Nazca Gaucho

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Foxpire
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Touko 2017, 18:25
Paikkakunta: Riihimäki

Nazca Gaucho

Viesti Kirjoittaja Foxpire »

Pitkällisen tutustumisen jälkeen päädyin hankkimaan Nazca Gauchon käytettynä. Levyjarrut, sram imotion9 navalla ja napadynamolla. Pyörällä oli ajettu vain 1800km, ja olen kyseisen pyörän kolmas omistaja. Oikeastaan olin yllättynyt miten helppoa tällä on pyöräillä ja kunhan kilometrejä kertyy niin oppii tuntemaan pyörän luonteen. Tykkään kyllä miten mukava tuolla on ajaa ja vaikeampaa oikeastaan lopettaa pyöräileminen.Kuva

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nazca Gaucho

Viesti Kirjoittaja jviirret »

No niin, onnea uuden pyörän hankinnasta. Hyvältä ja moneen käyttöön soveltuvalta nojakilta vaikuttaa...

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Nazca Gaucho

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Tuo on kyllä loistava pyörä. Ensipyöränä Fuegolla ajaneena olisin itse ostanut saman, ellen olisi hurahtanut MBB-maailmaan. Tai sitten Azub Maxin...

Muistan edelleen ihmetelleeni, miten mukavaa ajaminen oli. Pitkät 115 km lenkit onnistuivat ilman mitään kuntoharjoittelua. Ja kun kerrankin lähestyin Vehmersalmea ja näin etäisyyskyltistä, että matkaa on vielä 19 km ajattelin spontaanisti, että "Jaaha, eipä ole enää pitkä matka!" Eipä tulisi moinen mieleen pystypyörällä ajaessa.

Onnea uudelle pyörälle! :D

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nazca Gaucho

Viesti Kirjoittaja PW »

Onnea ja paljon lisää kilsoja - Gaucho tykkää kun sillä ajetaan :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nazca Gaucho

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Onnea ja kivoja reissuja!

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nazca Gaucho

Viesti Kirjoittaja jori »

Onnea minunkin puolestani uudelle nojapyöräilijälle. :)

Puusilmä kirjoitti:

Muistan edelleen ihmetelleeni, miten mukavaa ajaminen oli. Pitkät 115 km lenkit onnistuivat ilman mitään kuntoharjoittelua. Ja kun kerrankin lähestyin Vehmersalmea ja näin etäisyyskyltistä, että matkaa on vielä 19 km ajattelin spontaanisti, että "Jaaha, eipä ole enää pitkä matka!" Eipä tulisi moinen mieleen pystypyörällä ajaessa.

Puusilmän kirjailut toivat muistoja mieleen viidentoista vuoden takaa. Nimenomaan tuolta se tuntui ensimmäisellä nojapyöräretkellä etäisyyskylttejä katsoessa. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Foxpire
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Touko 2017, 18:25
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Nazca Gaucho

Viesti Kirjoittaja Foxpire »

Pientä säätöä pitää vielä tehdä. Etuhaarukka piti kiristää, samoin ohjaustangon nivel. Ohjattavuudesta katosi se tärinä. Ketjuja pitää vähän jatkaa. Mutta sama homma aina pyörien kanssa. Pitää säätää itselle

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Nazca Gaucho

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Kun säädöt ovat edes puoliksi oikein, nautinto. Ainakin HPVelotechnikin manuaali ja yleinen netistä löytyvä ohje on tosi pienien muutosten kokeilutarve parin viikon minimissään kokeilulla. Pienet säädöt tekevät usein mielettömiä eroja anomukavuudelle. Koska nojapyörä, jo osin pielessäkin oleva säätö voi piestä kaiken kokeillun mukavuudessa.

Foxpire
Viestit: 22
Liittynyt: 11 Touko 2017, 18:25
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Nazca Gaucho

Viesti Kirjoittaja Foxpire »

Reilu 1000km takana ja säädöt pitkälti tehtynä, aina toki jotain hienosäätöä pitää tehdä, mutta ei sen kummempia. Etrasta kävin syksyn aikana hakemassa heijastinteippiä kun sain hyvän vinkin. Jarrupalalojen vaihto oli hieman jännempi tapaus, piti pyörä ripustaa kotona roikkumaan rekkitangosta. Hyvin toimiva ratkaisu vaikka kulkeminen olikin ahdasta huoneesta toiseen.Kuva

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

Vastaa Viestiin