Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja terppa »

Kyllä mäkin kinneriä suositteleisin, ihan sillä kokemuksella kun on suhannut sekä kinnerillä, että avopyörällä 22,5 ja 27 km työmatkaa "fiilispohjalta" eli pakko ei ole koskaan lähteä pyörällä ja usein halu on ollut suurempi kuin kyky ja jaksaminen :)

Kinnerillä matkaaika on niin paljon helpompi vakioida eli vastatuuli ja sade hidastaa vähemmän, sade ja muut luonnonoikut haittaa vähemmän ja ei tarvitse erikseen pukeutua, säästää muuten hyvät rahat vuosien mittaan vaatekuluissa kun saa pukea housut vasta perillä :mrgreen: No joo, itsellä on työ jossa hikoilee kummiskin niin riittää pelkkä paidan ja kenkien vaihto kun pääsee kustannuspaikalle, ei kyllä oiskaa mitään sosiaalitiloja...

Mutta kun sä kerran olet jo mainetta niittänyt nojapyörätehtailija niin kyllä sun kannattaa yksi avopyöräkin vielä rakentaa ja reksiteröidä "Pastori" -nojapyörät tavaramerkki :) Se olisi runkosettejä myydessä luottamusta herättävän merkkinen :wink:

Jos osais ja taivas on rajana tai oma mielikuvitus niin varmaan jonkun Meta -kopion tekisin. Jos on pelkkää siloisaa asfalttia niin jäykkänä, jos kuppasta pätkää tai kevyttä väylää niin takajousilla, joku ilmaiskari.

Tavarankuljetukseen ehdottomasti boksi, läppärin tietty ottaa aina varmuuden vuoksi mukaan mutta jotkut vaihtovaatteet tms. vermeet tommoseen voi huoletta jättää, murtautuminen on aika epätodennäköistä ja kun mulla taittotrikessä on moottoripyörän takalaukku http://www.motonet.fi/fi/tuote/4013456/ ... takalaukku joka muuttuu repuksi niin ei sitä mielellään irrottele jos ei ole pakko, toi on kyllä siitä hyvä, että pitää vettä vaikka ei sadehuppua olekkaan. Pioneerissa on halpis mopon boksi jonka saranointi on muutettu sivulle mutta jos on mahis tehdä tai ostaa nojapyörään sopiva niin semmonen ehdottomasti.

Jos asfaltti on sileää niin ei varmaan paljon väliä 559 vai 622, jos taas on kylätieasfalttia niin isompi saattaisi olla enemmän parempi kuin teoriassa? ei ole kokemusta. Itse päätin joskus, että kiekot on 559 kokoiset jos mahdollista. Siihen saa ihan riittävän hyviä kumeja (vaikka 28m Durano) joissa joku pistosuojauskin on ja jos talouden kaikki kiekot on sitä kokoa niin kiekkojen ja kumien kierrättäminen ja lainaus pyörästä toiseen sujuu helpommin ja ns. b-sarjaan lipsuneet kumit voi käyttää siinä b-luokan pyörässä loppuun (itellä tämä parhaiten on toteutunut talvikumeissa...) Yks hyvä kiekkosetti kannattaa hommata "oikeaa" kokoa ja pysyä sitten siinä.

Noin pitkälle siivulle laittaisin kyllä sähköt, tulisi varmasti lähdettyä useammin pyörällä, pitäs mun tälle melkein puolta lyhyemmällekin mutta kun olevinaan hyväkuntoinen ja ylpeä :mrgreen:

Jos taas kinnerin hankintakulu ahistaa mieltä niin 4000€ kinnerin saa tienattua ajamalla 26667 km jos muuttuvat kulut on 0,15€/km pienemmät kun autossa ja sehän ei ole kun 279,5 kertaa edestakainen työmatka sukkulalla tässä esimerkki tapauksessa. Toki sä näppäränä jätkänä saat sen tehtyä paljon halvemmalla mutta jos asialliseen rahaan jotain tehdasvalmista tulee vastaan niin kannattaa olla nopea, asialliseen rahaan niistä pääsee eroonkin jos pitää vähän siistimmin kuin minä :mrgreen:

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

terppa kirjoitti:

Mutta kun sä kerran olet jo mainetta niittänyt nojapyörätehtailija niin kyllä sun kannattaa yksi avopyöräkin vielä rakentaa ja reksiteröidä "Pastori" -nojapyörät tavaramerkki :) Se olisi runkosettejä myydessä luottamusta herättävän merkkinen :wink:

Tai luonteva lyhenne, eli PaNo. "Kunnon PaNo alle, ja matka taittuu mukavemmin" :D

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Ai että, repesin ihan ääneen! :D

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jviirret kirjoitti:
terppa kirjoitti:

Mutta kun sä kerran olet jo mainetta niittänyt nojapyörätehtailija niin kyllä sun kannattaa yksi avopyöräkin vielä rakentaa ja reksiteröidä "Pastori" -nojapyörät tavaramerkki :) Se olisi runkosettejä myydessä luottamusta herättävän merkkinen :wink:

Tai luonteva lyhenne, eli PaNo. "Kunnon PaNo alle, ja matka taittuu mukavemmin" :D

Jukka

Kiitti. Tää on hyvä. Kuudeet on toki hyviä. Quick and dirty on ollut ihan hyvä nimi ja muutenkin okei elämäntapa :) Mutta aatelkaas miten paljon kivempi on Nokian kisoissakin ajaa sporttisella pyörällä jonja nimi on: pikapano.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Ei naatita ja laakasta, vaan 200 m pikapano lentävällä lähdöllä. Syklien määrä 200 m polkaisussa riippuu "polkemavälineen" pituudesta, mutta missä menee lyhyen "kammen" uskontunnustuksen raja tässä tapauksessa? :mrgreen:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Hmm. No.

Rupeaa kinnerikuskien perustelut kuulistanaan järkeviltä : )

Jos nyt ensiksi tekisi sen työmatkavarustellun avokin.

Katellaan täsdä mitä diy kinneririntamalla tapahtuu.

On mulla tuossa tommoista routaeristettä. Jos rupeaisi siitä pienoismalleja vuolemaan - sehän olisi edullinen metodi tässä vaiheessa.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Miten tämmöinen kinnerin alustaksi? Ois twistiketjuinen ni ei tuu suurta kulttuurishokkia :D

Liitteet
munzo-tt-2.jpg
Viimeksi muokannut Vilijami, 20 Elo 2015, 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7090
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Hmmm, Imiltä sain 406 jarrutapillisen etuhaarukan, pitäiskös tästä rakentaa itellekki tuommonen?

Tunnistaako Jukka haarukan :wink:

Liitteet
20150820_161701.jpg
20150820_161701.jpg (21.23 KiB) Katsottu 10887 kertaa
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vilijami kirjoitti:

Tunnistaako Jukka haarukan :wink:

Tottahan toki, CLWB:n haarukkahan se: http://www.saunalahti.fi/jukkviir/clwb.htm

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin