ja ohjaintangosta olen saanut jo "läpinäkyvän" riisumalla siitä ylimääräiset härpäkkeet ja kallistamalla vaihde- ja jarrukahvat (sekä vaijerit) eri asentoon.
etupyörälle en vielä tee mitään mutta jos ei tunnu hyvältä niin vaihdan siihen paksumman/korkeamman renkaan. näköjään kickbikeissa käytetään samaa vannekokoa takarenkaana...
etupyörälle en vielä tee mitään mutta jos ei tunnu hyvältä niin vaihdan siihen paksumman/korkeamman renkaan. näköjään kickbikeissa käytetään samaa vannekokoa takarenkaana...
Kickbikeissä on takarenkaina ainakin kuutta eri kokoa(203, 305, 355, 406, 559 ja 622). Tuo eteen vaihdettu 406 on lastenpyörissä/nojapyörissäkin yleinen ja siihen saa tilaamalla aika laajalla valikoimalla kumeja. Alkuperäinen 451 taitaa olla aika "kuollut"? Onkohan joissakin kelauspyörätuoleissa vielä käytössä? Eli nopeita/keveitä, mutta ei nii kestäviä ja pitäviä.
se ohjainlaakeri oli löysä/kiristämättä eli siinä oli selvä "klappi".
siis oli liian väljä... ehkä sen takia epätarkka tai hutera.
Siinä emäputkessa on se jousitus, joka tuo klappia, mutta kyllä huteruudentunteeseen vaikuttaa enemmän lähes olematon jättö (trail).
Noin pieni jättö ja lyhytkin tilleri, eli taakse sojottava ohjainkannatin, tekevät ohjaukseen dynaamista epävarmuutta. Jokainen sivuheilahdus vahvistuu tillerin ja käsien painon takia. Pieni jättö vaatii mahdollisimman lyhyen tillerin, tai mieluummin teräsmies-tyyppisen ohjaustangon. Toisaalta jättöä voi lisätä vaihtamalla suuremman etupyörän ja laskemalla takajousitusta alemmas.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tosiaan, haarukkahan on melkeen pystysuorassa. Putken jousitus selittäis varmaan sen, että ohjaus ikään kuin nytkähteli sivusuunnassa. Ja klapi siihen päälle.
ensimmäiset testipätkät on nyt ajettu. jätin ohjauksen ehkä vielä pikkasen liian kireälle tai ainakin se tuntuu hieman äkkinäiseltä mutta ei ainakaan ole hutera enää. oudoltahan se aluksi tuntuu kun ei ole aikaisemmin tällaisella ajanut (rentous vielä puuttuu mutta se tulee vasta kilometrien myötä). ajo kuitenkin onnistui kunhan sai molemmat jalat ensin polkimille