Specbike Technics Comfort

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Tämmöinen trike tuli sitten tilattua.

Tähän alkuun linkki valmistajan sivulle: https://specbiketechnics.com/shop/dreir ... t-fahrwerk

Kuvien kommentit ja osa tekstistä myös englanniksi, koska tiedän, että ainakin Latviassa tätä luetaan :) Photo comments and parts of the text also in english for our latvian readers :)

Pyörän tilaus ja speksaus kävi sähköpostilla oikein kätevästi, latvialaiset kommunikoivat sujuvasti englannin kielellä.

Viestejä ketjuun kertyi nelisenkymmentä, mutta tämä johtui lähinnä minusta, koska halusin säätää kokoonpanoa mieleisekseni ja lisäksi päätin noutaa pyörän Riiasta (hyvä tekosyy parin päivän minilomalle :), mikä aiheutti oman lisäsäätönsä. Suurimmaksi osaksi kävin keskustelua Vladimir Izmailovin kanssa, joka taitaa tätäkin foorumia seurailla, ja kävi Nokiallakin ajelemassa kesällä jos en väärin muista.

Mun kokoonpanoksi valikoitui lopulta seuraavanlainen (lueteltu erot Specbiken sivuilta löytyvään peruskokoonpanoon):

  • Ilmajousi taakse. Specbikelta löytyi samanlainen Suntourin Epicon, joka mulla on hyvin palvellut Ibexissä jo muuaman vuoden.
  • Eteen Avidin hyväksi havaitut BB7 levyjarrut. Nämä asensin itse, kun löysin jarrut edullisehkosti saksalaisesta verkkokaupasta.
  • Etujarruihin 180mm levyt, kokoemuksen mukaan vähän isommat levyt parantaa jarrutustuntumaa
  • Taittomekanismi
  • Erilainen jämympi tavarateline kuin kuvissa

Hinnaksi koko lystille tuli n. 2500 euroa kaikkinensa (pyörä ym. muutoksin + jarrut & erinäistä pikkusälää).

Pyörä valmistui reilussa kuukaudessa, valmistumispäivä ilmoitettiin kun tilaus oli lyöty lukkoon ja etumaksu maksettu. Tämä myöskin piti, itseasiassa pyörä valmistui päivää ilmoitettua aikaisemmin :)

Istumatuntuma on hyvä. Tarakan takia penkkiä ei saa niin makaavaan asentoon kuin se olisi mahdollista säätää, mutta hyväntuntuinen asento löytyi kuitenkin. Itse pankki tuntuu hyvin selänmyötäiseltä, mutta ehkä hiukan kapealta. Ajaessa näkee sitten kaipaisiko sivuttaistukea. Mulla on myös Ukrainalainen lasukuitupenkki, jota voin kokeilla jos tämä ei tunnu hyvältä, viimekädessä sitten muokataan sitä penkkiä joka tuntuu parhaalta alunperin.

Seat feels OK, maybe a bit narrow but hard to tell before proper ride. I have other ukranian seat I can try if this does not feel right. Only time will tell if additional side support is needed. Rack prevents the seat intallation in lowest position but comfortable starting point was found.

Jos pyörän rassaaminen ei tunnu vieraalta, tällainen puolivalmiista kasaaminen on hyvä tapa tutustua uuteen pyörään :)

Alla jokunen kuva , pyörä on nyt viritetty ajokuntoon mutta testipolkaisua en ole päässyt vielä tekemään kun ihan lumihankeen en viitsi ekana lähteä, kokoemus on osoittanut että vaihteita yms. saa ekalla ajolla aina vielä hienosäätää.

Ohjaustangon kiinnitys. Tähän pitää keksiä joku pikalukko tms. että saa taittamista varten löysättyä ilma työkaluja. Tässä näkyy myös etujouset, monista tehdasnojakeista tutut DNM:n kierrejouset. Voi olla että vaihtuu ilmaiskareihin jos löydän parin joskus jostain edullisesti. Steering handle attachment needs some kind of quick release to be really useful in foldable trike. Front shocks are DNM coils familiar from almost every recumbent manufacturer.
Ohjaustangon kiinnitys. Tähän pitää keksiä joku pikalukko tms. että saa taittamista varten löysättyä ilma työkaluja. Tässä näkyy myös etujouset, monista tehdasnojakeista tutut DNM:n kierrejouset. Voi olla että vaihtuu ilmaiskareihin jos löydän parin joskus jostain edullisesti. Steering handle attachment needs some kind of quick release to be really useful in foldable trike. Front shocks are DNM coils familiar from almost every recumbent manufacturer.
PC310008.JPG (195.88 KiB) Katsottu 12026 kertaa
Takajousituksessa on perinteinen ratkaisu. Asentoa saa säädettyä jonkun verran jousen yläpäätä siirtämällä, nyt jousitus on ylimmmässä asennossa. Tällä säädöllä saisi penkkiä makaavampaan asentoon, kun nyt tavarateline vähän rajoittaa penkin asennon säätämistä. Rear shock geometry is traditional. Stance of the trike can be adjusted somewhat by moving the upper attachment point of the shock. This would lower the seat position a little, now the rack limits seat's adjustment.
Takajousituksessa on perinteinen ratkaisu. Asentoa saa säädettyä jonkun verran jousen yläpäätä siirtämällä, nyt jousitus on ylimmmässä asennossa. Tällä säädöllä saisi penkkiä makaavampaan asentoon, kun nyt tavarateline vähän rajoittaa penkin asennon säätämistä. Rear shock geometry is traditional. Stance of the trike can be adjusted somewhat by moving the upper attachment point of the shock. This would lower the seat position a little, now the rack limits seat's adjustment.
PC310007.JPG (170.72 KiB) Katsottu 12026 kertaa
Taittomekanismi. Tässä vielä kiristämättä, kiristettynä mitään rakoja ei näy ja vaikuttaa hyvin jämäkältä. Tämäkin tarvitsee jonkun pikakiristyssysteemin säännölliseen käyttöön, nyt tarvitsee jakoavaimen  kiristämiseen. Folding mechanism. When properly tightened fits without gaps and seems sturdy. This would also need some kind of quick release to be really useful in everyday use.
Taittomekanismi. Tässä vielä kiristämättä, kiristettynä mitään rakoja ei näy ja vaikuttaa hyvin jämäkältä. Tämäkin tarvitsee jonkun pikakiristyssysteemin säännölliseen käyttöön, nyt tarvitsee jakoavaimen kiristämiseen. Folding mechanism. When properly tightened fits without gaps and seems sturdy. This would also need some kind of quick release to be really useful in everyday use.
PC310006.JPG (139.45 KiB) Katsottu 12026 kertaa
Ainoa isompi valituksen aihe: Lokarit ei istu kunnolla. Korjaantunee tukia taivuttelemalla, mutta ne on aika paksua metallia, käsin niitä ei saa paikallaan ollessa kohdalleen. Only major complaint: mudguards don't fit properly. This can probably be remedied by bending the supports but they are so thick this cannot be done when the fenders are installed.
Ainoa isompi valituksen aihe: Lokarit ei istu kunnolla. Korjaantunee tukia taivuttelemalla, mutta ne on aika paksua metallia, käsin niitä ei saa paikallaan ollessa kohdalleen. Only major complaint: mudguards don't fit properly. This can probably be remedied by bending the supports but they are so thick this cannot be done when the fenders are installed.
PC310005.JPG (206.47 KiB) Katsottu 12026 kertaa
Mukana tuli laserleikatut rosteriset(?) sovitteet etuvaihtajalle ohueen vaihtajan tolppaan. Laser cut (?) front derailleur adapter parts.
Mukana tuli laserleikatut rosteriset(?) sovitteet etuvaihtajalle ohueen vaihtajan tolppaan. Laser cut (?) front derailleur adapter parts.
PC310002.JPG (129.18 KiB) Katsottu 12026 kertaa
Tämmöinen kasa tavaraa piti pultata kiinni. Mittarille ei vielä löytynyt paikkaa, kaikki muu tuli laitettua pyörään kiinni :)
Tämmöinen kasa tavaraa piti pultata kiinni. Mittarille ei vielä löytynyt paikkaa, kaikki muu tuli laitettua pyörään kiinni :)
PC310001.JPG (245.09 KiB) Katsottu 12026 kertaa
P1010012.JPG
P1010012.JPG (197.7 KiB) Katsottu 12026 kertaa
Etupäässä on ontot 14mm(?) alumiiniakselit. Hollow front axle.
Etupäässä on ontot 14mm(?) alumiiniakselit. Hollow front axle.
P1010010.JPG (176.29 KiB) Katsottu 12026 kertaa
Etupyörän kiinnitys. Etuakselin päässä on kartio, jolle on vastakappale ohjausnivelessä ja keskellä pultti joka kiristetään. Helppo irrottaa, mutta harvemmipa sitä tarvitsee tadpolessa tehdä kun renkaanvaihtokin käy paikallaan. Front wheel attachment with conical axle and bolt. Easy to remove the wheel, although this is rarely needed with tadpole trike: tire can be changed with front wheel attached.
Etupyörän kiinnitys. Etuakselin päässä on kartio, jolle on vastakappale ohjausnivelessä ja keskellä pultti joka kiristetään. Helppo irrottaa, mutta harvemmipa sitä tarvitsee tadpolessa tehdä kun renkaanvaihtokin käy paikallaan. Front wheel attachment with conical axle and bolt. Easy to remove the wheel, although this is rarely needed with tadpole trike: tire can be changed with front wheel attached.
P1010009.JPG (156.29 KiB) Katsottu 12026 kertaa
Viimeksi muokannut Mahe, 01 Tammi 2018, 18:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Markus Heikkilä

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4601
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja janx »

Kuulen kyllä. Kuuntelen. :wink:

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Nyt olisi sitä juttua aloitusviestissä. Lisää vaikutelmia kuhan pääsen kunnolla ajamaan kevväämmällä.

Tähän vielä pari kuvaa hienosta mekaanisesta kilikellosta jonka löysin kirppikseltä, maksoi euron :)

P1010015.JPG
P1010015.JPG (148.75 KiB) Katsottu 12026 kertaa
Kuvut ruuvautuu irti ja sisällä on tämmönen mekanismi molemmin puolin. Pitää kivan kaksiäänisen kilautuksen joka takuulla kuuluu :)
Kuvut ruuvautuu irti ja sisällä on tämmönen mekanismi molemmin puolin. Pitää kivan kaksiäänisen kilautuksen joka takuulla kuuluu :)
P1010013.JPG (152.88 KiB) Katsottu 12026 kertaa

Markus Heikkilä

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4798
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Hieno kello . :oops:

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Rupesin lokarien oikeisuun nyt samantien. Started adjusting fenders right away.

Helppo homma loppujenlopuksi, mutta jollain toisella voi olla erilainen kynnys tarttua porakoneeseen uuden pyörän kanssa :) Pretty easy job all in all, but the truth is, not everyone is willing to put a brand new bike under a drill :)

Porasin lokareita tukiraudoissa kiinni pitävät pop-niitit pois ja korvasin ne 5mm pulteilla. Taivutin raudat, ja nyt istuu :) Meniköhän takuu :) I drilled out pop rivets holding the fenders on the support struts and substituted 5mm bolts. Bent the struts and now the fenders fit nicely. Hopefully I didn't void my warranty :)

Bonuksena, lokarit on nyt helpompi irrottaa jos tarvitsee, koska noi lokarien tuet on samojen pulttien alla kuin jarrusatuloiden adapterit -> niitä ei mieluiten irrottele. Additional bonus: fenders are easier to remove if needed, supports can stay on the trike as they are under the same bolts as brake caliber adapters

P1010006.JPG
P1010006.JPG (163.08 KiB) Katsottu 11980 kertaa
P1010005.JPG
P1010005.JPG (184.49 KiB) Katsottu 11980 kertaa
P1010004.JPG
P1010004.JPG (235.51 KiB) Katsottu 11980 kertaa

Markus Heikkilä

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1624
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja Härski »

.. Kilikello kerrää noin päin vedet sisäänsä :D

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Höh, en tullut ajatelleeksi tuota vesijuttua lainkaan :mrgreen:

Markus Heikkilä

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Muutama kuva lisää. Ihan pieni pyöräilykuume alkaa olla päällä, mutta ulkona tarttis kellukkeet ja nastarenkaat samaan aikaan :)

Non-standard todellakin :)
Non-standard todellakin :)
P1020010.JPG (200.45 KiB) Katsottu 11843 kertaa
Tärkein eli foorumin tarra löysi paikkansa :)
Tärkein eli foorumin tarra löysi paikkansa :)
P1020009.JPG (240.01 KiB) Katsottu 11843 kertaa
Kempikeskiön eteen asennettu lampunpidike. Valo tulee tarpeekis eteen ja tuskin osuu jalkoihin kun on vielä lyhyet kammetkin
Kempikeskiön eteen asennettu lampunpidike. Valo tulee tarpeekis eteen ja tuskin osuu jalkoihin kun on vielä lyhyet kammetkin
P1020008.JPG (151.93 KiB) Katsottu 11843 kertaa
Mittarin asennus aiheutti päänvaivaa, miten saada sensori tarpeeksi lähelle magneettia, kun takahaarukasta käsin ei johto yletä niin että mittari tulisi mitenkään järkevaan paikkaan. Miljoonalaatikosta löytyi sopiva jatkomutteri :) Odometer installation caused a little head scratching. How to get the sensor close enough to the magnet? Rear fork is too far back, sensor's wire does not reach there.
Mittarin asennus aiheutti päänvaivaa, miten saada sensori tarpeeksi lähelle magneettia, kun takahaarukasta käsin ei johto yletä niin että mittari tulisi mitenkään järkevaan paikkaan. Miljoonalaatikosta löytyi sopiva jatkomutteri :) Odometer installation caused a little head scratching. How to get the sensor close enough to the magnet? Rear fork is too far back, sensor's wire does not reach there.
P1020007.JPG (140.14 KiB) Katsottu 11843 kertaa
Puomiin on laserleikattu pituussäätömerkit. Nää pitänee teipata umpeen ettei mee vesi sisään...
Puomiin on laserleikattu pituussäätömerkit. Nää pitänee teipata umpeen ettei mee vesi sisään...
P1010003.JPG (214.19 KiB) Katsottu 11843 kertaa
Tarakka lienee tarpeeks tukeva, mutta tarkoitettu ain sivulaukuille. Valitettavasti olemassaoleva tarakkalaukku ei siis käy kun päälle ei saa mitään. Olemassa olevat  ortliebin sivu- ja banaanilaukut käy kyllä.
Tarakka lienee tarpeeks tukeva, mutta tarkoitettu ain sivulaukuille. Valitettavasti olemassaoleva tarakkalaukku ei siis käy kun päälle ei saa mitään. Olemassa olevat ortliebin sivu- ja banaanilaukut käy kyllä.
P1010002.JPG (324.67 KiB) Katsottu 11843 kertaa

Markus Heikkilä

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Hieno pyörä !

Vähän hassu tarakka, ei yhtään poikittaistukea niin voisin kuvitella että tarpeeksi tavaraa satulalaukkuihin niin sakarat taipunevat toisiaan kohti.
Pari poikittaistukea tai vaikka kolme niin voisi jo päällekin jotakin lastata.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

kuparinen
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 427
Liittynyt: 12 Tammi 2010, 22:23
Paikkakunta: Viiala/Akaa

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja kuparinen »

mhelander kirjoitti:

Hieno pyörä !
Vähän hassu tarakka, ei yhtään poikittaistukea niin voisin kuvitella että tarpeeksi tavaraa satulalaukkuihin niin sakarat taipunevat toisiaan kohti.
Pari poikittaistukea tai vaikka kolme niin voisi jo päällekin jotakin lastata.

Siinä on varmaan varattu takajoustolle matkaa... voisi lokari karahtaa poikittaistukiin. Ihan takakulmaan voisi mahtua poikkipiena.

Itselläni on huonoja kokemuksia Performerin tarakasta, joka on tuettu samalla lailla vinotuilla kaukaa edestä ja vaikka päällä on monta poikkipienaa, se sivusuuntaan aivan rento. No, se on kyllä paljon hennompaa putkeakin. :(

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja Mahe »

Etelästä lähti loputkin lumet ja jäät, joten päätin läheteä kokeilemaan. Ensipolkasut otettu, 9,5km sekailaista ajoa kaupungilla.

No snow or ice anymore, time for a test drive. 9,5 km varying bike baths and roads.

Vastoin odotuksia en onnistunut kaatamaan pyörää :D

Contrary to my expectations and history with trikes, I didn't roll the trike :)

Vaikutelmia / first impressions:

  • Takajousessa saa pitää yllättävän pieniä paineita, ton epiconin maksimi taitaa olla joku 300PSI, laitoin ensin alkuun 200 mutta siitäkin piti tiputtaa vielä reilusti pois että meno alkoi olla mukavaa. Rear shock absorber requires surprisingly little pressure, less than 200 psi
  • Jousitus toimii hyvin, ei tartte jännittää routapatteja ja rotvalleja, senkun ajaa vaan. Front suspension works very well, no worries about bumps and sidewalks anymore.
  • Pyörä kallistelee mutkissa, tuntui ensin aika häröltä mutta siihenkin taitaa tottua aika äkkiä. Trike leans on turns, this felt really weird at first but I expect to get used to it pretty soon.

Ohjausgeometriasta voisin kirjoittaa vähän enemmänkin. Ensinnäkin pidempi akseliväli tekee pyörästä hivenen kankean. Tosin vertailukohta on vähän epäreilu, Azub T-Tris kun kääntyy kolikon päällä :). Ohjaus on aika raskas eikä keskitä juurikaan. Toisaalta se on myös rauhallinen, kiemurtelutaipumusta ei ilmennyt. Jarruohjausta ei ole nimeksikään, kovassakaan vauhdissa ei siis tarvitse pelätä housupyykkiä. Ohjaus ei myöskään vetele töyssyissä. Pyörä ohjautuu selvästi kallistuksen suuntaan, aika näyttää aiheuttaako tämä esimerkiksi pitkiä matkoja maantien laitaa ajaessa toispuolista rasitusta. Ohjaustanko saisi olla jäykempi, se joustaa havaittavasti. Harkintaan vaihto Azubin tankoon jos myyvät niitä irtonaisina.

About steering geometry:
Longish wheelbase makes the trike feel a little clumsy when compared to Azub T-Tris. Comparison may be a little unfair though, the T-Tris turns on a dime :) Steering is somewhat heavy and and does not have much centering force. On the other hand, steering is very steady, no snaking or suprprising movements there. Virtually no brake steering, and no bump steering. However, the trike tends to steer downwards on tilted surface. Time will tell how bad this feels is for example when driving long hauls on highway which is always tilted towards trenches. Handlebar could be stiffer, it flexes noticeably. I'll consider installing Azub folding handlebar if I can get one.


Niskatuki ei ole kypäräyhteensopiva, se saa lähteä. Toisaalta istuma-asento on ainakin tällä hetkellä sen verran pysty ettei niskatukea kaipaa.

Neck rest is not compatible with (my) helmet and has to go. With sitting position as upright as it is, neck rest is not really needed anyway.

Markus Heikkilä

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1624
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja Härski »

Jos ohjaus on raskas niin veikkaisin kuvista että olkapoikkeamaa on liikaa. Vaikuttaa myös ohjaukseen toispuoleisissa töyssyissä. Ja kallistelua saisi pienemmäksi yllätys yllätys, kallistuksen vakaajalla. Ja tietty painopistettä laskemalla, mut veikkaan et siviiliajot kyllä sujuu ilman kaikkia alustan hifistelyjäkin..

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Olkapoikkeamaa saisi vähän pienenettyä pinnakireyttä muuttamalla. Ulkopuolisia pinnoja löysemmälle ja sisäpuolisia saman verran kireämmälle. Vannekä siirtyisi sisemmäs ja olkapoikkeama pienenisi.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13784
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja jori »

Miten siinä voisi olla olkapoikkeamaa, kun kerran ei ole toispuoleiselle jarrutukselle tai kuoppiinajolle herkkä?
Alempi nivel on aivan pinnalaipan vieressäKuva
ja ylempi paljon ainakin tuuman ulompana. Kyllä tuolla kulmalla ampuu jo raidelinjalle.
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Specbike Technics Comfort

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Alempi nivel on aivan pinnalaipan vieressä

Tuosta nivelen keskipisteestä on ainakin pari senttiä jarrulevyyn ja siitä toista senttiä pinnalaippaan

Kuva

Pitäs olla kuva suoraan edestä että osais arvioida oikein. Jousitus selittäisi sen ettei nykäise kuopissa pahasti kynsille, mutta ei se hirmuisesti oo pielessä jos yhden renkaan jarrutuksella pyri kääntymään.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin