Uusi nojapyöräilijä

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
timoa
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Uusi nojapyöräilijä

Viesti Kirjoittaja timoa »

Heipähei.
Olen nojapyöräilystä kovasti innostunut ja tarkoitus olisi hankkia oma pyörä. Pyörää tulisi käytettyä työmatkaan, kauppareissuille ja retkeilyyn. Alustavasti olen miettinyt HP velo spirit mallia http://www.hpvelotechnik.de/produkte/sp ... dex_e.html
Mitä mieltä tästä pyörästä jengi on? Jos teillä tulee mieleen muita malleja jotka pysyvät kohtuullisisssa hinnoissa (alle 1500) tai näkemyksiä niin niistä olisi kiva kuulla.
Timo

web.mac.com/timoanttalainen

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Uusi nojapyöräilijä

Viesti Kirjoittaja tavasti »

timoa kirjoitti:

Jos teillä tulee mieleen muita malleja jotka pysyvät kohtuullisisssa hinnoissa (alle 1500) tai näkemyksiä niin niistä olisi kiva kuulla.

Nazcan Cruiser/Explorer halvimmilla osilla jäävät tuohon, Pioneer nippa nappa yli. Ensin mainittu on varmaan oikein kelpo vehje, ja tuolla osten-myydään taitaisi olla vielä yksi varusteltu sellainen käytettynä.

http://www.kolumbus.fi/vanderwoude/mallit

Ja ehdottoman halpaa hakiessa tämä olisi toki: http://www.ecobent.com/en/?Our_Bike

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Uusi nojapyöräilijä

Viesti Kirjoittaja jori »

Valintaan vaikuttaa merkittävimmin, käyttötarkoituksen lisäksi, yleisin käyttöympäristö. Tuo Spirit on lähinnä citypyörä, siksi tuo maalla asuva Tavastikin sinulle tarjoilee noita suuripyöräisempiä. Suuret pyörät ovat poikaa, kun tie muuttuu kuoppaisemmaksi ja pinta soraksi. Pienemmillä pyörillä pärjää hyvin kun alusta on visusti asfalttia. Tuo Spiritin pysty ajoasento on helppo tapa aloittaa nojapyöräily, mutta melko pian alat kaivata lokoisampaa noja-asentoa. Laiskuus kasvaa laiskotellessa.

Jori

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Uusi nojapyöräilijä

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jori kirjoitti:

Tuo Spirit on lähinnä citypyörä, siksi tuo maalla asuva Tavastikin sinulle tarjoilee noita suuripyöräisempiä.

No, enimmäkseen sen takia että en keksinyt paljoa muita alle 1.5kE pyöriä.

Myös säije 'Edullinen LWB' kannattaa vilkaista, dollarin kurssi on edullinen.
Esim tämä jäisi reilusti alle: http://www.cyclegenius.com/stx.html

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

JTH
Viestit: 166
Liittynyt: 14 Syys 2006, 11:49
Paikkakunta: Luvia

Viesti Kirjoittaja JTH »

No, onhan mun pakko laittaa tämä:
http://lowride.info/phpBB2/viewtopic.php?t=311

:D

-JTH MCM #50

" Life is not measured by the number of breaths we take.
But by the number of places and moments that take our breath away!"

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Entäpäs sitten taiwanin ihmeet? Eivät ainakaan ola kalliita. http://www.khellstr.net/bikee/nojapyorat/?c=TW-bents
Suositeltavaa tietysti olisi että kävisit noissa kotimaisissa nojapyöräkaupoissa
(sähköpyörä Hesassa on sua lähellä)Siellä voipi koeajaa ja testailla mikä itteä sitte rupeaa miellyttämään. Tervetuloa vaan meidän uusien nojakistien joukkoon (itellä ollu tuollainen tw bents arrow lokakuusta)

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

joe67 kirjoitti:

Entäpäs sitten taiwanin ihmeet? Eivät ainakaan ola kalliita. http://www.khellstr.net/bikee/nojapyorat/?c=TW-bents

Ne ovat kai halpoja, mutta niistä on kovin niukasti tietoa.
Kukaan ei tiedä mitä malleja on, millaisia ne ovat ja mitä ne maksavat.
Sokkona voi tilata, ja muutaman kuukauden kuluttua saa sikansa säkissä. Siat taisivat onneksi olla kelvollisia?

Tuosta voisi tulla ihan business jos joku vaan rohkeasti tilaisi kohtuullisen erän (== saisi halvalla) ja alkaisi myymään. Tai sitten ei tulisi.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja joe67 »

tavasti kirjoitti:
Ne ovat kai halpoja, mutta niistä on kovin niukasti tietoa.
Kukaan ei tiedä mitä malleja on, millaisia ne ovat ja mitä ne maksavat.

Mitä ihmettä?? Sähköpyörän sivuillahan on mallit ja hinnat. linkki valmistajan sivuille. Kaapelitehtaalla voi käydä koeajamassa. Siellä koeajomallit käsittääkseni ainakin parista mallista. Juuri en keksi miten enempää vois saadakkaan tietoa? (netin lisäksi). Tietysti se että Kansosella olis enemmän malleja koeajossa.
Tuli vielä mieleen että täältä keskustelupalstalta voi lukea tw bents omistajien kokemuksia ja kyselläkki voi.

Viimeksi muokannut joe67, 22 Tammi 2008, 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

joe67 kirjoitti:

Mitä ihmettä?? Sähköpyörän sivuillahan on mallit ja hinnat. linkki valmistajan sivuille. Kaapelitehtaalla voi käydä koeajamassa. Siellä koeajomallit käsittääkseni ainakin parista mallista. Juuri en keksi miten enempää vois saadakkaan tietoa?

Kolmesta on noin-hinta, joista yksi on Performer-sarjaa, eli tw-bents ei enää tee. Pyöristä on kovin vähän tietoja, ei mittoja, painoja.
Valmistajan sivuilla pyöristä lähinnä kuva (jos sitäkään), ja epämääräisesti 'uudet mallit tulossa' tms, mutta ei oikeastaan tietoa onko vanhat mallit vielä myynnissä, mitä ovat uudet mallit, jne.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Uusi nojapyöräilijä

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Tuo Spiritin pysty ajoasento on helppo tapa aloittaa nojapyöräily, mutta melko pian alat kaivata lokoisampaa noja-asentoa. Laiskuus kasvaa laiskotellessa.

Tämäkin on yksilöllistä. On nyt tullut kokeiltua selkänojan kulmia 20-70 astetta väliltä ja mukavimmalta tuntuu tuommoinen 45-50 astetta ja polkimet penkin korkeudella. Alle 40asteen kulmat vaatii mulla niskatuen ja se tuo omat hankaluutensa mukanaan. Mutta sekään ei ole hyvä, että polkimet on ylhäällä ja penkki pystyssä, onneksi tällaisia tehdas nojakkeja ei taida olla edes tarjolla.
Tuo spiritti on varmasti mukava. Mutta nopea se ei ole(korkea ja pysty ajoasento), eikä huonojen tai lumisten teiden ajokki.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Ydinlaskeuma
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ydinlaskeuma »

tavasti kirjoitti:

... Pyöristä on kovin vähän tietoja, ei mittoja, painoja.
Valmistajan sivuilla pyöristä lähinnä kuva (jos sitäkään), ja epämääräisesti 'uudet mallit tulossa' tms, mutta ei oikeastaan tietoa onko vanhat mallit vielä myynnissä, mitä ovat uudet mallit, jne.

Näin Tw-Bents -maahantuojana ihmetyttää kyllä miten ihmeessä valmistajalla ei ole hinnastoa, tai edes luetteloa. Ennen koko viimekeväisen setin hinnan varmistumista arvioimani hinnat olivat ilmeisesti halpoja, koska pääsen viime kevään tilauksesta omilleni sitten kun peräkärryt, Trike-X ja Adventure-plus on myyty, ja Bilteman hinnastosta pyörätarvikepuolelta vakoilin että samoja katteita ottavat. Paljousalennuksia odottelen. Ehkä valmistajalla on vastaava meininki?

Sähköpyörä ontuu työvoiman voiman puutteessa, mutta nyt kun kerran patistettiin, niin ainakin punnitsen nuo pyörät, ja panen tulokset julki... jahka käyn Kaapelitehtaassa... ja vaihdan Arrowista nastarenkaat kesärenkaisiin. Mitä muita mittoja ottaisin?

Spirit on kyllä mukava laite. Miinuksena pieni etupyörä yhdistettynä lyhyeen joustoon.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Ydinlaskeuma kirjoitti:

Mitä muita mittoja ottaisin?

Trikeistä raideväli ja kokonaisleveys on varsin oleellinen mitta. Akseliväli, istuinkorkeus ja istuimen selkänojan kulmien raja-arvot.

Bonusta on etenemä pienimmällä/suurimmalla vaihteella kammenkierrosta kohti. En tosin ole varma olisiko nyt ollut tarjolla riittävät tiedot tuon laskemiseen.

Viimeksi muokannut tavasti, 24 Tammi 2008, 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

timoa
Viestit: 3
Liittynyt: 20 Tammi 2008, 20:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timoa »

Kokoajan tulee viisaammaksi, ehkä tuo spiritin asento on liian pystyssä ja huonokuntoisilla teillä tulee ongelmaa. Kuuleman mukaan tarpeeksi pientä nastarengastakaan ei ole spiritiin saatavilla?

Nuo Nazcan mallit alkoivat myös viehättää vaihtoehtoina, lähinnä cruiser. Luultavasti olen jo päätynyt yläohjaukseen taluttamisen takia. Retkiäkin tulee varmasti ajeltua joten isoista renkaista tulee olemaan hyötyä.
Lähinnä hinta on se mikä on vastassa, ihan kauheasti uuteen pyörään ei ole varaa sijoittaa vaikkakin laatu maksaa (toivottavasti???)

web.mac.com/timoanttalainen

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

timoa kirjoitti:

Kuuleman mukaan tarpeeksi pientä nastarengastakaan ei ole spiritiin saatavilla?

Joo, ei taida olla 16" nastarenkaita olemassa? Jos tarkoitus on enempikin ajaa talvella, niin en kyllä 20" renkaalla olevaa pyörää lähtis suosittelemaan. Kyllä sillä pärjää, mutta lumessa on raskaampi kulkemaan kuin 26".

timoa kirjoitti:

Luultavasti olen jo päätynyt yläohjaukseen taluttamisen takia.

Tuokin on paljon tunteita herättävä valinta. Pääsääntöisesti kuski kannattaa sitä ohjaustapaa minkälaisella on nojailun aloittanut.

timoa kirjoitti:

Lähinnä hinta on se mikä on vastassa, ihan kauheasti uuteen pyörään ei ole varaa sijoittaa vaikkakin laatu maksaa (toivottavasti???)

Vaihtoehtojakin on:
-Käytetty pyörä
-Oma valmiste
-Itse tekeminen

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

timoa kirjoitti:

Nuo Nazcan mallit alkoivat myös viehättää vaihtoehtoina, lähinnä cruiser.

Nazcat on laadukkaita ja toimivia pyöriä. Ja hinta sisältää jo 'kaiken' eikä tarvi alkaa erikseen lokareita ja tarakkaa, jne ostaa.
Hintakin edullisemmasta päästä, tosin taiwanilaiset menee alle.

timoa kirjoitti:

Luultavasti olen jo päätynyt yläohjaukseen taluttamisen takia.

Taluttaminen on yliarvostettua hommaa :-) harvemmin sitä tarvii tehdä, ja onnistuu alaohjatunkin taluttaminen. Parista narunpätkästä josta sitoo sarviin voi olla apua taluttamissassa.

Valitse sen mukaan kumpi sinusta on mukavampi.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Vastaa Viestiin