Specbike Technics Comfort

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3335
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Specbike Technics Comfort

ViestiKirjoittaja Wacky » 24 Elo 2019, 10:15

ajarmala kirjoitti:
Mahe kirjoitti:Toi edellisessä kuvassa ollut tarakan lisäosa jäykistää letkun tarakan mukavasti

Höh, onpa aika hullusti suunniteltu tavarateline, jos siinä ei aluksi ole välipuolia ollenkaan. Eihän se ilman niitä voi olla tukeva.

Ei siinä vakio korkeudella voi olla koska takapyörä on jousitettu ja osuisi poikittaisiin tankoihin.
Huomio että kuvassa ei ole edes vielä pyörän päällä kuskin painoa saatika se että jousitus olis painettuna pohjaan. Toki se on huonoa suunnittelua ja tekee tarakasta aika huonon.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)

Avatar
Mahe
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 897
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Specbike Technics Comfort

ViestiKirjoittaja Mahe » 05 Maalis 2020, 18:37

Keväthuoltoa kevätsäitä ja hiekkojen siivousta odotellessa:

IMG_20200305_170134.jpg
IMG_20200305_170134.jpg (373.47 KiB) Katsottu 743 kertaa


Pakko kehaista latvialaisia: Etukiekot on täysin suorat 5000 kiometrin ajon jälkeen. Itse viime kesänä ksasaamaani takakiekkoa sai hiukan kiristellä mutta ei sekään heittänyt kuin pari milliä enimmillään.

Front wheels are totally straight after about 5000km. Well built! Self built rear wheel needed truing. Replaced worn out Big Apples with Trykers, tubeless install seemed to succeed.

Toisen etupyörän laakeri tuntuu vähän karkealta. En kuitenkaan saanut akselia helposti vedettyä pois, joten ajetaan tolla nyt vielä. Noissa on vaihdettavat laakerit.

Bearing on one of the front wheels feels a bit rough, but I did not manage to pull the axle easily and gave up. We'll see how that lasts.

Samalla tuli vaihdettua loppun ajetut Big applet Trykereihin. Ainakin ne tuntui tiivistyvän vanteelle Stan's litkun kanssa ongelmitta eikä kyljistä tullut mitään läpi kuin parista paikasta. Seuraavat päivät näyttää miten pysyy ilma.

IMG_20200305_170155.jpg
IMG_20200305_170155.jpg (320.06 KiB) Katsottu 743 kertaa


Myöskin viime kesänä jo tubelessina ajettu Almotion meni takavanteelle helposti (otin pois vanteen rihtausta varten).

Vaihdoin öljyt Alfineen. Hämmästyksekseni navasta ei tullut tippaakaan öljyä pihalle. Alkoi epäilyttää että muistinkohan laittaa siihen öljyä ensinkään edellisellä kerralla kun vaihdoin :D Ei se tuntunut viime kesänä kärsivän kuivana ajamisesta...

Kaikissa oli litkut vielä nesteenä sisällä talven jälkeen, joten 3kk litkujen lisäysväli on aikalailla liiottelua.

IMG_20200305_170150.jpg
IMG_20200305_170150.jpg (292.18 KiB) Katsottu 743 kertaa

Kaikki vaijerit pitäis vielä putsata ja rasvata, ainakin käsijarrun vaijeri on ihan jumissa.

Loppuun vielä kuva Validimirilta saadulla 3D-mallilla printatuista etuakselin irrotuskaluista, noista on apua myös rihtauspukkiin laittaessa. Työkalu siis työnnetään onttoon akseliin ja ruuvataan ruuvia kireämmälle jolloin työkalu laajenee. Sillä saa sitten pidettyä akselia paikallaan kun avaa sen kiinnitysruuvia. Janx ja Wacky muistanee millasta ähräystä se pyörän irrotus oli viimeksi, nyt meni ehkä minuutti :D
IMG_20200305_170214.jpg
IMG_20200305_170214.jpg (225.4 KiB) Katsottu 743 kertaa
Markus Heikkilä


Palaa sivulle “Nojapyörän valinta”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa