Performer Toscana 20/26 (framekit) Taiwanista

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1230
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Performer Toscana 20/26 (framekit) Taiwanista

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Mä en ole vieläkään useamman vuoden jälkeen oppinut pysähtymään luotettavasti niin että pyörä aina kallistuisi samalle puolelle (tai ylipäänsä sille puolelle mihin haluaa), joten liikennevaloissa joutuu aina irrottamaan molemmat lukot. Vinkkejä?:)

Markus Heikkilä

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Performer Toscana 20/26 (framekit) Taiwanista

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mun on pitänyt pyyttonin kanssa opetella lukkojen käyttäminen uudelleen :oops: Molempia jalkoja ei voi irrottaa ajaessa ja aikaisempi repäisevä lukkojen irrotustyyli kaataa keulan alta :lol: Tuohon tietylle puolelle nojaamiseen tuntuu auttavan pieni kääntyminen pysähtyessä.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Performer Toscana 20/26 (framekit) Taiwanista

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mä lähestyn risteystä niin että ensin hidastan vauhtia ja sitten ennen kuin pysähdyn, irrotan vasemman jalan lukosta. Pysähtyessä lasken maahan. Juuri kun olen pysähtymässä, tavallaan ohjaan pyörän kallistumaan hieman vasemmalle, mutta niin ettei pyörä lähde kuitenkaan kääntymään. En mä oikein sitä ton paremmin osaa kuvailla, mutta silloin ei ole vaarana kaatua toiselle puolelle. Jos on kauhee sivutuuli, on pakko irrottaa molemmat jalat ettei tuuli puske nurin :wink: .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Performer Toscana 20/26 (framekit) Taiwanista

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Enpä minäkään osaa sanoo miten tee tuon yhdelle ja samalle jalalle pysäyttämisen tarkalleen, mutta onnistuu todella luotettavasti. Taitaa olla niin että siirrän painoa koska ohjausliikettä siihen ei mun mielestä liitty.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Performer Toscana 20/26 (framekit) Taiwanista

Viesti Kirjoittaja jori »

Kyllä siihen pieni ohjausliike liittyy. Juuri ennen pysähtymistä ohjataan hitusen pois päin alas lasketun jalan suunnasta, jolloin pyörä ei voi muuta, kuin kallistua tukemaan lasketun jalan suuntaan.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin