Cruzbike Vendetta V20 päiväkirja

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Etuveto mbb ehdottomasti asvaltille. Takaveto on perusteltua sitten maastoon ja lumelle.

Nyt on meillä mbb-uskovaisilla kova käännytystyö menossa - tiedä vaikka lahko kasvais :mrgreen:

Nössöt ajaa MBB:llä. Kyä se pyyttoni pitää olla joka miestä liikuttaa :)

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Pastori kirjoitti:
PW kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Etuveto mbb ehdottomasti asvaltille. Takaveto on perusteltua sitten maastoon ja lumelle.

Nyt on meillä mbb-uskovaisilla kova käännytystyö menossa - tiedä vaikka lahko kasvais :mrgreen:

Nössöt ajaa MBB:llä. Kyä se pyyttoni pitää olla joka miestä liikuttaa :)

Kai se pyyttoniki on mbb? :D

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Vilijami kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Nössöt ajaa MBB:llä. Kyä se pyyttoni pitää olla joka miestä liikuttaa :)

Kai se pyyttoniki on mbb? :D

Juu, nössöjä ollaan :wink: mutta eipähän tarvitse lukita pyörää :lol:

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja NikoK »

PW kirjoitti:

Nyt on meillä mbb-uskovaisilla kova käännytystyö menossa - tiedä vaikka lahko kasvais :mrgreen:

No niin. Eipä tässä taas kovin kauan ihmetelty, miksipä sitä, pyörähän se vaan on. Vendetta V20 tilattu Ranskasta :mrgreen: Päätösta vielä helpotti, kun kyselin ameriikan foorumilla pyörästä niin jo ilmoittautui TiCan runkosetille ostaja ihan ilman myynti-imoitusta! Sekin on sitten jo myyty. Pelkän runkosetin myynti sopi mainiosti, hyvät osat ja valmiiksi lyhyet kammet sain siitä vielä käyttöön. Tänään saan peukun paketista (skeittivahinko), mutta muutama viikko tässä nyt sitten menee ennenkuin saa pyörän kasaan ja pääsee harjoittelemaan tämän lahkon rituaaleja 8)

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja PW »

NikoK kirjoitti:
PW kirjoitti:

Nyt on meillä mbb-uskovaisilla kova käännytystyö menossa - tiedä vaikka lahko kasvais :mrgreen:

No niin. Eipä tässä taas kovin kauan ihmetelty, miksipä sitä, pyörähän se vaan on. Vendetta V20 tilattu Ranskasta :mrgreen: Päätösta vielä helpotti, kun kyselin ameriikan foorumilla pyörästä niin jo ilmoittautui TiCan runkosetille ostaja ihan ilman myynti-imoitusta! Sekin on sitten jo myyty. Pelkän runkosetin myynti sopi mainiosti, hyvät osat ja valmiiksi lyhyet kammet sain siitä vielä käyttöön. Tänään saan peukun paketista (skeittivahinko), mutta muutama viikko tässä nyt sitten menee ennenkuin saa pyörän kasaan ja pääsee harjoittelemaan tämän lahkon rituaaleja 8)

Onnea uudesta pyörästä ja riemukkaita mbb-opettelutuokioita;) Kaupalliset mbb:t onkin ollu harvinaisia foorumilla, hyvä ett saadaan niistäkin kokemuksia.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja mhelander »

NikoK kirjoitti:

No niin. Eipä tässä taas kovin kauan ihmetelty, miksipä sitä, pyörähän se vaan on. Vendetta V20 tilattu Ranskasta :mrgreen: Päätösta vielä helpotti, kun kyselin ameriikan foorumilla pyörästä niin jo ilmoittautui TiCan runkosetille ostaja ihan ilman myynti-imoitusta! Sekin on sitten jo myyty. Pelkän runkosetin myynti sopi mainiosti, hyvät osat ja valmiiksi lyhyet kammet sain siitä vielä käyttöön. Tänään saan peukun paketista (skeittivahinko), mutta muutama viikko tässä nyt sitten menee ennenkuin saa pyörän kasaan ja pääsee harjoittelemaan tämän lahkon rituaaleja 8)

Kuva

Sitten kärsivällisyyttä ajamisen opettelussa... säädä ensin ajoasento sellaiseksi että on miellyttävä ja sitten vaan ajamaan... muutaman sadan kilsan jälkeen kun alkaa sujumaan niin hienosäätämään sitten kaikki kohdalleen.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Niksejä MBB ajon aloittelijalle? Kävin pyöräpajalla ja hitsausvälineet löytyvät, joten riskit kasvavat :D

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

vaaka kirjoitti:

Niksejä MBB ajon aloittelijalle? Kävin pyöräpajalla ja hitsausvälineet löytyvät, joten riskit kasvavat :D

Niksi numero yksi on ajaa aluksi 1000km :D

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Ajaminen on hyvä aloittaa hommaamalla pyörä ja tässä ketjussa sen pitää olla Vendetta :mrgreen: Ihan omillle aiheille on hyvä tehdä oma ketju niin foorumin rakenne pysyy paremmin luettavana.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Joku MBBllä ajamista osaava saisi niksiosaston perustaa, huono homma on ketjun perustaminen sellaiselta, joka ei ole metriäkään ajanut sellaista. Ei ole kontribuutiota tarjolla.

Tonniin pääsy vaatii liikkeelle pääsyä. En tiedä, eroaako muista. Pelottelua totuttautumisesta on monessa ketjussa ollut ja MBB käännytyksessä hyvien puolien listauksen lisäksi olisi hyvä vähentää oppimiskynnystä käännytystyön tehostamiseksi. Pyörän hankintapäätös vaatii uskoa kykyynsä ajaa pyörällä. Peräkärry edellä mennään, jos hankitaan pyörä, jonka ajoon ei ole edellytyksiä.

NikoK
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 643
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja -> Cruz Vendetta V20

Viesti Kirjoittaja NikoK »

Olisikohan jooseha viitannut siihen että tee vaaka oma ketjusi MBB rakentamisesta ? Siitähän se homma lähtee rullaamaan :!:
Kai sillä nyt voi opetella välttävästi pystyssä pysymään kuka vain... Sitä ei kuitenkaan pysty oppimaan lukemalla yksityiskohtaisia ohjeita/katsomalla videoita. Mutta onko MBB sitten itse kullekin sopiva juttu selviää vain ajamalla enemmän. Katsoin minäkin joitain videoita, mutta minun mielestäni ei kannata liikaa siihen keskittyä, kaikki oppivat eri tavalla ja jonkin ohjeen seuraaminen liian orjallisesti vain hankaloittaa hommaa. Saa nähdä muuttuuko mielipiteeni kun pääsen koeajolle :mrgreen: Raportoin varmaan tähän ketjuun opettelun edistymisestä omalla kohdallani.

Azub Max, Cruzbike Vendetta V20

https://www.instagram.com/nikoakoskela/

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja PW »

Vilijami kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

Niksejä MBB ajon aloittelijalle? Kävin pyöräpajalla ja hitsausvälineet löytyvät, joten riskit kasvavat :D

Niksi numero yksi on ajaa aluksi 1000km :D

Tää kuuluu niihin pelottelukommentteihin, jonka takia mbb-pyöriä ei uskalleta rakentaa saati ostaa - myytti on murrettu. Oletan kuitenkin että Viljami heitti tän huumorilla :mrgreen:
MBB-ajoharjottelusta on vinkkejä ollu useammassa ketjussa mutta kerrataan vielä koska kertaus on mbbajo-opettelun ÄITIII!
Valitaan loiva alamäki ja lasketaan se jalat roikkuen lähellä tietä. Selkäkin voi olla irti selkänojasta jotta tasapailu on helpompaa. Toistetaan riittävän monta kertaa (muutama), tehdään sama jalat polkimilla ja noja-asennossa. Kun usko riittää, jatketaan polkemalla eteenpäin.
Aluksi pyrkii vääntämällä käsin ohjaustangosta vastaan mutt kun luotto kasvaa jaloilla ohjaamiseen, kädet jäävät ohjausvaimentimen tehtävään. "Nyt se kaatuu" tunne aiheuttaa ensin äkkitilanteita, "jalka nopeesti maahan" - uskonvahvistuessa uskaltaa jatkaa polkemista, vaikka pyörä tuntuu lähtevän omia teitään. Kun pyörä on liikkeessä, se pysyy pystyssä - kun vauhti hiipuu, se kaatuu.
Toivottavasti tästä on apua ja rohkaisua mbb-opetteluun. Pitäskö tää mbb-pätkä siirtää omaan ketjuunsa?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja -> Cruz Vendetta V20

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Aika samalta kuullostaa kuin minkä muun nojailun alku. Ainakin samat vaiheet kävin alaohjatulla läpi. Joten tuota en pidä enää itseäni pelottavana tekijänä. Kiitos siitä Petri.

Hitsaustaidon puutetta pidän sitäkin enemmän huolestuttavana, kun huomioi, että ei ehkä alkukommentin perusteella ohjaajalta heru edes tämän foorumin tietotason verran neuvoa ja sopivuusvalintaa hitsausvälineiden ja hitsattavan kappaleen yhteensovittamisesta. Taitaa olla turvallisinta käväistä ainakin hitsauksen osalta faijan luona kokemuksesta hyötymässä. Kun teknisten edellytysten ollessa vajaat ja taidot sekä tiedot itse hitsauksen suorittamisesta aika nollissa, en mielelläni tekisi elämääni liian vaikeaksi vajaiden välineiden tai epäsopivien materiaalien käytöllä.

Tulevaisuudessa taakse katsoen voi vanhat kokemukset huomioiden takuulla katsoa tätä vaihetta j atodeta, että tietämättömyys on yrityksen alun paras kaveri. Kun tiedän jo, etten tiedä läheskään tarpeeksi koko homman suunnittelusta, saati toteuttamisesta, niin syvään päähän vaan. Sillä tavalla minut opetettiin uimaankin. Seurauksena uin kilpaa junnuna :-) Istun siis hetken käsieni päällä ja suunnittelen paremmin samalla, kun tiedot karttuvat.

Mielenkinnolla odotan käyttö- ja opettelukokemuksia luettavaksi :-)

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7089
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

PW kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:
vaaka kirjoitti:

Niksejä MBB ajon aloittelijalle? Kävin pyöräpajalla ja hitsausvälineet löytyvät, joten riskit kasvavat :D

Niksi numero yksi on ajaa aluksi 1000km :D

Tää kuuluu niihin pelottelukommentteihin, jonka takia mbb-pyöriä ei uskalleta rakentaa saati ostaa - myytti on murrettu. Oletan kuitenkin että Viljami heitti tän huumorilla :mrgreen:

Puoliksi huumorilla, mutta totta toinen puoli! Rohkaisuksi tarkoitin enkä pelotteluksi. Vaikka pyörä tuntuisi aluksi kuinka vaikealta, niin pitää jaksaa vaan polkea, kyllä se jossain vaiheessa alkaa sujua. Varmasti.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: TiCalle (M5 low) seuraaja -> Cruz Vendetta V20

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Pythonit epäilyttävät pahasti, mutta kesytin alaohjatun, joten en tiedä syytä, miksi MBB asettaa haasteita ja en osaa pelätä. Oppimiskurvi ei ole pelote minulle. Huonokätisenä jaloilla ohjaus on pop, jos vasuri jaksaa yksin toimia ohjausiskarina. Jos taas oikea joutuu töihin, voi tulla lyhyiden matkojen pyörä ja käyttöarvo rajoittuisi kisoihin ja kauppareissuihin, jotka sujuvat timanttirunkoisellakin.

Vastaa Viestiin