörätkin (pysty) jäävät kuin tikku -en sano mihin-. Että mitä tälläisestä elitismistä olisi valmis maksamaan! Mitä olisit valmis maksamaan vastaavasta urheiluautosta, talosta, puvusta, kellosta, vaimosta, konjakista, ruohonleikkurista, golf-mailasta yms yms... laadusta.

Että tehdään se pyöräily nyt kunnolla kun kerran tehdään. Nyt ei ainakaan tarvitse ruikuttaa pyörästä. Maailmakin olisi parempi paikka jos asiat tehtäisiin kunnolla!

Minäkin, jonka tulot ovat kuitenkin 3,80 päivässä, pystyn ostamaan tälläisen polkupyörän ja voin näin tunteta yhteen kuuluvuutta niiden Porschen omistajien ynnä muitten sellaisten kanssa. Eikö se ole hienoa! On se, voi pojat!

Tommonen 3k€ on ainakin musta okei hinta melkein ikuisesta pyörästä. Parasta on että tommoiseen on meillä jokaisella köyhälläkin varaa. Ja jos ei hanki samantasoista autoa, niin voi vielä syödä ja juoda niitä herkkujakin.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

lowrides kirjoitti:

Kuitenkin puhutaan semmoisista summista, jotka saa menemään tuollaisen pyörän elinaikana monta kertaa vaikka kurkusta alas.

Jostain kumman syystä jos polkupyörästä maksat 2k€ tai yli, niin johan riittää taivastelijoita, että onhan kallista. Ja samat tyypit ostavat autoja joiden arvo laskee yhdessä vuodessa 5-10k€, tai laittavat autonsa tehokkaampaan moottorin tai muuhun turhakkeeseen tuhansia.

Kyllä kunnon pyörä on hintansa väärtti!

lowrides kirjoitti:

Noissa M5:n mittauksissa pitää muistaa että on kyse optimaalisesta tilanteesta. Mittaukseen on valittu nopeus uskoakseni juuri tuolla teholla koska: sen pystyy normaali ihminen tuottamaan ja se on kuitenkin sen verran korkealla että nojapyörän nopeus on suhteessa pystypyörään huomattavasti suurempi ilmanvastus-asioiden korostuessa tuolla yli 40 km/h nopeuksissa. Näyttää siis mittauksissa hyvältä. Ei se väärin ole.

Jep, eivät nuo väärässä ole, mutta eivät ne tämmöiselle keskikuntoiselle tallukalle oikein kerro totuutta, mutta koskas mainokset.
Tokihan tuon heittämäni käppyränkin mukaan tavis-pulliainen tuota 250w ehkä vartin ylläpitäisi, ja huippu-urheilija tunteja, joten kovakuntoiselle ovat lähellä totuutta.

http://www.adventuresofgreg.com/HPVMain.html

lowrides kirjoitti:

Ja jos joku vielä epäilee noiden nopeutta niin voin todeta, että nopeempaa pyörää saat Suomesta etsiä. Jos SL-2:lla sprinttasin lähemmäksi 60 km/h, menee TiCa reilusti sen yli TiCan jäykkyyden ja aerodynamiikan takia. Keskinopeus on varmaankin muutaman km/h nopeampi kuin Fujin.

Minä en yhtään epäillyt, vaan kaipasin lukuja kuinka kovia keskinopeuksia pääset, että saisi ihastella.

Itse tekisi mieli hankkia takaboxi, osittain helpomman kuormattavuuden takia, mutta ei näin sorateiden kulkijan taida tarvia osallistua.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Vastaa Viestiin