Tota ei kyllä kyllästy katsomaan Olen joskus aiemminkin ihmetellyt että miksi taittonivelissä on noi pitkät akselinjatkeet. Nyt vihdoin hoksasin että ne tapit nappaa ketjun kiinni taitettaessa ja se pysyy siististi kireällä eikä sitä tarvitse taas avatessa asetella taittopyörille takaisin Kaikki yksityiskohdat on kyllä tuossa mietitty loppuun saakka...
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Tämä on uskomattoman hieno tilallisen mekaniikan ymmärryksen demo. Aikuisten nojapyörä viikkautuu Bromptonin kätevyydellä lähes yhtä pieneen pakettiin. Tämä on niin ylivoimainen taittonojapyörä, että on ihme, ettei se ole kaupallisesti ottanut tuulta. Toisaalta kaupallisuuteen tarvitaan, että kaupallisesti orientoitunut (yksikin) henkilö ymmärtää, mitä tässä videolla näkyy. Ilmeisesti ei ole ymmärtänyt.
Onko tuota yritettykään kaupallistaa?
Ei varmaankaan, sillä kaupallisuus ja ylivertainen tilallinen hahmotuskyky, jota tuollaisen laatiminen edellyttää ei viihdy samassa päässä. Tarvitaan siis se kaupallisesti orientoitunut henkilö, joka ymmärtää, mitä tuossa tapahtui. Eikä tuota ole mahdollista myydä, ellei tuon hienoutta havaitse edes myyjä. Tekijä sen hienouden tietää, mutta se ei osaa myydä, ei osaa sitä kertoa sellaiselle, jolle tuollaisen ymmärtäminen ei ole luontaista.
Tuo on kertakaikkisen nerokas rakenne, joka yleistyy vasta kun riittävän moni ymmärtää, mitä tuossa tapahtuu.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Monen harharetken jälkeen olen sisäiseen etiäistenkin koherentisti tukemaan näkemykseen että unelmien pyörä on sittenkin täysjousitettu trike. Hiilikuitua sen oleman pitää ja jäykkä kuin ( sensuroitu) rungoltaan. Penkkiä pitää voida säätää jkv mutta ei paljon. Tavarateline tarvittaessa mukaan, irroitettava hiilikuituinen häkkyrä, mieluummin alas sivuille. Kate sadepäivien varalla, sellainen että pudottaa ilmanvastuksen negatiiviseksi. Ylämäessä olisi eduksi että tuottaa jedivoimia. Olkoon voima niissä kanssamme.
Taittomekanismi/tilakysymys on joskus tärkeä jollekin, mutta aina sillä ei ole merkitystä lainkaan.
Matti Nykäsen sanoin: "Jos minulta on ennen lähtenyt mopo käsistä niin nyt lähti kyllä sanoisinko että formula."
Tsiisus. Olipas hieno. Vielä jos toi olisi jokin kätevämpään ajeluun oleva pyörätyyppi.
=MBB vai?
MBB menisi vieläkin kätevämpään pakettiin tuon ukon käsittelyssä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Musta on ruvennut tuntumaan, että jo harrastuksen tässä vaiheessa uskallan ottaa varovasti kantaa unelmapyörääni - ehkä
Viikkautuva korkea naruperäpyyttoni levyjarruilla. 622 kiekot ja 28-50 milliset kumit saisivat sopia. Rungon pitäisi olla jäykkä.
Ei siis missään nimessä mikään järkipyörä vaan minulle sopivin
Unelma pyörää on vaikee hahmottaa. Kun saa yhden valmiiksi ja ajaa kesän . Huomaa jotain minkä haluu parantaa. Sit suttaa paperille kaikkee hullua ja taas päätyy rakenteluun niiden pohjalta .
Nykyinen MBB jotan kyhäilen ja suunittelen rakentaessa . Tulee taas ehkä se oikee mulle.
Kesä näyttää mitä siittä tuli . Susi jo syntyessään , vai mieleinen kulkupeli .
Eniten aikaa vie osien haaliminen eri projekteihin ja suunitelmiin . Vanhoja pitäs myydä pois , sekin on hankalaa . Kun ostajat on vähissä . Tai rakentavat mieleistä itselleen .
Musta on ruvennut tuntumaan, että jo harrastuksen tässä vaiheessa uskallan ottaa varovasti kantaa unelmapyörääni - ehkä
Viikkautuva korkea naruperäpyyttoni levyjarruilla. 622 kiekot ja 28-50 milliset kumit saisivat sopia. Rungon pitäisi olla jäykkä.
Ei siis missään nimessä mikään järkipyörä vaan minulle sopivin
Ei mikään kohtuuton haave.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
On se kaiken kaikkiaan tosi kumma juttu, että nojapyörät menevät niin huonosti kaupaksi. Perussyy on mielestäni se, että useimmat ihmiset ovat niin arkoja, etteivät halua erottautua joukosta ja joutua silmätikuiksi katukuvassa.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
On se kaiken kaikkiaan tosi kumma juttu, että nojapyörät menevät niin huonosti kaupaksi. Perussyy on mielestäni se, että useimmat ihmiset ovat niin arkoja, etteivät halua erottautua joukosta ja joutua silmätikuiksi katukuvassa.
Samaa mieltä. Kuntosalilla kyllä kehdataan rekumbenttiä polkea.
On se kaiken kaikkiaan tosi kumma juttu, että nojapyörät menevät niin huonosti kaupaksi. Perussyy on mielestäni se, että useimmat ihmiset ovat niin arkoja, etteivät halua erottautua joukosta ja joutua silmätikuiksi katukuvassa.
Täällä Hämeenlinnassa pitävät nojapyörän hintaa korkeana, moni kun minut pysäyttää ja kysyvät menopelini hintaa niin kauhistuvat kun sanon että tämä ICE Adventure 750w keskimoottorilla ja Alfine11 vaihdekapalla varustettuna maksaa noin 6000€.
Selitän kyllä että triken saa myös noin 2500€, mutta pitävät sitäkin kalliina.
Täällä päin nojapyöriä on aika vähän.
Seppo