Seisontatukea ei kuulemma löydy.
Laukkujen kantosysteemeistä mulle ei ole vielä varmuutta. Muissa Challengen malleissa löytyy ainakin penkin sivuihin kiinnitettävät laukkutelineet. Saakohan tuohon Fujin SL:ään myös semmoisen?
Penkin takana on myös joissain malleissa raudat, mahtaneekohan toimia myös Fujin SL:ssä? Siinä ei ainakaan myyntikuvissa näyttäisi olevan juurikaan tilaa penkin takana. Sinänsähän takapyörän päälle pitäisi kyllä mahtua vaikka mitä.
Yksi mikä hieman ihmetyttää on Challengen tarve pakkomyydä pyörä 59-39-30 välityksillä, vaikka tiedän että mulle sopii 22-32-42 välitykset. Mukana tulee siis tarpeettomina osina kampisatsi ja mahdollisesti etuvaihtajakin pitää vaihtaa. Hollannissa ei ehkä tarvitse pieniä rattaita, mutta minusta varsinkin väsyneenä ylämäkien ajaminen on oleellisesti mukavampaa maastopyörän välityksillä. Tuon 42 piikkisen kanssa pääsee hyvin yli neljääkymppiä, ja ei mulla ainakaan tunnu olevan käytännössä tarvetta ajaa viittäkymppiä polkien.
Mitä kippaamisherkkyyteen tulee niin esim. Seiranissa kuskin painopiste näyttäisi olevan 1G:n jarrutuslinjan edessä. 1G:n linja on siis etupyörän maakosketuspisteestä lähtevä 45 asteen kulmassa oleva linja jonka takana painopiste pitäisi olla jos meinaa jarruttaa painovoimaa vastaavalla voimalla kaatumatta. Tuolla on merkitysti esim. jos joutuu tekemään paniikkijarrutuksen jossain risteyksessä auton tullessa eteen. Lyhyen Visionin kanssa jouduin kerran tilanteeseen jossa takapyörä nousi kun olin ajamassa luiskaa alas risteykseen ja samalla jouduin jarruttamaan. En kipannut siinä mutta ei tuntunut kovin hauskalta.
Jousituksesta en tykkää kun Visionin kanssa oli huonoja kokemusta jousien kestämisestä. Jouduin rassailemaan iskareiden ja nivelien kanssa sen verran että ei huvita enää ostaa jousitettua pyörää. Jousien poistamisen jälkeenkin Visionissa on joskus ylimääräistä klappia niiden nivelien takia. Jousituksella on taipumusta sotkea polkemisrytmiä.