Nazca Fuego

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
R.reipas
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Marras 2006, 21:47
Paikkakunta: Espoo

Re: Nazca Fuego

Viesti Kirjoittaja R.reipas »

Itse olen ajanut jo kukaties 15000-20000 kilsaa Fujin E fillarilla Fujin on erinomainen nopea retkipyörä.Minun pyörässäni oli valmistusvirheen takia ongelmia joista olen foorumilla kertonut valmistjan palvelu on todella hyvä asiahoidettiin kuntoon. Nykyään fujinin jousitus on toteutettu vähemmän virhe alttiilla tavalla ja mikä täkeintä fujinille ominaisen kauneuden kärsimättä.

Risto
reippaasti rekkulilla

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Nazca Fuego

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Selailin käyttäjälistaa ja bongasin käyttäjän nimeltä Finland ja tämän keskustelun. Tulikohan Fuego hommattua? Jäi kesken tämä keskustelu niiltä osin.

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

finland
Viestit: 3
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 16:47

Re: Nazca Fuego

Viesti Kirjoittaja finland »

joe67 kirjoitti:

Selailin käyttäjälistaa ja bongasin käyttäjän nimeltä Finland ja tämän keskustelun. Tulikohan Fuego hommattua? Jäi kesken tämä keskustelu niiltä osin.

Moi kaikille pitkästä aikaa. Tulee vähän harvakseltaan käytyä foorumilla. Tosiaan Fuego tuli hommattua ja parin kesän ajot takana. Hyvin on pyörä pelannut ja oon ollut siihen suht tyytyväinen. Kaupunki pyöräksi en kyllä tätä laittaisi eikä liioin jos on paljon sorateillä ajoa. Mutta asfaltilla meno on tosi hyvää. Pyörän ainoa puute on kuten eräs toinen käyttäjä mainitsi ketjurullissa olevat o-renkaat, jotka kannattelevat ketjua ettei se vastaisi muoviseen ketjurullaan. Jos o-renkaan katkeamista ei huomaa heti pian katkeamisen jälkeen alkaa ketju "syödä" rullaa. Mutta taudin kun tietää niin niitä tulee seurattua ja laitettua uusi katkenneen tilaalle heti lenkin jälkeen.

jolaes
Viestit: 171
Liittynyt: 08 Tammi 2009, 17:57
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Nazca Fuego

Viesti Kirjoittaja jolaes »

Olen ajellut Nazca Fuego sportilla alle vuoden ja mittarissa on 2000 km. Ajelen lyhyen työmatkani, kylläkin vain kesäkelillä. Ja sitten pitkiä, 200 km päivämatkoja muutaman vuodessa. Fuego on hyvä nojapyörä. Hyvä käytös niin kovassa vauhdissa kuin vaikkapa torilla cruisaillessa. Ei ole yhtään toripöytää kaatunut? Uusin ajokokemus on peräkärryn veto. Matkatavarat kulkevat hienosti mukana taka-akselin pikalukkoon kiinnitetyllä Weber monoporterilla. Pitkässä ajorupeamassa olka puutuu, syynä saattaa olla ohjaustangon ergonomia tai sitten kaikille tavallinen olkaripustusten rappeuma. Aikaisemmassa nojapyörässäni oli USS ja puutuivat ne olat yli sadan kilometrin ajossa silloinkin. Hankin Ronin välityksellä niskatuen, koska lähes kaikki pystyihmiset kysyivät, eikö niskasi väsy? Ja totta on, nyt vasta voi nauttia levolliseti kovasta vauhdista. Sport-virityksestä puuttuivat lokasuojat, mutta nyt aion hankkia pyörääni kunnon lokarit. Kesän Tanskan pyöräilyn jälkeen poikkean tehtaalle Hollantiin ja jos vaikka tuliaisina saisin tuotua pyörään tarkoitetut kurakaaret. Kiinnostaa muutenkin teollinen najapyörän valmistus, heinäkuussakin siellä on tehdasesittelyä. Nazca Fuegoa suosittelen!

Nazca Explorer 2007-2010, Nazca Fuego 2010-, Radon ZR maasturi, Dahon Uno taittopyörä 2016-

jarkk6
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Loka 2008, 19:57
Viesti:

Re: Nazca Fuego

Viesti Kirjoittaja jarkk6 »

Koeajoin eri mallisia Nazcoja Siilinjärvellä (Ronin nojapyörät) parin tunnin ajan tyttäreni kanssa. Fuego näkyi rullaavan alamäkeen melko hulvattomasti Schwalbe Marathon Racer -renkailla. Se oli myös yllättävän mukava ajaa, vaikka siinä ei olekaan etujousitusta. U-käännös sen sijaan ei sujunut niin hyvin kuin Cruiserilla. Cruiser vei voiton tyttären mielestä, joten tilasimme sellaisen. Itselleni en osannut vielä tilata mitään ennenkuin koeajan hieman lisää. Täytyy ratkaista onko SE pyörä sitten Fuego, Gaucho, Paseo vai Cruiser.

Fuego oli mielestäni parhaimmillaan, kun istuin oli pystyimmässä asennossa ja jousitus alimmassa. Pääntuki istuimessa oli ihan tarpeellinen. Cruiser on melko pystyasentoinen kone, mutta saa siitäkin penkin melko selälleen. Cruiser on ehkä Paseon ohella paras kaupungissa. Cruiser on myös mukavin myös värinöiden osalta. Oma kehoni on aika tarkka värinöiden suhteen.

Gaucho olisi ehkä ollut valinta, jos siinä olisi ollut etujousitus. Saman kokoiset kiekot helpottavat retkillä rengasrikko-ongelmissa. Ei tarvitse erikokoisia vararenkaita pitää mukana. gaucho rullasi hyvin myös.

Vastaa Viestiin