Performer trike

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Somy74
Viestit: 35
Liittynyt: 10 Huhti 2012, 21:19
Paikkakunta: Liminka

Performer trike

Viesti Kirjoittaja Somy74 »

Onko kellään kokemuksia näistä Savenmaan kauppaamista Performereista? Itse olen kerran Kempeleen Shellin pihalla esittelypäivänä käynyt ajelemassa enkä ainakaan saanut kaatumaan. Listatkaa hyviä ja huonoja puolia jos olette omistaneet tai testailleet ihan muuten vaan.

Somy

kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: Performer trike

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

Minulla on käytettynä ostettu malli, joka Savenmaalla oli kai nimeltään Trike-X (suora ohjaus, takajousitus, kova penkki, tarakka, lokarit, levyjarrut edessä, takana ei jarrua), ei taida olla enää myynnissä. http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=2&t=3632

En ole varma paljonko edellinen omistaja on päivitellyt osia (pyörä oli minulle tullessaan päällepäin uuden näköinen, mutta osat ovat laadukkaampia kuin mainoksissa), mutta tässä mallissa on muutamia heikkoja paikkoja. Takahaarukan liukulaakerointi kuluu helposti väljäksi (ensi kevääksi muutan sen vierintälaakeroiduksi) ja ohjaus on suora, eli varret suoraan olkatappeihin. Näiden seurauksena alkaa ohjaus väpättää vauhdin kiihtyessä alamäessä, mutta sen saa hillityksi kun tietää odottaa, ilman käsiä ei kannata ajella. Alkuperäinen takaiskari on aika vaatimaton, mutta en ole osannut kaivata parempaakaan. Foorumikeskusteluissa mainittu "pogoaminen" (takapään pompotus kovasti runtatessa) koska ketjun taittopyörä on liian kaukana takahaarukan akselista (paikka riippuu vuosimallista), ei ole vaivannut minua. Pyörääni on ilmeisesti koko ikänsä säilytetty ulkona (sateensuojassa kuitenkin), maalit ja varusteet ovat ihan kunnossa, ainoat ruostuneet kohdat ovat Shimanon lukkopolkimien lukko-osat. Rungon ja työn laatua en osaa moittia. Jos pyörän haluaa varastoida, saa koko etu-poikkirungon irti ruuviliitoksesta.

Kaatumista en ole pelännyt, mutta tiukkaan kurvaillessa pitää ylävartalolla myötäillä, muuten voi pudota kyydistä, kova penkkini on aika kapea. Kyllä etukulman saa nousemaan hiljaisessakin vauhdissa ohjausta edestakaisin heiluttamalla. Pihassa ja ahtaissa tiloissa ei kääntösäde riitä, mutta silloin ei yleensä ajeta, vaan talutetaan ja takapäätä on helppo nostaa.

Roder
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Touko 2015, 16:49

Re: Performer trike

Viesti Kirjoittaja Roder »

Muutaman kuukauden FRP 2010 ajellut kerran saanut kahdelle pyörälle yli 40km vauhdissa mutta ei kaatunut hyvästä yrityksestäni huolimatta. Nielee kilometrejä aika huolettomasti. Liian kovalla polkaisulla luultavasti hajotin kerjunohjainrullan pidikkeen (?) ylämäessä liian isolla vaihella sen jälkeen ei ole taas päästy tielle sillä. Kun jousitusta ei ole mallissa niin kovilla kumeilla tuntuu kyllä aika tarkkaan kaikki tien muodot.

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1086
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Performer trike

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Mulla oli jousittamaton Savenmaan tuoma trike, taisi olla Alku myyntinimeltään. Ostin sen kokeillakseni, ajanko kolmipyöräisellä yhtä mielelläni kuin kaksipyöräisellä. Kokeilun tulos oli myönteinen, möin Performerin pois ja ostin HP Gekkon.

Performerista on pääosin hyvää sanottavaa. Toimiva, kevyt, matala ja vakaa. Minullakin oli suoran ohjauksen kanssa vaikeuksia aluksi. Opin että renkaat täyteen ja ohjauskulma aavistuksen auraukselle, niin vispaus lakkasi. Saadessani pyörän sen eturenkaat olivat harituksella vanteesta mitaten pari milliä. Käänsin millin auraukselle ja siinä se.

Takahaarukasta katkesi putki ja silleen salaa, etten itse huomannut. Sain toki takuuseen uuden rungon, mutta siitä jäi vaihtamisen vaiva ja pieni epäluulo konstruktiota kohtaan. Ajoin pyörällä yhden kesän ajan, mitä lie vajaa 3000 km. Muita oikeita ongelmia tämän kanssa ei ollutkaan.

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Vastaa Viestiin