Gforce trike

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1052
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Gforce trike

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Tuli tuossa selaillessa vastaan tuommoinen kapines:
http://www.gforcebikes.com/content/view/12/28/
Elikkä alumiinirunkoinen trike levyjarruilla ja ihan laadukkaan oloisilla komponenteilla, kohtuu hintaan:

GForce trike model XT:

shimano 105 derailler front
Shimano XT derailler back
9 gear back (cassette,SRAM)
3 gear front
Dura ace bar end shifter 27speeds
kenda tyres (100psi)
AVID BB5
weight 16,8 kilo
Maximum loading weight: 125 kilo
Frame: Aluminium 7005 compount
Price (excluding assembly,shipment and options): Euro 1499,--

Mikähän tuossa on vikana, kun on niin halpa? Alkoi tehdä mieli.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Eikös tuo ole se sama Tw-bentsin malli mikä oli TM:n jutussakin vain kalliimmilla osilla? Tosin Taiwanilaisten sivuilta ei enää ko. mallia löydy, lieneekö Gforcen sivuilla vanhaa tietoa?

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Saman näköiseltähän tuo fillari näyttä ja stantard malli oli vieläkin halvempi. Eikös se trike tw-bentsillä ollut jonkun muun tekemä? Alihankintana kai ja kun ei ollut tarpeeksi laadukas niin yhteistyö tw-bentsin kanssa loppui. Muistelen että tällaista keskustelua käytiin. En vain jaksanut kaivella esiin. Olisko nyt löytynyt uusi yhteistyö kumppani joten nimi on vaan vaihtunut. Siis jos tuo on sama. Se Taiwanilaisuus kyllä selittäis tuon halvan hinnan. Eihän esim. Arrowissakaan ole mitään erityisesti "vikaa" vaikka halpa onkin.

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1052
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

Sillä vaan oli kiinnostava, kun osat oli muutaman pykälän laadukkaammat kuin KMX:n cobrassa ja painoakin kolmisen kiloa vähemmän... tuo muutaman sadan euron ero hinnassa kompensoituisi melkein jo noiden osien vaikutuksesta. Plus toki pienemmän painon tuoma egobuusti. ;)
Semmoista vain huolehdin lähinnä tuosta Taiwanin valmisteesta, että onko se vain tehty rahan kiilto silmissä ilman ajatusta, vai onko yksityiskohtia jaksettu edes vähän miettiä. Ainakin maastopyöräpuolella tuppaa olemaan kaikenlaisia turhia pikkuvikoja tuolla päin valmistetuissa tuotoksissa.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nebulus kirjoitti:

Semmoista vain huolehdin lähinnä tuosta Taiwanin valmisteesta, että onko se vain tehty rahan kiilto silmissä ilman ajatusta, vai onko yksityiskohtia jaksettu edes vähän miettiä. Ainakin maastopyöräpuolella tuppaa olemaan kaikenlaisia turhia pikkuvikoja tuolla päin valmistetuissa tuotoksissa.

Tuossa on yksi viestiketju kokemuksista: http://lowride.info/phpBB2/viewtopic.php?t=318
Tuskin mitään yllättävää on ilmennyt, ainakaan kukaan ei ole tuonne kertonut.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Ydinlaskeuma
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ydinlaskeuma »

Pyörä on Performer Trike-FRP:
http://www.performer.com.tw/
ainakin yksi sellainen liikkuu Helsingissä. Trike-X-FRP:itä toin syksyllä maahan 5kpl Tw-Bents -merkkisinä:
http://lowride.info/phpBB2/viewtopic.php?t=319
ja Vantaalla onnistuin koeajamaan yhden Performerin kaksipyöräisen.

Sain vaikutelman että Performerin suunnittelu ontuu, mikä on vaikeaa korjata itse jälkeenpäin. Silti parannuksiakin nähtävästi tehdään; luin jostain että Trikeen on viimein ilmestynyt Ackermann-ohjaus.

Vastaa Viestiin