Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja ki »

En pääse lauttasaaren pyörähuolto -liikkeessä myytävänä olleella HPV gekko trikellä ylämäkiä ja taluttaminenkin on vaikeaa ja polvet kipeytyy.Onko täälläpäin maailmaa, siis lähempänä kuin usa,trikestä olemassa versiota joka olisi jotain triken ja pystyn kolmipyörän väliltä, siis matalampi kuin pystykolmipyörä -joka voi kaarteissa kaatua luultavasti- mutta ei kuitenkaan täysnojapyörä jonkinlainen kolmipyöräinen semi-nojakki siis?
Voisiko pystyn kolmipyörän satulaputkea vääntää taaksepäin kallistuneeksi, kun kolmipyörässä satulaputki taitaa olla sellainen ettei pyörän paino mitenkään lepää sen päällä ja samalla tietenkin muuttaa myös ohjainkannatinta jne.(www.rademar.ee stä saa myös satulaputkia ja satuloita joilla pystypyörän satulaa saa siirrettyä etu- taaksesuunnassa jotain 5 senttiä taaksepäin.)

Viimeksi muokannut ki, 01 Kesä 2016, 11:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja PW »

Olisko siinä lauttasaaren trikessä liian raskaat välitykset siulle? Eihän siinä oikeen muuta vikaa voi olla, sama ongelma kaikissa pyörissä, pitää olla mäkivaihteet mäkeen tai hirveet lihakset :mrgreen: Tietenkin noja-asentoon tottuminen ja mäkiajo nojakilla vaatii oman harjottelunsa - 500km joskus mainittu, ni alkaa oikeet lihakset löytyä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja samuel »

Käyppä kattomassa kustom psycles sivusto, saattaa olla vaikka myynnissä tuollainen.
Sivuston ylläpitäjä pyörittää Turussa Style ride kauppaa ja on haukuttu palvelualtiikksi hepuksi.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja yaana »

PW kirjoitti:

Tietenkin noja-asentoon tottuminen ja mäkiajo nojakilla vaatii oman harjottelunsa - 500km joskus mainittu, ni alkaa oikeet lihakset löytyä.

Mulla on tästä sen verran tuoreet kokemukset, että allekirjoitan täysin. Pari ylämäkeä, jotka viime vuonna olivat vielä lähes ylitsepääsemättömiä, alkavat olla ihan normaaleja. Oikeat lihakset pitää totuttaa puuhaan ja sitten toisaalta opetella ottamaan vauhtia aina jos voi. Mähän en osannut ajaa pystypyörälläkään aiemmin.

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja jori »

Minäkin muistan ensimmäisen nojapyöräni kokemukset, miten sillä ei kertakaikkiaan jaksanut ylämäkiä nousta. Äkkiä siihen sitten kuitenkin tottui ja ennen kaikkea lukkopolkimet helpottivat polkemista niin paljon, että alkoi kunnolla kulkea myös ylämäet.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja vph »

Kyllä vain ja kun trikessa ei ole ongelmaa tasapainoilun kanssa, niin laittamalla riittävän lyhyet välitykset mikä tahansa mäki nousee aivan varmasti vaikka kuinka tottumattomillakin jaloilla. Vauhti hidastuu, mutta mäki nousee.

Komppaan siis Petriä siinä, että eihän mäennousu-ongelmaan tarvitse (tai ei edes voi) etsiä ratkaisua mystisistä tai vaikeasti saatavilla olevista pyöristä - ratkaisu on melkein mikä tahansa 20 tuumaisilla pyörillä oleva trike ja siihen pienet välitykset. Mikä on tämä "lauttasaaren trike"?

Siis esimerkiksi ihan tavallisen kaupan halvoista osista: maastopyörän kampisarja 22-36 hampailla eteen ja taakse 11-36 pakka. Kun takakiekko on se 20 tuumainen, niin 60 kadenssilla mennään tuolla setillä pienimmällä vaihteella 3,2 kmh nopeutta, joka on kävelyä hitaampaa. Tai toisin sanoen yhdellä kampikierroksella pyörä etenee vain 0,9 metriä. Osille taitaisi tulla hintaa alle satanen, vaikka uusina ostaisi.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo, miekään en oo varma mitä tässä tarkoitetaan "Lauttasaaren trikellä" mutta muistelen Lauttasaaressa olevan pyöräliike joka tuo maahan jolla on maahantuonti jostain tunnetusta merkistä ja jolla on kait ollu koeajopyörä olemassa.
Noita pystärikolmipyöriä välillä tulee vastaan ja kyllä sääliks käy niiden hankkijoita :(
Kolmipyörän taluttaminen, jos on delta (2pyörää takana) - eturenkaasta kiinni ja kävelee jos tadpole (2pyörää edessä) - takarenkaasta kiinni ja kävelee, ei ehkä tuu niin nätisti perässä ku delta :roll: Mutta eihän kolmipyörää talutettavaksi kannata hankkia :wink: lyhyitä matkoja voi tarvita siirtää pyörää.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

AeA
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Heinä 2015, 12:49

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja AeA »

"Lauttasaaren trike" lienee HP Velotechnik Gekko (FX 20), josta pyörähuolto.comilla on liikkeessä koeajokappale. Kun sattuneesta syystä olen hiljattain ko. valmistajan tarjontaan tullut perehtyneeksi, heitettäköön alkuperäiseen kysymykseen sen perusteita sen enempää analysoimatta yhdeksi vastausvaihtoehtokandidaatiksi HPV:n Scorpion-sarja, johon saa korkean penkin ja yhteensopivat ohjaussauvat tehdasoptiona, mahdollisesti jopa s.e. voi vaihtaa samaan runkoon korkean tai normaalin setin. Koeajettavaksi moisen varustekokonaisuuden saaminen ennen ostopäätöstä voikin sitten olla haastavaa.

Allekirjoitan myös täysin muiden väittämät ylämäkien helpottumisesta tottumisen ja oppimisen myötä. Olin oman 2 kk vanhan Gekkoni kanssa ensimmäisinä päivinä ihan pulassa vähänkään jyrkempien ylämäkien kanssa, kunnes ymmärsin että vaihteetkin ovat olemassa ja ainakin tuossa itselle päätyneessä vaihtoehdossa pienin vaihde on oikeasti todella pieni - ero seuraavaan takalimppuun on silminkuultava. Tämän valaistumisen myötä käytännössä loppui jalkautumistarve työ- ja asiointimatkoihin kuuluvissa ylämäissä, paitsi milloin vetävän takarenkaan alta katoaa pito esim. hiekoitussapelin johdosta, ja harjaantuminen on nostanut mäessä ylläpidettävissä olevaa nopeutta ehkä 2-3 km/h, eli voi jo onnistua kisaamaan samaan suuntaan kirmaavan etanan kanssa tasaväkisesti.

Taluttaminen tavaratelineestä takaperin vetämällä on myös hyvä vinkki - juuri niin siirtelen omaani pysäköintipaikoilla, ja toistaiseksi se on näillä lyhyillä siirroilla vikuroinut vain jos ohjaus on ollut lähtiessä suorasta poikkeavassa asennossa. Jos ohjauksen saisi lukittua suoraan (tai esim. sitoisi sen paikoilleen irtohihnoilla), pitäisi mennä ongelmitta pidempiäkin matkoja. Myös selkä kyyryssä istuimesta työntäen toinen käsi ohjaussauvalla tulee lykittyä, muttei kivoista kivointa maan pällä tai alla olevista aktiviteeteista ole se.

Avatar
yaana
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 671
Liittynyt: 07 Kesä 2015, 18:01
Paikkakunta: Porvoo

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja yaana »

Mä taas ihmettelin, miksi ihmeessä taluttaminen pitäisi olla vetämistä. Mä kävelen ihan nätisti tadpolen takarenkaan sivulla. Pidän kiinni tarakasta tai jos on liikaa laukkuja niin penkin yläreunasta. Sit hokasin, että asiaan saattaa vaikuttaa se, että mä olen lyhyt (ei tarvi kumartua) ja toisaalta mun penkki on aika pystyssä eli selkänoja sopivalla korkeudella. Ei kai se kovin ikävää tai hankalaa ole, koska tilanteeseen usein liittyy äänitehosteet :lol:

Nojapyöräilyä jo vuodesta 2015

ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja ki »

AeA kirjoitti:

"Lauttasaaren trike" lienee HP Velotechnik Gekko (FX 20), josta pyörähuolto.comilla on liikkeessä koeajokappale. Kun sattuneesta syystä olen hiljattain ko. valmistajan tarjontaan tullut perehtyneeksi, heitettäköön alkuperäiseen kysymykseen sen perusteita sen enempää analysoimatta yhdeksi vastausvaihtoehtokandidaatiksi HPV:n Scorpion-sarja, johon saa korkean penkin ja yhteensopivat ohjaussauvat tehdasoptiona, mahdollisesti jopa s.e. voi vaihtaa samaan runkoon korkean tai normaalin setin. Koeajettavaksi moisen varustekokonaisuuden saaminen ennen ostopäätöstä voikin sitten olla haastavaa.

Allekirjoitan myös täysin muiden väittämät ylämäkien helpottumisesta tottumisen ja oppimisen myötä. Olin oman 2 kk vanhan Gekkoni kanssa ensimmäisinä päivinä ihan pulassa vähänkään jyrkempien ylämäkien kanssa, kunnes ymmärsin että vaihteetkin ovat olemassa ja ainakin tuossa itselle päätyneessä vaihtoehdossa pienin vaihde on oikeasti todella pieni - ero seuraavaan takalimppuun on silminkuultava. Tämän valaistumisen myötä käytännössä loppui jalkautumistarve työ- ja asiointimatkoihin kuuluvissa ylämäissä, paitsi milloin vetävän takarenkaan alta katoaa pito esim. hiekoitussapelin johdosta, ja harjaantuminen on nostanut mäessä ylläpidettävissä olevaa nopeutta ehkä 2-3 km/h, eli voi jo onnistua kisaamaan samaan suuntaan kirmaavan etanan kanssa tasaväkisesti.

Taluttaminen tavaratelineestä takaperin vetämällä on myös hyvä vinkki - juuri niin siirtelen omaani pysäköintipaikoilla, ja toistaiseksi se on näillä lyhyillä siirroilla vikuroinut vain jos ohjaus on ollut lähtiessä suorasta poikkeavassa asennossa. Jos ohjauksen saisi lukittua suoraan (tai esim. sitoisi sen paikoilleen irtohihnoilla), pitäisi mennä ongelmitta pidempiäkin matkoja. Myös selkä kyyryssä istuimesta työntäen toinen käsi ohjaussauvalla tulee lykittyä, muttei kivoista kivointa maan pällä tai alla olevista aktiviteeteista ole se.

kiitos vastauksista. Kokeilin siis Lauttasaaren pyörähuollon hpv trikeä.Ajattelinkin että suomesta kyllä löytyy pyöräliikkeitä niitä vaan ei löydä googlaamalla.
Jos Hpv scorpionin trikeen laittaa korkeamman penkin niin miten paljon jalat silloin on edessä tai millaseksi ajoasento muodostuu.Saisiko siihen säätämällä crank forwardin ajoasennon?Mulla polvet kipeytyy pystärilläkin ja ajoin kolmivaihteisella pystärilläkin ykkösvaihteella ja polven kierukka on rikki.Ajattelen että polvet kipeytyy, koska jalat on suoraan eteen päin nojakissa ja että jos laskee kulmaa crank forward- tyyliseksi niin polvet kestäisi paremmin.
Minä talutan mäet pystärilläkin joten trike saisi olla sen verran korkea että sitä saa helposti talutettua kun helsingissä ei ole tasaista. Eri asia jos asuisi jossain pohjanmaalla.
MInusta pystykolmipyörän ongelma on kai se että se voi kaatua kaarteissa ja sillä ei voi varsinkaan epätasaisella ajaa nopeasti kuoppien takia. Nojatrikessähän on samoja ongelmia kuoppien kanssa mutta se ei kaatune yhtä helposti?Kyllä jotkut ajaa parin tonnin moottoriavusteisella pystykolmipyörällä tasaisella asfaltilla kilometrien päivämatkoja tyytyväisenä ja minä etsin siis kaupunkipyörää.
Miten tapdole ja delta eroaa ajettavuudeltaan toisistaan?
Vetääkö deltassa-trikessä molemmat takapyörät? Pystykolmipyörä jossa kaksi pyörää takana, viettää toiseen suuntaan silloin kun vain toinen pyörä vetää. Jos taka-akseli on jäykkä eli molemmat pyörät vetää, niin kääntösäde on iso, mikä voi olla kaupunkiajossa hankalaa sekin.

Viimeksi muokannut ki, 01 Kesä 2016, 11:18. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 701
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja ki »

yaana kirjoitti:

Mä taas ihmettelin, miksi ihmeessä taluttaminen pitäisi olla vetämistä. Mä kävelen ihan nätisti tadpolen takarenkaan sivulla. Pidän kiinni tarakasta tai jos on liikaa laukkuja niin penkin yläreunasta. Sit hokasin, että asiaan saattaa vaikuttaa se, että mä olen lyhyt (ei tarvi kumartua) ja toisaalta mun penkki on aika pystyssä eli selkänoja sopivalla korkeudella. Ei kai se kovin ikävää tai hankalaa ole, koska tilanteeseen usein liittyy äänitehosteet :lol:

Millä korkeudella tarakkasi on ja penkin yläreuna ja kuinka pystyssä ajat tai millainen kulma sulla on penkissä. mikä trike sulla on ?Minä olen 167cm ja lauttasaaren pyörähuollossa ollut gekko taitaa olla aika matala ja sitä jouduin kyllä kyyryssä taluttamaan ja trike on aika painava jos vertaa pystypyörään jonka voi nostaakin portaita.
Onko mataluudesta muuten hyötyä esim tasapainon tai kaatumisen estymisen takia?Miksi ajatte matalalla / korkealla trikellä?

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja samuel »

ki kirjoitti:

kiitos vastauksista. Kokeilin siis Lauttasaaren pyörähuollon hpv trikeä.Ajattelinkin että suomesta kyllä löytyy pyöräliikkeitä niitä vaan ei löydä googlaamalla.
Jos Hpv scorpionin trikeen laittaa korkeamman penkin niin miten paljon jalat silloin on edessä tai millaseksi ajoasento muodostuu.Saisiko siihen säätämällä crank forwardin ajoasennon?Mulla polvet kipeytyy pystärilläkin ja ajoin kolmivaihteisella pystärilläkin ykkösvaihteella ja polven kierukka on rikki.Ajattelen että polvet kipeytyy, koska jalat on suoraan eteen päin nojakissa ja että jos laskee kulmaa crank forward- tyyliseksi niin polvet kestäisi paremmin.
Minä talutan mäet pystärilläkin joten trike saisi olla sen verran korkea että sitä saa helposti talutettua kun helsingissä ei ole tasaista. Eri asia jos asuisi jossain pohjanmaalla.
MInusta pystykolmipyörän ongelma on kai se että se voi kaatua kaarteissa ja sillä ei voi varsinkaan epätasaisella ajaa nopeasti kuoppien takia. Nojatrikessähän on samoja ongelmia kuoppien kanssa mutta se ei kaatune yhtä helposti?Kyllä jotkut ajaa parin tonnin moottoriavusteisella pystykolmipyörällä tasaisella asfaltilla kilometrien päivämatkoja tyytyväisenä ja minä etsin siis kaupunkipyörää.
Miten tapdole ja delta eroaa ajettavuudeltaan toisistaan?
Vetääkö deltassa-trikessä molemmat takapyörät? Pystykolmipyörä jossa kaksi pyörää takana, viettää toiseen suuntaan silloin kun vain toinen pyörä vetää. Jos taka-akseli on jäykkä eli molemmat pyörät vetää, niin kääntösäde on iso, mikä voi olla kaupunkiajossa hankalaa sekin.

Jos penkkiä nostaa niin painopiste nousee samalla, tulee siis helpommin kaatuva.
Jos penkkiä ei liikuteta pituussuunnassa niin silloin polkimia täytyy siirtää taaksepäin.
Silloin (pyörän rungosta ja kengän koosta riippuen ) voi jalat alkaa ottamaan etuakseliin kiinni.
Sitten vielä ohjaus, jos penkkiä nostaa niin jääkö ohjaustanko/ tangot liian alas.

Normi nojakkitriket on sen verran matalia ettei kuopasta/ töyssystä kaadu.

Täällä foorumilla on kerrottu että kannattaa käyttää lukkopolkimia ettei jalat putoa maahan ajaessa esim töyssyyn ja siitä muljahda pyörän alle.
Toki moni ajaa tyytyväisenä ilman lukkojakin, eli makuasia sen puolesta.

Polvista: Veljeni harrasti aikoinaan pyöräilyä ja hiihtoa tosissaan. Kun piti siirtyä lukkopolkimiin ja luisteluhiihtoon niin polvet ei kestäneet.
Nojakilla saa tarvittaessa painettua poljinta todella kovaa koska pääsee selkänojaa vasten runttaamaan. Lukkopolkimilla tulee vetorasitusta.
Sitä en osaa sanoa miten kierukoihin tulee rasitusta.

Tadpole vs. delta vakaudesta muut osaa sanoa painavamman sanan. Foorumilla ollut kuvinakin perusteluja kaarrevakaudesta.
HASEn deltoissa on tasauspyörästö eli molemmat vetää.

Nimenomaan kaupunkipyörässähän ( pysty tai nojakki) sähköavutus on todella paikallaan.
Pääsee hikoilematta perille.
Säästyy voimia / polvet

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

AeA
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Heinä 2015, 12:49

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja AeA »

ki kirjoitti:

Jos Hpv scorpionin trikeen laittaa korkeamman penkin niin miten paljon jalat silloin on edessä tai millaseksi ajoasento muodostuu.Saisiko siihen säätämällä crank forwardin ajoasennon?

Korkein istuin suhteessa poljinkeskiöön löytyy ymmärtääkseni Scorpion plussasta (myös leveämpi runko) - valmistajan sivuilla on tästä varsin havainnollinen kuva lähes suoraan sivulta: http://www.hpvelotechnik.com/produkte/s ... erk_e.html

Scorpion-malliston esitteen mukaan plus-rungolla ja HS-penkillä (tai "HS plus", epäselvää onko esim. penkin ja rungon välisissä rakenteissa tai kiinnityksessä jotain runkotyyppispesifistä) istuinkorkeus olisi 57 cm, kun vakioscorpparirungossa HS-penkin istuinkorkeus olisi 46 - suunnilleen etupyörien yläreunan korkeudella - ja samalla penkkityypillä normaalikiinnityksillä 38 cm. Noista luvuista voi yrittää mallailla jotain suuntaa-antavia mielikuvia.

Muistelen myös nähneeni oleellisesti samanlaisia poljentogeometrioita deltoissakin - ainakin Hasella näyttäisi olevan Lepus, joka näyttää kuvien perusteella Kettwieseliltä korkeammalla penkillä, ja Takakenobikes (.fi) näyttäisi lupailevan koeajomahdollisuuttakin peräti, jos maantieteelliset asiat järjestyvät.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kipeäpolviselle istuinkorkeus on valtavan tärkeä asia. Kannattaa etsiä sen korkuinen istuin, että polvet menevät 90 asteen kulmaan ja mitata pyöräilykengän pohjasta takareiteen oleva etäisyys. Mitä alempana tästä pyörän penkki on, sitä kovempaa polvelle on istuuntuminen ja nousu.

Mitä useampi piikki suurimmassa takarattaassa (pienimmässä vaihteessa) on, sitä helpompaa mäet nousevat. Löytyisikö halpa trike ja siihen sähköavustus polven turvaksi? Halvin tietämäni trike lähimaissa löytyy http://www.kmxkarts.se sivuilta Tukholmasta ja koeajomahis on yleensä Viper R mallilla, jossa on matala penkki ja en saanut rengasta ilmaan kovissa vauhdeissa epätasaisella puistotiellä alamäen jälkeen kääntäessä. Eivät postita Suomeen. Käytettyjä ja itse tehtyjä kannattaa katsella vielä halvempina vaihtoehtoina.

Lukkopolkimet eliminoivat jalan kannattelutarpeen, jolloin polvien rassi vähenee. Isompi juttu on lisävammojen välttäminen, kun koipi ei osu kantapää edellä maahan ja jää pyörän alle. Tyyppivamma on kierteinen sääriluun murtuma ja se on kuulemma pahin jalkavamma. Jo polvikipuiselle voi olla vaikeaa kipeänä ja väsyneenä pitää jalat polkimilla töyssyssä tai vauhdista alemmalle vaihteelle vaihtaessa juuri ylämäkeä ennen. Siksi pidän pakollisena lukkopolkimia.

Miten hyvin onnistuu 20-25 cm korkealta penkiltä alaohjaustapin yli sivulle kierrähdys ja punnerruksesta pystyyn nousu? Minulla on lievä kuluma polvessa ja Viper Rstä noin pääsi helposti ylös ja suoraan pystyyn nousu tuntui polvessa.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7067
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Triken ja pystyn kolmipyörän välimuoto Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Kuva
Tämmöistäkö tässä ketjun alussa haettiin?

Vastaa Viestiin