Cruzbike T50

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Puusilmä
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 428
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 14 Huhti 2017, 07:44

No, eipä tartte enää miettiä. Postitus yli 956$! Huomioiden miten pieneen laatikkoon pakkautuu on kyseessä aivan järjetön summa. Hammer-Truck tuli aikanaan jollain 400 $:lla. Mistä ne näitä postikuluja oikein keksii!!! :evil:

Tosin "International flat rate for frame sets 250$" voisi olla pakatun pyörän kuljetushinta, ehkä tuo kalliimpi tarkoittaa valmiiksi koottua fillaria.

Tämän laatikon uulisi tulevan tuolla 250$:lla. https://youtu.be/qqtvvSpJenw

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13946
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja PW » 14 Huhti 2017, 09:34

Ameriikastako tuo rahti on? Eikös näillä oo edustajaa Euroopassa? Muistanko oikein, ett Nikok osti Vendettansa Ranskasta, tai jostain lähempää kumminkin?
Viimeksi muokannut PW, 14 Huhti 2017, 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Puusilmä
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 428
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 14 Huhti 2017, 09:40

Tuorein päivitys tuli sähköpostiin juuri... Näyttää olevan kahdeksanvaihteinen tekstin mukaan, eli heti menisi päivitykseen täällä mäkisellä Savon-maalla.

__________________________________________________________________________________________________________________
Kuva

Here at Cruzbike, we’ve been working hard over the last weeks and months preparing to launch the T50, our latest Cruzbike model. The T50 means a lot to us. For years we’ve wanted to bring an affordable Cruzbike to market to achieve our mission of getting more people on bicycles. Now we hope everyone will have access to our joy-inspiring technology without spending thousands.

Even the complete T50 bike will be less than $1000 (for early bird backers).

We’re excited to be reaching a new audience through this launch - people who had perhaps given up on the freedom and pleasure they experienced on bicycles when they were young.

Please spread the word to your friends and neighbors, encourage them to sign up for the T50 insider’s list so they have a chance at these great deals, and a chance to once again enjoy cycling.

Kuva

I’m one of the few who have had an opportunity to ride the T50 Cruzbike while I was in Portland last week. I’m delighted with our new bike! The T50 is made for riding around town, to coffee, for shopping and sightseeing.

Our day in Portland started at a cool breakfast place, after which we rode around some nearby quirky neighborhoods with beautiful street paintings, and then on to a food truck court for lunch and finally to downtown Portland’s river-front bike paths.

Kuva

Kuva

Kuva

The beautiful T50’s elegant, simple frame is one clean line and seems comfortable leaning against a wall, or parked in a lot next to hundreds of traditional bikes.

The upright body position allowed me to see the road in front of me and traffic around me while supporting my back and keeping all the weight off my hands and wrists.

I climbed every hill I could find in Southeast Portland and found the 1 x 8 stock gearing to be just what I needed.

I rode over Portland’s beautiful new bike/pedestrian only Tilikum Crossing Bridge and enjoyed it so much I rode back and over again.

Kuva

The bike is nimble in terms of acceleration, and in starting from a stop, it wants to go straight and quick. The stock disk brakes are terrific for Portland’s wet streets.

One of the best things about the T50 is how easy it is to mount a stock rack and carry panniers or a basket for picnic food or groceries.

Kuva

There’s a light mount on the adjustable front tube for those times I might be caught out after dark.

With its upright seat position, carrying capacity and easy riding, I look forward to the T50 becoming my beautiful and practical every day around town bike.

Kuva

We're just a few days from the launch of our Kickstarter campaign. We have some very special limited quantity options and offers for the earliest backers of the campaign, so keep an eye out. Thank you all for joining us and spreading the word.

Happy riding,
Maria Parker
CEO, Cruzbike, Inc.
__________________________________________________________________________________________________________________

Puusilmä
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 428
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 14 Huhti 2017, 09:48

PW kirjoitti:Ameriikastako tuo rahti on? Eikös näillä oo edustajaa Euroopassa? Muistanko oikein, ett Nico osti Vendettansa Ranskasta, tai jostain lähempää kumminkin?


Ahaa, täytyy selvittää asia. Ei tullut edes mieleen. :oops: Kiitoksia! :D

Avatar
PW
KOM
Viestit: 13946
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja PW » 14 Huhti 2017, 09:58

eemeli kirjoitti:Aika lailla samanlainen kuin retkimbb. Mä tykkään kun keskiö on penkin tasossa. Kyllä mä retkimbb:llä ajan myös hiekkateitä. Muuten hyvä, mutta ylämäessä sutii helposti. Takajousitusta kyllä välillä kaipaa kun selkä on mitä on...

Tätä ketjua kun selasin, tuli vaan mieleen josko Janne olis valmis myymään tämän? Rahti olis ainakin halvempi ja pyörä parempi 8)
Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
NikoK
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 498
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 12:17
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja NikoK » 14 Huhti 2017, 10:55

Puusilmä kirjoitti:No, eipä tartte enää miettiä. Postitus yli 956$! Huomioiden miten pieneen laatikkoon pakkautuu on kyseessä aivan järjetön summa. Hammer-Truck tuli aikanaan jollain 400 $:lla. Mistä ne näitä postikuluja oikein keksii!!! :evil:

Tosin "International flat rate for frame sets 250$" voisi olla pakatun pyörän kuljetushinta, ehkä tuo kalliimpi tarkoittaa valmiiksi koottua fillaria.

Tämän laatikon uulisi tulevan tuolla 250$:lla. https://youtu.be/qqtvvSpJenw


Minä ostin Vendettan Ranskasta kuten PW muisti. Varmaan on valmius hankkia T50:kin, ainakin auliisti tarjoutui lisäosia tilaamaan myös. http://cycles-bentoline.com

Tilasin Vendettaan chainstayn suoraan pajalta, ehdottivat sillekin postikuluksi jotain 250USD, postikulu USA:ssa 10USD... Siihen on ratkaisu käyttää palvelua jossa asiakkaalle luodaan osoite USA:ssa, johon voi tilata kamaa ja he sitten lähettävät sen eteenpäin (sinne vois myös tilailla eri paikoista kamaa jotka sitten pakkaavat kevyemmin yhteen pakettiin ennen perille lähettämistä). Itse käytän http://www.myus.com palvelua. On hyödyllinen myös kun ostaa jostain josta eivät ulkomaille lähetä. Esim. tuo chainstay tuli DHL expressillä kolmessa päivässä ja maksoi 35USD ! Katsoin laskurilla että 25kg paketin lähettäminen sieltä maksaa noin 230USD, kuljetusmaksu perustuu aina pelkästään painoon. Suosittelen lämpimästi. (myus.com on ilmainen ja pääsee parempaan maksuluokkaan kun avaa tilin Amex -luottokortilla). Vastaavia palveluntarjoajia on muitakin.

Puusilmä
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 428
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 15 Huhti 2017, 18:23

Kyselin tuolta ranskasta ja sain varsin nopeasti vastauksen:
__________________________________________________________________________________________________________________________
"Hi Timo,

I try to resist remaining CruzBike dealer because not easy because many people are "Internet customer".

The last Qx100 I have in stock is green, it has hus made 3 test with customer something like 20 km. It is in perfect state and I make 10 % discount to you.
If you are ok I have just to spent 1 hours and half to put on a parcell.

Compare wit a new the interest is the complet check and test of the bike. I have to put round steel ring beetween the two ring because when the chain is in the smal ring and smaller rear gear it touch the big ring. CruzBike not overgrade this kind of problem!

I have put some parts on the rear rack to have a best and strong result than the original rack propose by CruzBike...

If you are OK, please, send me your postal adress to put on the Devis "pro forma invoice" + your phone number.

have a nice WE,

Gabriel"
___________________________________________________________________________________________________________________________

Ei näytä enklanti taipuvan ihan niin nätisti kuin toivoin, joten en varmaankaan lähde hirvittävästi tivaamaan lisää tietoa.

Miltä Teistä vaikuttaa:

1. Ymmäränkö oikein, että Gabriel on miettinyt Cruzbiken edustuksesta luopumista?

2. Eturattaiden väliin on laitettu jonkinlainen lisärengas, jonka ansiosta nyt voi käyttää pienintä ratasta edessa ja samalla pienintä ratasta takana, yhdistelmähän ei kai ole kovin suositeltava ainakaan kolmen eturattaan laitteissa? Kuulostaako hyvältä? Vai kertooko, että susia ovat nuo Cruzbiket?

3. Tarakkaa on vahvistettu jotenkin, olen ymmärtänyt arvioita lukiessani, että tarakka olisi valmiiksi jo varsin hyvä. Onko jollain jotain muuta tietoa, joka tukisi ajatusta vahvistuksen tarpeesta? Susiako Cruzbiket ovat?

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2884
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Wacky » 15 Huhti 2017, 19:48

Puusilmä kirjoitti:1. Ymmäränkö oikein, että Gabriel on miettinyt Cruzbiken edustuksesta luopumista?

Ilmeisesti kun kyselijöitä riittää, mutta ostoja on todella vähän. Tämä on yleinen ongelma merkkien edustamisessa. Pitäis vastata nopeasti jokaiseen kyselyyn, mutta ne ei välttämättä tuota mitään rahaa.

Puusilmä kirjoitti:2. Eturattaiden väliin on laitettu jonkinlainen lisärengas, jonka ansiosta nyt voi käyttää pienintä ratasta edessa ja samalla pienintä ratasta takana, yhdistelmähän ei kai ole kovin suositeltava ainakaan kolmen eturattaan laitteissa? Kuulostaako hyvältä? Vai kertooko, että susia ovat nuo Cruzbiket?

Pyörässä ei välttämättä ole kuin kaksi eturatasta ja niiden väliä on kasvatettu. Tämä ei ole suoraan Cruzbiken vika, koska veikaan että pyörään on vaihdettu maantie kampisarja jossa ketjulinja on kapeampi kuin maastosarjassa jolle runko on suunniteltu.

Puusilmä kirjoitti:3. Tarakkaa on vahvistettu jotenkin, olen ymmärtänyt arvioita lukiessani, että tarakka olisi valmiiksi jo varsin hyvä. Onko jollain jotain muuta tietoa, joka tukisi ajatusta vahvistuksen tarpeesta? Susiako Cruzbiket ovat?

Tästä on yksi mahdollinen selitys. Vakiotarakka voi olla ihan ok peruskäytössä, mutta jos pyörää on suunniteltu maailmanmatkaajalle jolla on omaisuutta matkassa vähän liikaakin niin vahvistaminen voi olla paikallaan varsinkin kun tuohon pyörään ei voi asentaa etulaukkuja etuhaarukkaan jolloin tarakalle pitää saada suunnilleen kaikki mahtumaan.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 ->) Specbike Extrim (2017 ->)

Puusilmä
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 428
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 15 Huhti 2017, 20:19

Kiitoksia Wacky. Taidan pyytää tarjouksen huomenissa, niin saan vielä nukuttua yön yli.

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 205
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Velonautti » 15 Huhti 2017, 20:45

Kuumetta on puusilmällä :wink:


Avatar
Jarcco
Sisällöntuottaja
Viestit: 1635
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Jarcco » 18 Huhti 2017, 17:41

Mittasin kuvasta että keulakulma on todella pysty, 73 astetta. Liekö tässä takana jotain suurempaa viisautta? En nyt tarkistanut onko muissa malleissa sama. Lonkkakulma on 120° ja nojakulma 55°, eli lähes loivimmassa asennossa! Liian pysty tuo on ja lonkkakulma epämukavan tiukka - kuten moni onkin jo sanonut. Onneksi modaus lienee helppo tehdä.
Kuva
----------------------------------------
Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Puusilmä
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 428
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 18 Huhti 2017, 18:10


Härski
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 706
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja Härski » 18 Huhti 2017, 22:08

Mulle on jäänyt mielikuva vendettan keulakulmasta notta se olis ollu 66.

Olisko haettu city/ cruisailuominaisuuksia? Etupää tod näk haukkailee vähemmän hitaassa ja mutkityelevassa ajossa.

Omalla -sinneppäin- vendetta kloonilla ei mielellään aja alle 20 kmh. Vasta yli 25 kmh nopeuksissa rupee toimimaan kunnolla.
Toni

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3587
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Cruzbike T50

ViestiKirjoittaja jooseha » 18 Huhti 2017, 22:28

Härski kirjoitti:Mulle on jäänyt mielikuva vendettan keulakulmasta notta se olis ollu 66.

Cruzbiken mukaan on 72 astetta. Aivan normaali pystärin kulma siis.


Palaa sivulle “Nojapyörän valinta”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa