Challenge Hurricane

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Challenge Hurricane

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Moro!

Tuli hankittua otsikon mukainen pyörä. Muutama satakilometriä olen ehtinyt ajaa. Joitakin ongelmia ilmeni heti alkuun.

Kuva

Ilman iskaria

Kuva

Iskarin kanssa

Kuva

Ilman iskaria

Elikkäs penkki/haarukka "hiukan" vinossa. Onko jotain säätöä vai onko hitsaajalle sattunut lapsus. Niin ja vanne on paikoillaan Täytynee tutkia paremmin.

Ja sitten vielä pyörässä oli vielä muitakin harmittavia vikoja (osa korjattu):

-Ketjun suojaputket ei pysynyt paikoillaan. Otin pois
-Molemmat ohjainrullat väpäjää. Tämä tutkimatta
-Iskari aivan paska. Ehkä näitten halpojen täysjousto pyörien tasoa. Täytyisi kai hankkia uusi.
-Jarrut oli säätämättä. Säädetty
-Takavaihtaja oli säätämättä. säädetty, mutta ei pysty käyttämään vaihteiden ääripäitä.Elikkäs pieni ratas edessä pieni takana osuu takahaarukkaan ja ketju liian pitkä. Iso ratas edessä iso takana ketju liian lyhyt.
-Etuvaihtajaa ei pysty säätämään tarkaksi. Ison ja pienen eturattaan ero liian suuri. Lisäksi kahva vaihtajassa kolme pykälää. Hankala käyttää. Ratkaisu vaihteiden ongelmissa on käyttää vain isompaa eturatasta ja säätää ketjun pituus sen mukaan.
-Takalokarin kiinnitys pultit takana liian pitkät. Otin lokarit pois. Täytynee hankkia uudet pultit
-Penkki aavistuksen liian leveä. Lapaluut ikävästi juuri reunojen tasolla. Penkin pitäisi olla mulle joko reilusti leveämpi tai hiukan kapeampi. No tämä on käyttäjastä kiinni.
-Kahvakumit ei pysy paikoillaan. Täytynee hankkia uudet.
-Iskarin kiinnitystä ei pysty säätämään kuin yhden pykälän ylöspäin.

Tässä kai nyt tällä kertaa kaikki. Ehkä näitä ei saisi olla uudessa yli kahden tonnin pyörässä. Vai olenko liian nipo? Vai sattuiko mulle vain jokin maanantai kappale?

Kyllä pyörällä ajaa, mutta kuitenkin...

Hauskaa juhannusta! Koitetaan olla ihmisiksi.

Viimeksi muokannut eemeli, 20 Kesä 2008, 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Kuulostaapa pahalta! Ei saisi olla uudessa pyörässä tuollaisia vikoja, ei ainakaan Challenge Hurricanessa. En ole kuullut pyörästä yhtään pahaa ja tiedän kuitenkin joitain jotka ovat ajaneet jo vuosia sillä.
Kyseessähän voi oikeasti olla maanantai-kappale. Onko pyörä ostettu mistä?

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Siis kyseessä uusi pyörä? Ei muuta kun vikalista myyjälle ja vaatimaan korjaukset takuuseen, pyörän vaihto tai kaupan purku.

Muuthan tuossa listassasi on vikoja paitsi tuo vaihde ja penkki propleema, ne on ominaisuuksia :(

Vaihteiden ääripäitä ei saisi käyttää, rasittaa turhaan ketjua. Muutenki nuo pitkät ketjut ongelmallisia tuon kiristyksen suhteen, kuten huomasit. Pieni/pieni liian pitkä ja iso/iso liian lyhyt. Jos laittaa ketjupituuden Iso/iso mukaan, sehän roikkuu ketju maassa kun laittaa edestä pienelle rattaalle :wink:

Tietysti nuo ketjun suojaputketkin jotain kiristystä tekevät, joten ne pitäs saaha takas.

Mutta kuitenki, pyörä takas myyjälle, vaatimusten kera.

Toivottavasti saat pyöräsi kuntoon.

Nojaillaan!

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Sähköpyörästä tuo tuli tilattua. Täytyy soittaa sinne alkuviikosta.

Täytyy koittaa irrottaa tuo penkki huomenna ja kattoo onko vika rungossa vai sitten penkissä. (Toivottavasti penkki vain kiinnitetty huonosti)

Vaihteiden ääripäitä ei saisi käyttää, rasittaa turhaan ketjua. Muutenki nuo pitkät ketjut ongelmallisia tuon kiristyksen suhteen, kuten huomasit. Pieni/pieni liian pitkä ja iso/iso liian lyhyt. Jos laittaa ketjupituuden Iso/iso mukaan, sehän roikkuu ketju maassa kun laittaa edestä pienelle rattaalle

Pitäneekö tämä paikkansa nojapyörässä, jossa ketjunohjain penkin alla? Pitää vain hyväksyä, että ketju ja rattaat kuluvat. Muuten vaihteet jää kohtuu vähiin.

Tässä nyt vain menee parasta pyöräily aikaa hukkaan. No täytyy ajella pythonilla ja maantiepyörällä.

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

eemeli kirjoitti:

Pitäneekö tämä paikkansa nojapyörässä, jossa ketjunohjain penkin alla? Pitää vain hyväksyä, että ketju ja rattaat kuluvat. Muuten vaihteet jää kohtuu vähiin.

No eipä se ehkä pitkässä ketjussa niin hirveesti sitä sivuttais taivutusta aiheuta, joten voipi olla pystärien ongelma enemmälti.

Eipä se nyt periaatteessa niitä välitys vaihtoehtoja lisää, se ääripäiden käyttö. Koska saman välityksen, tai ainakin tarpeeksi lähelle, saa toisella ratasyhdistelmällä. Tietysti jos eturattailla on suuri koko ero, on niiden käyttö hiukan "tuskasta" ja mieluummin hoitelis välitykset vain takavaihtajalla.

Vaimon M5:ssä oli kans aivan hulvaton isompi eturieska, meni viikko ennen kun ketju nous pieneltä isolle. Muutenkin oli turhan suuri, mitotettu varmaan päälle 50km/h nopeuksille :) Vielä ku kammet oli liian pitkät, nii heleppo homma, meni koko setti vaihtoon. Normi maantie rattaat 170mm kammilla 2 rattaalla. Tuli kerralla palijo käyttökeleposempi vaihteisto :)

Nojaillaan!

Avatar
Mikko
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Ohjainrullien kuuluu väpäjätä jonkin verran. Jotta ne mukailisivat ketjun liikettä, eivätkä kanittaisi vastaan.

There was two cats in Kilkenny, both thought there was one too many.

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Ois ihan mielenkiintosta kuulla miten asia on edistynyt?

Nojaillaan!

R.reipas
Viestit: 98
Liittynyt: 27 Marras 2006, 21:47
Paikkakunta: Espoo

Hurricane

Viesti Kirjoittaja R.reipas »

Hurricane on erinomainen pyörä mutta sen sähköpyörän kassa joutuu toden näköisesti odottelemaan ainakin puoli vuotta tai p itenpään oma pyöräni makasi kaapelilla puolisen vuotta ennen ku sitä oli edes lähetetty Hollantiin. Kannattaa ottaa suoraan yhteyttä valmistajalle taikääntyä kauppiaan puoleen haulikon kassa.
PS. jos kuulostaa katkeralta johtuu se vain kokemuksesta.

Risto
reippaasti rekkulilla

Vastaa Viestiin