Alaohjattua kaksipyöräistä koeajamaan?

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Alaohjattua kaksipyöräistä koeajamaan?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Hiukan tekisi mieleni muuttaa Paseoni alaohjattavaksi, mutta en ole vielä tilannut osia. Ennen tilaamista olisi kiva kokeilla pätkä ajaa alaohjattavaa kaksipyöräistä, mutta ei sellaisia tunnu olevan kauppiailla.

Sattuisikos Tampereen seudulla kenelläkään olemaan moista, jos vaikka pääsisi ajamaan kilsan-pari? Olen 181 cm pitkä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja irakas »

Ne, jotka puolustavat yläohjausta, eivät tiedä paremmasta :wink:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Jos liikut Espoon suunnalla, niin minun Fieroni on luultavasti juuri sopivalla pituudellakin sinulle. Olen tosin pari senttiä pitempi, mutta minulla on lyhyet jalat ja lisäksi siinä on lukkopolkimet, jos siihen vaihtaa avopolkimet, siitä tulee jo sentti korotusta.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Alaohjattua kaksipyöräistä koeajamaan?

Viesti Kirjoittaja tavasti »

tavasti kirjoitti:

Ennen tilaamista olisi kiva kokeilla pätkä ajaa alaohjattavaa kaksipyöräistä, mutta ei sellaisia tunnu olevan kauppiailla.

Sattuisikos Tampereen seudulla kenelläkään olemaan moista, jos vaikka pääsisi ajamaan kilsan-pari? Olen 181 cm pitkä.

Eilen aivan käsittämättömällä tuurilla päädyin koeajamaan alaohjattavaa Nazca Pioneeria. Ajelin Lempäälässä, kun vastaan tuleva pystypyöräilijä huuteli 'mulla on kans tollainen'.
Minä: 'Millainen?'
Kaveri: 'Alaohjattava Nazca'
Minä: 'Saaks sitä koeajaa?'

Viimeisen huudon kohdalla kaveri oli jo ainakin 20 metrin päässä menossa, mutta pysähtyi. Ja koeajolle lähdettiin, vaikka kiirekkin olisi ollut.

Kyllä sillä oikein mukava oli ajella. Samalla tuli todettua, että ei ainakaan minulle 26" eturenkaan aiheuttama suurehko istuinkorkeus ole ongelma, liikkeelle pääsi mukavasti. Varsinaista kaupunkiajoa en vehkeellä testannut.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Vastaa Viestiin