Punakettu - Hase Kettwiesel

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja ajou »

Kyllä tuo pyörittäminen/vetäminen minulla etenkin ylämäessä tuntuu enemmän reisien etuosassa kuin nilkoissa. Ehkä mun nilkat on sen verran vahvistuneet, kun yritän koko ajan pyörittää, enkä painaa.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17761
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja PW »

En osaa hienosti analysoida polkemista mutt noin nilkka ojennettuna, kantapääpoljento tuntui luontevalta. Nilkka ei liiku "pallonpäällä" ees taas. Ne lukot viel puuttuu, etten osaa sanoo kuinka kovaa poljettaessa ja onko muutenkaan järkee :? Ehkä kuitenkin siirtyy poljin keskelle kenkää, päkiän sijaan jos ei kantapäähän asti.
Kätevä lukkorakenne, suunnittelua vaille valmis :mrgreen:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ajou kirjoitti:

Kyllä tuo pyörittäminen/vetäminen minulla etenkin ylämäessä tuntuu enemmän reisien etuosassa kuin nilkoissa.

Minä taas yritän ajaa niin ettei tuntuisi yhtään missään. Jatkuva lihaksen olemassa olosta ilmoittava tunne tai jopa kipu saa tuntumaan ajamisen vastenmieliseltä. Samasta syystä vältän jopa hikoilua :lol:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja ajou »

Senmoista ylämäkeä olekaan, joka ei jaloissa tuntui, paitsi tietysti sähköavusteisesti ;-)

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jooseha »

ajou kirjoitti:

Senmoista ylämäkeä olekaan, joka ei jaloissa tuntui, paitsi tietysti sähköavusteisesti ;-)

Äläs ny. Pohjanmaalta löytyy piilotettuja mäkiä, jotka huomatakseen täytyy olla pohjalainen :mrgreen:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jori »

ajou kirjoitti:

Kyllä tuo pyörittäminen/vetäminen minulla etenkin ylämäessä tuntuu enemmän reisien etuosassa kuin nilkoissa. Ehkä mun nilkat on sen verran vahvistuneet, kun yritän koko ajan pyörittää, enkä painaa.

Tämä jäi hieman hämmentämään.

Jalalla vetäminen tarkoittaa minun mielestäni sitä,

että:
Polvea nostetaan (lonkankoukistajat lantion sivulla ja aivan reiden yläosassa etu-/yläpuolella)
ja
Polvea koukistetaan (reiden taka-/alapuoli = selänpuoli lihas on koko reisiluun mittainen)
ja

nilkkaa koukistetaan (säären etupuoli) mikäli klossi on päkiässä. Kantapääklossilla voimaa ei nilkan lihaksille välity.

Minun tulkintani mukaan reiden etuosan lihakset oikaisevat polvea, eikä tätä liikettä tarvita noston aikana, vaan sen jälkeen.

Tämä on siis minun tulkintani siitä, mitä tarkoittaa reiden etu- ja takapuoli. Nojapyöräilyssä nämä ovat tietenkin reiden taivaan puoli ja maanpuoli. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

MM
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 302
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 17:11

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja MM »

Jorin selostukseen pelkästään jalkojen painovaikutuksesta kysyn, että kun jalkojen vipuvarren nivel on lonkassa, niin tuleeko ojennetun jalan pidemmästä vipuvarresta koukistuneen jalan lyhyempään vipuvarteen verrattuna pyörittävää momenttia? Poljinkeskiöön verrattunahan monot ovat yhtä kaukana.

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1624
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja Härski »

...Totuus on tuolla ulkona..

Kun pistää vaan rennosti jalat polkimille, niin ei painovoima kampia pyri mihinkään tiettyyn asentoon jättämään. Niinpä maalaisjärki väittää vetovoiman vaikutuksen kampimomenttiin olevan melko vakio kautta kampikierroken.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jviirret kirjoitti:

Minä taas yritän ajaa niin ettei tuntuisi yhtään missään. Jatkuva lihaksen olemassa olosta ilmoittava tunne tai jopa kipu saa tuntumaan ajamisen vastenmieliseltä. Samasta syystä vältän jopa hikoilua :lol:

Jukka

Eikä silti miehellä oo Sähköpyörää? :D

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja janx »

Vilijami kirjoitti:

Eikä silti miehellä oo Sähköpyörää? :D

Sähköttömyys tuntuu olevan asenne. Ei ehkä jviirretin tai tämän foorumin kohdalla, mutta muuten. Saa sitä toki ilman sähköjäkin ajaa, jos haluaa. Mun mielestä sähkökriittisyys on sitä samaa, jota kritisoitiin niiden markkinoinnissa vain liikuntarajoitteisille ja vanhuksille. Onneksi tästä on jo päästy eroon. En tosiaan aio odotella eläkkeelle, koska en tiedä olenko enää silloin hengissä.

Viimeksi muokannut janx, 14 Loka 2017, 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jviirret »

No mulla on skootteri. Oli halvempi ku sähköpyörän akkua, vakuutuksiin riittää boonukset, 100km ajaminen maksaa 5€, saa ajaa 45km/h polkematta ja ajoradalla.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7066
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

janx kirjoitti:

Sähköttömyys tuntuu olevan asenne. Ei ehkä jviirretin tai tämän foorumin kohdalla, mutta muuten.

Siis kenellä? Ihan yleisestikö?
En oo ite törmännyt tuohon sähkövastaisuuteen. Ihmiset ovat -ainakin täällä päin- kovin innoissaan sähköpyöristä, mutta (suhteellinen)köyhyys tuntuu estävän ostamisen. :roll:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:

No mulla on skootteri. Oli halvempi ku sähköpyörän akkua, vakuutuksiin riittää boonukset, 100km ajaminen maksaa 5€, saa ajaa 45km/h polkematta ja ajoradalla.

Mitä tarkoittaa: "vakuutuksiin riittää boonukset"?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Mitä tarkoittaa: "vakuutuksiin riittää boonukset"?

Osuuspankki maksaa niitä korkojen sijaan ja mitäitöityvät jos ei käytä johoki.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Punakettu - Hase Kettwiesel

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
jori kirjoitti:

Mitä tarkoittaa: "vakuutuksiin riittää boonukset"?

Osuuspankki maksaa niitä korkojen sijaan ja mitäitöityvät jos ei käytä johoki.

Se kyllä tiedetään, ettei pankit maksa korkoja talletuksista :evil: , mutta mitä nämä boonukset ovat. Mistä niitä saa ja paljonko?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin