Cruzbike T50

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Jos penkkiä säätää paljon kauemmas/loivemmas ei kädet yletä tankoon kun se on noin edessä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Aika lailla samanlainen kuin retkimbb. Mä tykkään kun keskiö on penkin tasossa. Kyllä mä retkimbb:llä ajan myös hiekkateitä. Muuten hyvä, mutta ylämäessä sutii helposti. Takajousitusta kyllä välillä kaipaa kun selkä on mitä on...

Liitteet
IMG_0195.JPG
IMG_0195.JPG (52.33 KiB) Katsottu 7784 kertaa

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

eemeli kirjoitti:

Aika lailla samanlainen kuin retkimbb. Mä tykkään kun keskiö on penkin tasossa. Kyllä mä retkimbb:llä ajan myös hiekkateitä. Muuten hyvä, mutta ylämäessä sutii helposti. Takajousitusta kyllä välillä kaipaa kun selkä on mitä on...

Huh, aloin jo huolestua. Jotenkin vaan tämä halpamalli viehättää, mutta runsaat negatiiviset kommentit saivat jälleen käymään Azubin sivuilla, mutta niiden pitkät ketjut ja jousituksen huoltokohteet eivät oikein sytytä. Eikä edelleenkään houkuta tuo QX100. T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja PW »

Puusilmä kirjoitti:
eemeli kirjoitti:

Aika lailla samanlainen kuin retkimbb. Mä tykkään kun keskiö on penkin tasossa. Kyllä mä retkimbb:llä ajan myös hiekkateitä. Muuten hyvä, mutta ylämäessä sutii helposti. Takajousitusta kyllä välillä kaipaa kun selkä on mitä on...

Huh, aloin jo huolestua. Jotenkin vaan tämä halpamalli viehättää, mutta runsaat negatiiviset kommentit saivat jälleen käymään Azubin sivuilla, mutta niiden pitkät ketjut ja jousituksen huoltokohteet eivät oikein sytytä. Eikä edelleenkään houkuta tuo QX100. T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.

Aikalailla samat kokemukset ja tuntemukset Eemelin kanssa - omalla helsinkinojakilla ja tandemilla oon välillä ajanu myös hiekalla. Paksurengas antaa vähän anteeks, jousituksen puuttumista.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Puusilmä kirjoitti:

T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.

Elä turhaan oottele. Tilaa PW:ltä aito Imatralainen. Tulee halvemmaks ja saat osallistua speksaamiseen.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Pastori kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:

T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.

Elä turhaan oottele. Tilaa PW:ltä aito Imatralainen. Tulee halvemmaks ja saat osallistua speksaamiseen.

En minä osaa speksata. Minulle on tärkeää, että saa lokarit ja hyvät laukut, sekä suoraan löytyy tarakka. Vihreään väriin olen myös erittäin heikkona. Mutta siis mitoista tai muista teknisistä yksityiskohdista en kyllä ymmärrä mitään. Ajoa vaan, ei säätämistä. :)

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Puusilmä kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:

T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.

Elä turhaan oottele. Tilaa PW:ltä aito Imatralainen. Tulee halvemmaks ja saat osallistua speksaamiseen.

En minä osaa speksata. Minulle on tärkeää, että saa lokarit ja hyvät laukut, sekä suoraan löytyy tarakka. Vihreään väriin olen myös erittäin heikkona. Mutta siis mitoista tai muista teknisistä yksityiskohdista en kyllä ymmärrä mitään. Ajoa vaan, ei säätämistä. :)

Sitä suuremmalla syyllä.

Jos mä olisin sä - joka olet kuormapyörien ystävä - niin haluisin semmoisen PW:n tekemän tandemin näköisen koneen jossa takana on kuormaboksi.

Runko vaan vihreeksi. Lokarithan tohon menee helposti.

Kuva

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pastori kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
Puusilmä kirjoitti:

T50:ssä tuntuu vain kaikki olevan sopivasti kohdillaan, simppeli rakenne ja yksityiskohdat. Ja vaikka hieman arveluttaa lähteä uuden mallin koekaniiniksi, niin saatan kyllä sortua. Lisäspeksejä on vielä tulossa, joten voin vielä odotella niitä. Ja onhan Cruzbikellä pitkä kokemus etuvetoisista.

Elä turhaan oottele. Tilaa PW:ltä aito Imatralainen. Tulee halvemmaks ja saat osallistua speksaamiseen.

En minä osaa speksata. Minulle on tärkeää, että saa lokarit ja hyvät laukut, sekä suoraan löytyy tarakka. Vihreään väriin olen myös erittäin heikkona. Mutta siis mitoista tai muista teknisistä yksityiskohdista en kyllä ymmärrä mitään. Ajoa vaan, ei säätämistä. :)

Sitä suuremmalla syyllä.

Jos mä olisin sä - joka olet kuormapyörien ystävä - niin haluisin semmoisen PW:n tekemän tandemin näköisen koneen jossa takana on kuormaboksi.

Runko vaan vihreeksi. Lokarithan tohon menee helposti.

Kuva

Hyppää junaan ja käy koeajamassa.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Aika rustiikkinen! :D Mad Max tulee mieleen...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja PW »

Puusilmä kirjoitti:

Aika rustiikkinen! :D Mad Max tulee mieleen...

8)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Olin jo henkisesti valmistautunut rakentamaan Surly Troll -runkoon itselleni simppelin "maailmaa karkuun"-pyörän, jolla voisin lähteä useamman kuukauden sapattivapaalle joku kesä.

Olen kuitenkin vähitellen tajunnut, että pidempi pystypyöräily 15 tuntia päivässä on todennäköisesti terveydelle hyvin haitallista. Viimesyksyisen 300 km retken jäljetkin tuntuvat vielä käsissä, herkästi sormet puutuvat, vaikka Läskissä on nyt Loop Bar ja ajoasento niin pysty kuin mahdollista. Alapään puutumisen vuoksihan minulla on ISM Adamo satula ja lisäksi Thudbuster poistamassa pahimmat töyssyt.

Ainoa asia, jonka pystypyöräily on parantanut on selkä. Ilmeisesti mummopysty ajoasento työllistää rankaa tukevia pikkulihaksia, vaikka esim. kilpapyöräilyasento on selälle myrkkyä. Eipä ole selkäkipuja juuri ollut säännöllisen pystypyöräilyn aloittamisen jälkeen.

Mutta siis, simppeli tien päällä lähikaupan osilla korjattava nojakki olisi tarpeen, ja T50 voisi täyttää tuon roolin tyylikkäästi.

Lisäksi kaipaan ajoasentoa, jossa näen vaivattomasti kaiken edessä olevan, taivaan pilvimuodostelmat ja 180 asteen maalaismaiseman. Pystyssä ajaessa maisemien ihailu on vain sellaista satunnaista kurkistelua polkemisen lomassa.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja PW »

Siellähän on Kuopiossa (ymmärtääkseni Puusilmä olet sieltä) miun tekemä "Muattavaputkikameli", Juvosen Jarkolla. Siis saman tyyppinen mbb-ohjaus ku Cruzbikessa. Sitä varmaan sais koe-ajaa mutta voipi olla ett olet liian pitkä sillä ajamaan.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Puusilmä kirjoitti:

Ainoa asia, jonka pystypyöräily on parantanut on selkä. Ilmeisesti mummopysty ajoasento työllistää rankaa tukevia pikkulihaksia, vaikka esim. kilpapyöräilyasento on selälle myrkkyä. Eipä ole selkäkipuja juuri ollut säännöllisen pystypyöräilyn aloittamisen jälkeen.

Mutta siis, simppeli tien päällä lähikaupan osilla korjattava nojakki olisi tarpeen, ja T50 voisi täyttää tuon roolin tyylikkäästi.

T50:n ajoasento on kuin kilpalyörässä, mutta taaksepäin 90astetta käännettynä.

Kuva

Kuva

Mummiskan ajoasennon alaselälle nojapyörässä saa vain loivalla nojakulmalla:

Kuva

Tai alhaalla olevilla kammilla:

Kuva

Kilpapyörässä selkä kuitenkin säästyy rangan suuntaiselta hakkaamiselta jota T50:ssä tulee väkisin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Eeku QX100

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Jos jousitus on tärkeä, niin silloin tietysti QX100 olisi ainoa vaihtoehto. Vendetta ja Silvio 30 ovat varsin hifi-kamaa.

Mikä on raadin mielipide QX100:sta? Yksi etu ainakin olisi, että se on pitkään myynnissä ollut koeteltu malli. Ja lisäksi sen voisi vaan tilata, ei tarvitsisi odotella heinäkuuta.

Kaikilla lisävarusteilla 2195 $ + rahti ja tullit. Eli loppujen lopuksi ei juurikaan T50:stä kalliimpi.

http://cruzbike.com/qx100#!/

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Cruzbike T50

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jviirret kirjoitti:

Jos penkkiä säätää paljon kauemmas/loivemmas ei kädet yletä tankoon kun se on noin edessä.

Ja jos stemmin kääntää ympäri ei tanko ole noin edessä.
Penkin takatuet voivat tietysti rajoittaa, jos suunnittelija ei ole ajatellut, että joku haluaisi ajaa nojapyörää oikeasti nojallaan :)

Vastaa Viestiin