Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja rutunen »

TMS kirjoitti:

Kyllähän tällänen homma on ihan kinnerin heiniä, päällystetty tie eikä kaupunkiajoa juurikaan (ymmärtääkseni). Jos reitti on kerran vielä suht tasainen niin senhän ajaa nopealla kinnerillä alle tunnissa. Eli lopputulema on että kinnerillähän tuon voi ajaa vaikka melkein joka päivä, toisin kuin kattamattomalla (jos on siis tarkoitus tehdä jotain muutakin elämällään kuin olla töissä, ajaa pyörällä tai nukkua).

Allekirjoitan nyt kun on huomannut nopeuserot arkiajossa. Nojakillakin varmasti menisi se 30 km/h rikki jos hyvät osat. Ei vain ole sadesuojaa ellei katetta askartele.

Quest Carbon -2015

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja PW »

Kinneristien kanssa taipusin samalle kannalle, ihanteellinen kinnerityömatka - siis erittäin hyvä tekosyy hommata/tehdä kinneri :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Se voi olla että pitää ensin testailla ilman kinnerii ja sitten voisi kokaista jonkun kinnerillä ja jäädä koukkuun.
Kohtahan se tosin taitaisi olla TMSn kinneri edullisesti kaupan kun sieltä pukkaa niitä uudempia ja nopsempia :) Sehän olisi hyvin koulutettu jo valmiiksi. Tuskin tarttis ite edes polkee.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jviirret kirjoitti:

Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.

Jukka

Juu. Hyvä muistutus. Aattelin nyt kokeilla tuota mm. kuudee minillä tota parin viikon päästä kun joudun sinne ekaa kertaa. Siihen tulee sähköapu.
Olen töissä rakennuksessa jossa saa pyörän laturiinkin.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.

Laillinen sähköapu loppuu 25 km/h nopeudessa, eli pastorin vauhdeilla lähinnä ylämäissä ja risteyslähdöissä. Kun oli tasaista eikä kaupunkiajoa, niin auttaako juuri mitään?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja Wacky »

tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Eikä noin pitkälle työmatkalle ole kai häpeä laittaa sähköapuakaan? Kun malttaa käyttää nuukasti niin virta piisaa molempiin suuntiin.

Laillinen sähköapu loppuu 25 km/h nopeudessa, eli pastorin vauhdeilla lähinnä ylämäissä ja risteyslähdöissä. Kun oli tasaista eikä kaupunkiajoa, niin auttaako juuri mitään?

Eikös Itä-Suomessa ole kohtuullisen mäkistä? Eli siitä voisi olla aika paljonkin hyötyä

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Työmatkapyörä 47 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Noin yleensä joo. Mutta juuri tämä väli ei ole kovin mäkinen.

jns_oku.gif
jns_oku.gif (5.36 KiB) Katsottu 3571 kertaa

Tossa rataprofiili. Kotoo on näköjään n. 47 kilsaa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:

Laillinen sähköapu loppuu 25 km/h nopeudessa, eli pastorin vauhdeilla lähinnä ylämäissä ja risteyslähdöissä. Kun oli tasaista eikä kaupunkiajoa, niin auttaako juuri mitään?

Ylämäet hidastaa keskinopeutta eniten ja sähköavulla niiden nopeus jopa tuplaantuu. Jos mäkiä on vähän niin sehän tarkoittaa vain sitä että pieni(edullinen) akku riittää.
Jaksaa paremmin poljeskella ne tasaiset osuudet kun ne muutamatkaan jyrkät nousut ei edellytä maksimisykkeen rajoilla käyntiä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Tää ei nyt selviä millään muulla, kun Pastorin tarvii käydä ajamassa toi pätkä, ja gps-logit (nopeuskäppyrä) jakoon. Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla, ja sit toisaalta paljonko on se laskennallinen, painon aiheuttama hidastus.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:

Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla

Ei sen sähköavun tarvi edes nopeuttaa matkantekoa, riittää että tekee siitä mielekkäämpää ja aiheuttaa työmatkan ajamisen pyörällä useammin.
Urheilu ja kuntoilu mielessä tuollaiset ylämäkien tuomat intervallit ovat varmasti ihan toivottuja, mutta työpäivinä kun työpaikalla ja kotona työpäivän jälkeenkin pitäisi jaksaa jotakin...
Kuvittele itsellesi 45km pyörälenkki aina ennen työpäivää ja toinen samanlainen välittömästi sen jälkeen ;)
En mä omalle 8km työmatkalle sähköriesaa tarvi, en kesällä vaikka matkaa olisi tuplasti enemmän, enkä etukäteen suunitelluille pitkille pyöräretkillekkään, mutta tällaisille pitkille päivittäisille ajoille sellainen varmastikkin tulisi.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla

Ei sen sähköavun tarvi edes nopeuttaa matkantekoa, riittää että tekee siitä mielekkäämpää ja aiheuttaa työmatkan ajamisen pyörällä useammin.
Urheilu ja kuntoilu mielessä tuollaiset ylämäkien tuomat intervallit ovat varmasti ihan toivottuja, mutta työpäivinä kun työpaikalla ja kotona työpäivän jälkeenkin pitäisi jaksaa jotakin...

Just näin. Tätä minäkin monesti olen argumentoinut, mutta Jukka on itse ollut 'sama se on mennä mopolla'. :-P

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:

Tätä minäkin monesti olen argumentoinut, mutta Jukka on itse ollut 'sama se on mennä mopolla'. :-P

Sekin olisi erittäin hyvä vaihtoehto ja jos pitää päästä nopeammin niin jopa parempi kuin alkaa virittelemään jotakin katulaitonta "polkupyörää".

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
tavasti kirjoitti:

Sitten lasketaan siitä paljonko olis nopeutusvaraa sähköavulla

Ei sen sähköavun tarvi edes nopeuttaa matkantekoa, riittää että tekee siitä mielekkäämpää ja aiheuttaa työmatkan ajamisen pyörällä useammin.
Urheilu ja kuntoilu mielessä tuollaiset ylämäkien tuomat intervallit ovat varmasti ihan toivottuja, mutta työpäivinä kun työpaikalla ja kotona työpäivän jälkeenkin pitäisi jaksaa jotakin...
Kuvittele itsellesi 45km pyörälenkki aina ennen työpäivää ja toinen samanlainen välittömästi sen jälkeen ;)Jukka

Itseäni en osais kuvitella mut Pastorin kyllä 8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Työmatkapyörä 45 kilsan siivulle?

Viesti Kirjoittaja jori »

On tuo viimeinen kinkama aika jyrkkä 20 m nousu.
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin