Missä pääsis koeajamaan?

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Karoliina
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Kesä 2008, 14:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Missä pääsis koeajamaan?

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

Olen kierrellyt ja kaarrellut nojakeista kertovia sivustoja kuin kissa kuumaa puuroa, ja uskon vahvasti ajelevani nojaillen tulevaisuudessa. Ongelmana on se, etten tunne ketään joka miulle pyöräänsä lainaisi hetkeksi, että yhtään tietäisin millainen värkki pitäisi ostaa.

Pääsin Hämeenlinnasta viime lauantaina Sähköpyörään odotukset korkealla, ja kysymyksiä pää täynnä, mutta sieltä tipahdinkin sitten alas ja kovaa... Palvelu oli ihan järkyttävän ala-arvoista. Ei miuta ikinä ole haukuttu tyhmäksi tai kysytty että ootko ikinä pyörällä ajanu (eikä miun meno ollu tosiaankaan erityisen epävakaata). Yhdellä pyörällä koeajoin (näytti HPV:n Spiritiltä). Kysymyksiä en pystynyt järkytykseltäni esittämään ja itku kurkussa painuin lasteni kanssa ulos. Siihen kauppaan en siis enää ikinä mene.

Eli pyydän siis apuanne, olen valmis matkustamaan muutamiakin satoja kilometrejä, jos jollain olisi aikaa miulle ja miun kysymyksille ja vaikka muutamakin erilainen nojakki kokeiltavaksi.

Tarkoituksena on ajaa pitkää matkaa Suomessa, mahdollisesti joku päivä myös Skotlannissa.
Malleja joita olen katsastellut sillä silmällä:
HPV:n Steet Machine USS
Challenge: Mistral tai Seiran
M5: 26/20 tai 26/26 USS

Rahaa aion kerätä niin paljon kuin tähän tarvitsee, mutta haluan myös olla varma, ettei tarvitse parin vuoden ajon jälkeen lähteä uutta himoitsemaan.

Vapaaehtoisia?
Onko mitään kokoontumisajoja jossain päin etelä- Suomea?
Kaikki vinkit otan kiitollisena vastaan!

Emmi
ewwewwe7@gmail.com

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Missä pääsis koeajamaan?

Viesti Kirjoittaja jori »

Maltahan puolitoista kuukautta, niin saat useita pyöriä ihan kotinurkillesi.
Vuosittainen nojapyöräilijöiden kokoontumisajo Ecotrip järjestetään tänä vuonna Pirkanmaalla. Lähtö on Hämeenlinnasta 14.8. Verkatehtaalta klo. 10.
Tuolla on alustavia ohjelmatietoja.
http://www.hpv-finland.org/ecotrip/

Jori

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja eemeli »

No jos hämeenlinnasta olet ja challenge hurricane kiinnostaa niin voin kyllä tulla näyttämään tuota hurricanea. Sovitaan vain aika ja paikka.

Avatar
Karoliina
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Kesä 2008, 14:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

No hitto, miun työpaikkakin on Verkatehtaalla, joten tulen ihan varmasti ihmettelemään ajokkeja!!! Loistavaa!
Sielläpä nähdään sitten.

Mielelläni koeajan tuon Hurricanen. Laitan viestiä.

Ja muitakin koeajelen mieluusti. Vaikka laiton tuohon noita katselemiani malleja, niin pyörä saa olla ihan minkä merkkinen ja mallinen vaan. Nyt kerätään tietoa!!! Olen muuten 172 cm pitkä, jos ja kun sillä on mitään merkitystä....

Heinäkuun lopulla (20.-26. pv) vietän Tampereen seudulla, joten jos sielläpäin olisi ketään kenen luona voisin käväistä ajelulla, niin olisi hienoa.

Kiitos, Emmi

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Missä pääsis koeajamaan?

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Karoliina kirjoitti:

Pääsin Hämeenlinnasta viime lauantaina Sähköpyörään odotukset korkealla, ja kysymyksiä pää täynnä, mutta sieltä tipahdinkin sitten alas ja kovaa... Palvelu oli ihan järkyttävän ala-arvoista. Ei miuta ikinä ole haukuttu tyhmäksi tai kysytty että ootko ikinä pyörällä ajanu (eikä miun meno ollu tosiaankaan erityisen epävakaata). Yhdellä pyörällä koeajoin (näytti HPV:n Spiritiltä). Kysymyksiä en pystynyt järkytykseltäni esittämään ja itku kurkussa painuin lasteni kanssa ulos. Siihen kauppaan en siis enää ikinä mene.

Et ole ainua jonka suusta oon kuullu, että KK:n kanssa on "haastavaa" tehdä kauppoja. Täältä päin on parikin pyöräkauppiasta yrittänyt viritellä jonninlaista yhteistyötä kyseisen puljun kanssa mutta .....

Suosittelen tutustumaan M5:n tarjontaan. Asiallista ja osaavaa verkkokauppaa. Vaimolle tilattu aikanaan sieltä 20/20 eco ja on hyvin tyytyväinen valintaan. Sullahan ei tuo pituus tuota ongelmia, mutta esim. 160cm pitusella alakaa pikkasen oleen tarkkaa.

Ongelma noissa koeajoissa on se, että pyörä pitäs olla säädetty aika hyvin omalle pituudelle, että siitä saa oikean kuvan. Mäkin kokeilin tuossa "ouluruisingissa" paria matalaa nojista, mutta eihän siitä oikein mitään tullu, ku polovet otti tankoon :(

Nojaillaan!

Avatar
Mikko
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikko »

Ääh Keijolla oli varmaan huono päivä tai jotain. Minä ja faijani ollaan asioitu siellä ties kuinka kauan ja usein olen puhelimessa sopinut joitakin juttuja. Homma on pelittänyt huomattavasti paremmin kuin "oikeiden pyöräliikkeiden" kanssa.

No Foxcompista ja Best Brakesista on aina saanut hyvää palvelua.

Jos K huutaa, huuda takas :wink:

There was two cats in Kilkenny, both thought there was one too many.

Avatar
Trek r200
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 23:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Trek r200 »

Mikko kirjoitti:

Ääh Keijolla oli varmaan huono päivä tai jotain. Minä ja faijani ollaan asioitu siellä ties kuinka kauan ja usein olen puhelimessa sopinut joitakin juttuja. Homma on pelittänyt huomattavasti paremmin kuin "oikeiden pyöräliikkeiden" kanssa.

No Foxcompista ja Best Brakesista on aina saanut hyvää palvelua.

Jos K huutaa, huuda takas :wink:

Toivottavasti näin :wink: Mutta täytyy kuitenkin hiukan ihmetellä K:n persoonallista tyyliä. Tuskin kuitenkaan asiakkaita niin hirveesti on että kestäis valita parhaat :wink: Ja vanha totuushan on, että hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas.

Oon itekki kerran käynyt kys. liikkeessä (vanhalla paikalla) ja juttuun tultiin. Yhet päälykumit ja kehät oon ostanu myös s-postilla ja toimihan tuokin.

Ei hän ihan mahoton, mutta persoonallinen :D

Nojaillaan!

SauliA
Viestit: 70
Liittynyt: 16 Tammi 2007, 21:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja SauliA »

KK:lta ostettu Sinner Demon helppo säätää koeajoakin varten, nyt 175cm eli mulle.
Alkujaan myös KK:lta lähtenyt Nacza Exploder nyt 165cm eli armaani mitoissa. Säätyy sekin.
Pyörät pääsääntoisesti Lohjalla mutta heinäkuussa mökillä Tammelassa.

YV.tä vaan jos huvittaa!

/Sauli

Avatar
Karoliina
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Kesä 2008, 14:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

Juu, jos olis tienny etukäteen mitä Kaapelilla vastaan tulee, niin olisin kai selvinny ehjin nahoin.... Oon itse asiakaspalvelija ammatiltani, ja ehkä juuri sen takia olin niin järkyttynyt....
Mutta mitäs näistä. Nyt naurattaa jo koko homma!

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Mikko kirjoitti:

Ääh Keijolla oli varmaan huono päivä tai jotain. Minä ja faijani ollaan asioitu siellä ties kuinka kauan ja usein olen puhelimessa sopinut joitakin juttuja. Homma on pelittänyt huomattavasti paremmin kuin "oikeiden pyöräliikkeiden" kanssa.

Itse en ole erityisen herkkänahkainen, pikemminkin päin vastoin, mutta kyllä KK:n kanssa käämi palaa. Jos jotain kysyy, saa pitkän vastauksen, mutta ei kysymäänsä kysymykseen. Riittävän moneen kertaan samaa kysymystä jankuttamalla saattaa saada vastauksen 'sun pitää kysyä valmistajalta'. Ainakin insinöörin kysymyksiin tarvii itse selvittää kaikki.

Toinen ikävä puoli on asioiden hoituminen loppuun. Jos tavaraa jää jälkitoimitukseen, ne eivät tule itsekseen, vaan niitä pitää perään kysellä.
'Joojoo, mä pyydän niitä lähettämään, seuraavaan tilaukseen.'
Vieläkään en ole saanut ihan kaikkea mitä olen tilannut ja maksanut keväällä 2006, ja olen kyllä moneen kertaan kysellyt.

Ecotrip ei ole kovin hyvä vaihtoehto jos haluaa välttyä Keijo-altistukselta, hän epäilemättä osalistuu. En osaa sanoa kuinka päälle käyvää sorttia on tuollaisissa tapahtumissa, en ole itse osallistunut.

Meidän perheellä on Nazca Paseo, Anthrotech ja Kettwiesel, joita sopii halutessaan tulla Kangasalle ihmettelemään. Paseolla olen luultavasti Hämeenlinnassa käymässä 9.7. ja ehkä kokeilemassa Eemelin Pythonia.
Sopiikos kyseinen ilta? Tietysti aikatauluni voi lipsua jos kunto tai pyörä pettää reilun 100 km matkalla. Onkos nojailijoita hämeenlinnassa enemmänkin, nojakisti tapaaminen kyseiselle illalle?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Hitsi, pitäisiköhän ajaa Hämeenlinnaan, saisit samalla kokeiltua tuota Fieroa, ja näkisin potentiaalisesti useita palstalaisia joita en ole tavannut. Tuo nyt vain on keskellä viikkoa ja minulla on ensi viikolla vielä töitä. Sopivasti ajamalla kyllä varmaan ehtii töihin sekä keskiviikkona että torstaina.

Pitää tosin kysyä ilta- ja yölomaa kotiväeltä.

Avatar
Karoliina
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Kesä 2008, 14:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

Tulkaa toki!
Miulla on tosin tanssikeikka Hämeenlinnan torilla just ke 9.7, eli sinne vaan sekaan, mikäs sen parempaa mainosta? Ehdin kyllä jutskaamaan tanssiosuuksien välissä. Hame päällä en ehkä kuitenkaan koeaja... Viidestä eteenpäin miulla on noin tunnin välein vartti tanssia. Kaikkea sitä rahan eteen tekeekin! :lol:

Avatar
Mikko
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mikko »

tavasti kirjoitti:

Ainakin insinöörin kysymyksiin tarvii itse selvittää kaikki.

No mutta kyllähän me kaikki tiedämme millaisiä kysymyksiä INSINÖÖRIT esittävät :lol:

Karoliina kirjoitti:

Kaikkea sitä rahan eteen tekeekin! :lol:

Tiedän tunteen..

There was two cats in Kilkenny, both thought there was one too many.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Mikko kirjoitti:

No mutta kyllähän me kaikki tiedämme millaisiä kysymyksiä INSINÖÖRIT esittävät :lol:

Jep jep, vaikeita tietenkin, kun helppoihin tiedämme vastauksen itsekkin.

Vaikeuksia horisontissa, Paseosta hajosi Sran DualDrive navan vaihteensirtohärmäke (se ulkoinen muovipalikka), ja nyt on vain pienin alue käytössä. Jaloista loppuu vauhti 25 km/h paikkeilla. Huomenna ehkä selviää koska saa osia. Tarvii mietiskellä onko ilman isompia vaihteita realismia kuvitella päätyvänsä Hämeenlinnaan asti, ainakaan jotenkin ennakoitavassa aikataulussa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Karoliina
Viestit: 29
Liittynyt: 29 Kesä 2008, 14:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Shimanon vaihteiden paremmuusjärjestys

Viesti Kirjoittaja Karoliina »

Onnistunut Challence Hurricanen lyhyt koeajo! Tämä tarkoittaa sitä että muutaman kokeilevan polkaisun jälkeen pääsin eteenpäin ja uskaltauduin korttelin ympäri! Kiitos eemelille! Hurracanea ei ihan saatu miun pituiselle säädettyä, mutta sen verran hienolta tuntui silti, ettei miulla ole enää epäilyksiä siitä, etteikö tää oo miun juttu.

Nyt lisäisin koeajo hakuun penkin alta ohjattavaa. Se kiinnostaisi erityisesti. Haen niin ergonomista ja rentoa ajoasentoa kuin vaan voi olla.

M5 on melkein varmistunut tulevan pyöräni valmistajaksi. Kirjoitinkin jo Herra Moensille ja kunhan rahat on kasassa niin....

Kertokaapa vielä mikä on Shimanon vaihteiden paremmuusjärjestys. Tiedän että kaikki A:lla alkavat ovat markettipyörien tasoa, mutta sitten Deoresta ylöspäin?
Ja mitä näistä suosittelitte pitkänmatkanajoon, en siis haaveile suuresta vauhdista vaan erittäin mukavasta ja suht rauhallisesta kyydistä maisemia katsellen. Onko kallein aina paras? Rohloffiin ei kuitenkaan ole varaa, vaikka köyhän ei halpaa kannata ostaakaan.

Projekti nojishaavelu/rahankeruu jatkuu!

Vastaa Viestiin