Luotettava peli + traileri

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
traikisti
Viestit: 72
Liittynyt: 12 Elo 2008, 17:18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja traikisti »

jviirret kirjoitti:

Tervetuloa uudelle nojailijalle ja kiitos hyvästä pyöränvalinta viestistä.
Tuo 16" eturengaskoko tekee tadpolesta näköjään aika ketterän. 20" tuumaiset pyörät tuskin mahtuu kääntymään noin linkkuun ilman että ottaa jalkoihin kiinni, ainakaan kokeilemallani tw-bent:llä en noin tiukkaa käännöstä olisi saanut aikaiseksi. Tuo pistosuojauksen valinta varmaan lisäisi renkaan vierintävastusta, kun pintamateriaalia on paksummasti ja osa siitä kasaan painuvaa?
Kangas penkki näköjään kans tekee sen, ettei jousitusta koeta tarpeelliseksi ja pehmeähän se onkin...

Jukka

Kiitokset positiivisesta vastaanotosta ja palautteesta.

16" pyörillä varustettu trike on usein isopyöräistä kääntyvämpi, mikäli pienen rengaskoon mahdollisuuksia ei ole ulosmitattu liian kapealla raideleveydellä.

Muistan lukeneeni jostain, olisiko ollut Wheel Energyn testi, jossa verrattiin Scorcherin tavallisen ja pistosuojatun renkaan vierintävastusta. Yllättäen ero tuli ilmi tavallisen eduksi vasta korkeilla, yli 6,5 barin paineilla (max 7 bar). Joillakin matalammilla paineilla ero oli jopa pistosuojatun eduksi. Pistosuojaus on toteutettu Kevlar-kuitupunoksella, joka lienee niin kevyt ja elastinen, ettei se juurikaan vaikuta vierintävastukseen. Paljonko se sitten parantaa pistosuojausta, on tietenkin oma asiansa. Siitä minulla ei ole kokemusta. Yleensä hyvin kestävän renkaan vierintävastus on aina heikompi.

En ole kaivannut jousitusta GT3:ssa. Penkki lienee osasyynä pyörän mukavuuteen. Se joustaa juuri sopivasti ja on hyvin muotoiltu. Penkki on kiinni etureunastaan yhdellä ruuvilla ja takaosa vain painetaan paikalleen "takakolmion" yläviistoputkien "piikkeihin", joiden vastinkappaleina toimiviin penkin putkiin on ymmärtääkseni laitettu jotain elastomeeriä, joka myös lisää tärinän vaimennusta. Teräsrunko myötää myös alumiinista valmistettua paremmin ja renkailla sekä rengaspaineillakin on tietysti niilläkin oma tärkeä vaikutuksensa. Olen käyttänyt pyöräni renkaissa 6,5 barin painetta, joka on tuntunut hyvältä kaikenlaisilla pinnoilla.

Jousitus lisää painoa ja hintaa sekä tuo pyörään uusia huoltokohteita, mutta samalla se tuo myös varmasti lisää mukavuutta ja turvallisuutta hankalille tienpinnoille.

BROLissa (www.bentrideronline.com) on muuten esitelty todella upea täysjousitettu HPVelotechnicin trike. Siellä on myös aivan tuore esittely ja koeajo GS:n GT1:stä, joka on GT3:a hiukan edullisempi "työmatkaversio". Pyörä on "voimansiirtokomponentteja" lukuunottamatta sama kuin GT3.

J

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Viesti Kirjoittaja jori »

traikisti kirjoitti:

Muistan lukeneeni jostain, olisiko ollut Wheel Energyn testi, jossa verrattiin Scorcherin tavallisen ja pistosuojatun renkaan vierintävastusta. Yllättäen ero tuli ilmi tavallisen eduksi vasta korkeilla, yli 6,5 barin paineilla (max 7 bar). Joillakin matalammilla paineilla ero oli jopa pistosuojatun eduksi.

J

Löytäisitkö millään tuota artikkelia. Tuo epäjohdonmukainen käyttäytyminen vierintävastuksen suhteen tukee omaa hypoteesiani vierintävastuksen syntymekanistista. Jos tuo on toistettavissa, siinä saattaisi olla kontaktimekaniikan väitöskirjan aihe, sillä nykykäsitys vierintävastuksesta ei moista käytöstä ymmärrä.

Jori

ketju
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Maalis 2008, 15:41

Viesti Kirjoittaja ketju »

jori kirjoitti:
traikisti kirjoitti:

Muistan lukeneeni jostain, olisiko ollut Wheel Energyn testi, jossa verrattiin Scorcherin tavallisen ja pistosuojatun renkaan vierintävastusta. Yllättäen ero tuli ilmi tavallisen eduksi vasta korkeilla, yli 6,5 barin paineilla (max 7 bar). Joillakin matalammilla paineilla ero oli jopa pistosuojatun eduksi.

J

Löytäisitkö millään tuota artikkelia. Tuo epäjohdonmukainen käyttäytyminen vierintävastuksen suhteen tukee omaa hypoteesiani vierintävastuksen syntymekanistista. Jos tuo on toistettavissa, siinä saattaisi olla kontaktimekaniikan väitöskirjan aihe, sillä nykykäsitys vierintävastuksesta ei moista käytöstä ymmärrä.

Jori

Menee vähän asian vierestä mutta tuolla BROL sivuilla muistan nähneeni tästä jotain keskustelua. En tiedä kuinka tarkaan polkupyörän vierintävastusta on tutkittu, mutta ainakin itseä hämmästytti havainto että joillakin renkailla vierintävastus ei pienene aina paineiden kasvaessa vaan alkaa huonota jonkin rajan jälkeen. Tähän oli syyksi veikattu jotain 'pomppimisefektiä' tms... joka ei määritelmästä riippuen olisi vierintävastusta. Trikessa saattaa aurauskulmakin vaikuttaa asiaan. Kumminkin jos sieltä kaivelee (taisi olla trike osastolla tämän vuoden puolella).

traikisti
Viestit: 72
Liittynyt: 12 Elo 2008, 17:18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja traikisti »

Nimimerkki Jorille,

Alkuperäinen aihe tuntuu tosiaankin jo jääneen, mutta jatketaan vielä tästä vierintävastuksesta:

En yrityksestä huolimatta löytöänyt ko. testiä, mutta saat sen varmaankin suoraan Wheel Energyltä, mikäli se tosiaankin oli testin tekijä. Wheel Energy on suomalainen firma, jonka yhteystiedot saat täältä

www.wheelenergy.com

Ian Simms Greenspeediltä oli tullut omissa mittauksissaan aivan samanlaisiin tuloksiiin ja ihmetteli asiaa vuoden 2005 heinäkuun uutiskirjeessään, joka puolestaan löytyy täältä:

http://www.greenspeed.com.au/newsletter ... ng%20Trike

Mikään näistä tietolähteistä ei ole tieteellisessä mielessä mitenkään erityisen arvostettu, joten oman hypoteesisi tueksi tarvitse varmaankin muita, paremmin auktorisoituja mittauksia tai joudut mahdollisesti tekemään omia mittauksia tai ainakin valvomaan muiden tekemiä mittauksia ja arvioimaan sitten ao. mittausjärjestelyjä ja tuloksia.

Antaahan tämä kuitenkin aiheen epäillä nykyisiä olettamuksia vierintävastuksen luonteesta ja siihen vaikuttavista asioista.

J

John75
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Elo 2008, 18:43

Viesti Kirjoittaja John75 »

Kai se on sitten päädyttävä tohon Scorpioniin, koska GTO maksaa hunajaa ihan perussettinä ja siinä ei ole takajousitusta, mitä melkeen kaikki mainostaa et sellasen tarvitsee ehdottomasti.

En kyllä vieläkään ymmärrä sitä, että miksi puolet maapallon vakavista reissaaja trike-matkaajista ajaa sitten GTO:lla jos se takajousitus sitten kerta on välttämätön?

Nomadit sun muut ICE:t saa jäädä ihan sen takia, että kauhee perioodi ja systeemi olis niitä alkaa ulkomailta tilailemaan, mutta...

Mitempäs ees Suomesta saat ton Scorpionin ostettua, kun maahantuoja ei edes vastaa mihinkään lähetettyihin tuotekyselyihin mm. tämän palstan juttujen perusteella?

Onko tämä nojailu Suomessa joku INSIDE-piirien SALASEURA, että asiaan vihkimättömät "asiakkaat" saavat osakseen vaan viivyttelyä ja vittuilua, kuten eräs naisasiakas kyseisen liikkeen asiakaspalvelusta totesi: "etkö ole koskaan ennen pyörällä ajanut!?" Pitääkö suorittaa alttarilla joku vala miekanheiluttelun kera ja osallistua kymmeniin inside-kokoontumisajoihin ympäri Suomen, alkaa rakentelemaan lobbauskuvioita ja kansainvälisiä suhteita, että saa jostakin euroilla ostettua jonkinlasen triken?

Kukas sitten näiden nojailu-yrittäjien palkat sitten maksaa jos ei asiakkaat? OUTOA "inside" PUUHASTELUA sanon minä!!! On se kumma, että jos asiakas lähettää tuotteesta kyselyn niin kellä on nykypäivänä varaa olla vastaamatta ja hankala??!! Tuntuu, että Suomessa on paljon liikkeellä nojailu-miljonäärejä :D

Noh kai niillä sitten siellä nojisyrityksessä on tilauskannat myös vuodelle 09 ihan täynnä, että ajellaan sitten vaan näillä pystypyörillä! Mehän asiakkaina maksamme heidän voin leivän päälle!

Vai onko kaikki kymmenet huhupuheet keskustelupalstoilla vaan pelkkää mielikuvituksen tuotetta, ja Sähköpyörästä todellakin saisi myös ostettua joitakin tuotteita vai onko siellä ne touhuujat oikeesti kyrpä otsassa??? Onko siellä ketään töissä?

Tuntuu olevan totuus se, että ainoa vaihtoehto saada trike Suomessa käsiinsä on huutaa joko huutokaupassa tai tilata ulkomailta. Tehtaalla ja valmistajalla ohjaavat sitten taas maahantuojalle. Eli alkaa olla "Mission Imbossible" koko touhu, että kannattaa vissiin mennä Intersporttiin ostamaan tavallinen retki-hypridi ja siihen traileri niin pääsee vähemmällä kuin vuoden vaivalla ja hankaluudella.

Ja sitten vielä kaiken lisäksi puolet nojailijoista ihmettelee, että miksi pystypyöräily on niin suosittua? No miksiköhän? Nihkeetä on touhu, kun tuotteiden ostaminekaan ei onnistu. Kuka on valmis panostamaan tuhansia euroja tuotteeseen, jos siitä ei saa mitään tietoja tai ei edes tiedä onko yrityksessä ketään töissä?

Vai onko niin, että alalla on Suomessa tietynlainen "monopoli", että suurin osa harrastajista on riippuvainen alan yrityksien palveluista, että siksi ei uskalleta sanoa mitään mistään, niinkun asiat on?

Jos siellä oikeesti joku joskus vastaa ja sieltä saa jotain palvelua ja tilattua jotain tuotteita niin myös tätä kautta voi ottaa yhteyttä :D

Kyllä se homma on vaan yksinkertaisesti niin, että nämä tämän alan tuotteet maksavat sen paljon verran hunajaa, markkaa ja euroja, että meillä on oikeus ja kohtuus myös vaatia palvelua, asiantuntemusta, nopeutta ja ammattitaitoa nihkeyden, viivyttelyn ja vittuilun sijaan!

Eiköhän tämäkin viesti täältä poisteta, mutta onneksi emme sentään asu Kiinassa vaan sananvapuden ulottuvilla.

  • J

"Elämässä vaikeinta on lähteminen, siksi se on tärkeintä"

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1051
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

John75 kirjoitti:

....Ja sitten vielä kaiken lisäksi puolet nojailijoista ihmettelee, että miksi pystypyöräily on niin suosittua? No miksiköhän? Nihkeetä on touhu, kun tuotteiden ostaminekaan ei onnistu. Kuka on valmis panostamaan tuhansia euroja tuotteeseen, jos siitä ei saa mitään tietoja tai ei edes tiedä onko yrityksessä ketään töissä?.....

Hmmm.... tällaisia signaaleja kun on tullut viime aikoina kovin runsaasti, niin pistää ihan miettimään, että pitäisiköhän aloittaa tuomaan sivutoimisena nojapyöriä maahan? On vaan varmaan Oulun seudulla kovin pienet markkinat. Jotain duunia pitäis vaan keksiä, kun laittavat työpaikalla lapun luukulle...

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Ite olen kerran asioinut fyysisesti ko. liikkeessä ja sain ihan asiallista ja hyvää palvelua, mutta silloin siellä olikin Kimmo myymässä ja myöhemmin pyöräkaupat hoitui hyvin kun arrowit ostettiin lähinnä ydinlaskeuman kautta. Täähän ihan selvästi tarkoittaa että kyseisten herrojen taikka jonkun muun kannattais nyt perustaa oma nojiskauppa... Arrowissa ei ole jousitusta ja kun ei sellaisesta ole mitään kokemusta ei sitä osaa kaivatakaan. Hyvin pärjää ilmanki. Ehkä on parempi ettei kokeilekaan jousitettua pyörää missään, ettei tule kaipausta.

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Minä taas ihailen yrittäjää joka osaa toimia "älä tienaa enempi kuin syöt" periaattella. Sähköpyörä on suomen ainoa useampaa nojapyörä merkkiä myyvä liike. Paljon useammin saa lukea näitä "olisi mukava kokeilla"-viestejä kuin haukkuja ko. liikkeestä. Mihinkähän nämä kokeilun haluset matkansa suuntaa? Varaavat puoli päivää myyjän aikaa ja kun sopiva pyörä löytyy tilaavat sen ulkomailta.
Tai kuinka paljon sähköpyörä saa sähköpostikyselyitä ihmisiltä jotka eivät tiedä montako ratasta pyöräänsä haluavat, puhumattakaan rengaskoosta tai mistään muustakaan? Mieluummin käyttää varmasti työaikansa jo maksettujen pyörien kasaamiseen, kun näihin kyselyihin vastaamiseen. Mitenkähän ahkera tuttu pyöräkauppiaasi olisi sähköpostiinsa vastaileen jos aina sen avatessaan siellä olisi läjäpäin ympäri suomea lähetettyjä "Pitäs saada mukava ja ratakilpurin nopeuteen kykenevä ja ympärivuotiseen käyttöön soveltuva bmx-pyörä, mikä ois hyvä?" -tyylisiä kysymyksiä. Ja mikä estää hommaamasta sitä nojapyörää tavallisesta pyöräliikkeestä? Maksava asiakas olet sielläkin ja palvelua pitää rahalla saada.
Helpommalla tosiaan pääse ku ostaa pyöräksi hybridin ja autoksi corollan, kuin nojapyörän ja ferrarin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

John75 kirjoitti:

En kyllä vieläkään ymmärrä sitä, että miksi puolet maapallon vakavista reissaaja trike-matkaajista ajaa sitten GTO:lla jos se takajousitus sitten kerta on välttämätön?

Kai se on niin, että niillä pitkän matkan taivaltajilla ei oo kiire, eli jos on monttuja, mennään vaikka kävelyvauhtia?

John75 kirjoitti:

Nomadit sun muut ICE:t saa jäädä ihan sen takia, että kauhee perioodi ja systeemi olis niitä alkaa ulkomailta tilailemaan, mutta...

...

Vai onko niin, että alalla on Suomessa tietynlainen "monopoli", että suurin osa harrastajista on riippuvainen alan yrityksien palveluista, että siksi ei uskalleta sanoa mitään mistään, niinkun asiat on?

Varmaan jotain sen suuntaista. Kyllä itse tilaisin ulkomailta, vähemmällä hermojen menetyksellä asioi esim Bike Revolutionin kanssa Itävaltaan. Heidän webbisivut ovat saksaksi, mutta mailissa kulkee erittäin hyvää englantia.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Paljon useammin saa lukea näitä "olisi mukava kokeilla"-viestejä kuin haukkuja ko. liikkeestä. Mihinkähän nämä kokeilun haluset matkansa suuntaa? Varaavat puoli päivää myyjän aikaa ja kun sopiva pyörä löytyy tilaavat sen ulkomailta.

Kun hinnat ovat samoja kaikilla, ei se ulkomailta tilaaminen ehkä tulisi mieleen ilman mitään syytä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

John75 kirjoitti:

Kai se on sitten päädyttävä tohon Scorpioniin, koska GTO maksaa hunajaa ihan perussettinä ja siinä ei ole takajousitusta, mitä melkeen kaikki mainostaa et sellasen tarvitsee ehdottomasti.

En kyllä vieläkään ymmärrä sitä, että miksi puolet maapallon vakavista reissaaja trike-matkaajista ajaa sitten GTO:lla jos se takajousitus sitten kerta on välttämätön?

Kuka on väittänyt että jousituksen tarvii ehdottomasti? En löytänyt yhtään viestiä tästä ketjusta jossa niin väitettäisiin. Osa on valinnut jousituksen ja osa pärjää ilmankin, molemmat perustelleet kantansa. Itse sun pitää valinta tehdä, eikä sysätä valinnan vastuuta muille.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

En minä oikein ymmärrä, mikä siinä on niin vaikeata tilata nojapyörää ulkomailta, tietysti jonkin verran pitää osata englantia, mutta ainahan voi pyytää siihen apua kaverilta. Olen itse tilannut ulkomailta 3 pyörää ja yhden olen ostanyt Sähköpyörältä, kun sopiva pyörä oli liikkeessä. Takuuasiat hoituu yleensä tunnettujen firmojen kanssa hyvin, maineesta pidetään kiinni.

ICE Trice on nyt tosi halpa, Englannin halvan punnan takia matkapyöräksi tarkoitetun triken saa nyt vähän yli 2000 eurolla ja Tricen maine on ainakin yhtä hyvä kuin Greenspeedillä. Minulla on kokemusta Trice:stä 8 vuoden ja 20 000 km verran, pyörässä oli 26 tuuman takakiekko, enkä ihmeemmin kaivannut jousitusta, vaikka ajoin kaikilla mahdollisilla alustoilla. Tricea saa nyt 20 tuumaisilla + takajousituksella sekä 26 tuumaisella takakiekolla ilman jousitusta. Kannattaa harkita tätäkin vaihtoehtoa.

traikisti
Viestit: 72
Liittynyt: 12 Elo 2008, 17:18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja traikisti »

GTO on takuuvarmasti hyvä valinta ja ellei raha muodosta ylivoimaista estettä (useinhan se on vain hidaste, mikäli jotain oikein haluaa), niin osta se! Enpä usko, että katuisit ainakaan sen jälkeen, kun pyörän on saanut maksettua. Maailmanmatkaajat käyttävät tosiaankin todella paljon GTO:ta tai vielä järeämpää GTE:tä.

Ilpon ehdottamat ICE Tricen triket ovat myös todella laadukkaan pyörän maineessa ja tuolla hintatasolla ehdottomasti harkinnan arvoisia.

Jousitus ei todellakaan ole välttämätön ja (yli)pitkillä matkoilla se on mielestäni pikemminkin haitta, koska se lisää riskiä tekniikan pettämisestä. Eniten jousitusta voisi ajatella tarvittavan suurilla nopeuksilla ja hankalilla pinnoilla ja silloin ei puhuta pitkistä maailmanympärimatkoista, vaan huvittelusta lähiympäristössä kourmaamattomalla pyörällä.

Greenspeed-Europelta voi kysellä suoraan kaikkia mahdollisia GS:n trikeihin liittyviä asioita. Sieltä vastataan ystävällisesti ja asiallisesti.
Keijo K. käänsi erään kysymykseni Honza Gallalle Prahaan ja tuloksena oli hyvin perusteellinen vastaus ja kehotus kääntyä heidän puoleensa missä tahansa GS:n tuotteisiin liittyvissä asioissa. Mikään ei estä kysymästä asioita myöskään Australian pääkonttorista. Kymmenen vuotta sitten laitoin viestin suoraan Ian Simmsille (Fillari lehden taannoisen artikkelin innoittamana) ja sain pitkän postikirjeen valokuvineen täynnä asiallista tietoa. Sieltä se innostus aikoinaan lähtikin. Silloin tähtäimessä oli GS:n tandemi GTT. Hinta on siinä tuotteessa muodostunut hidasteeksi omalla kohdallani.

J

John75
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Elo 2008, 18:43

Viesti Kirjoittaja John75 »

jviirret kirjoitti:

Tai kuinka paljon sähköpyörä saa sähköpostikyselyitä ihmisiltä jotka eivät tiedä montako ratasta pyöräänsä haluavat, puhumattakaan rengaskoosta tai mistään muustakaan? Mieluummin käyttää varmasti työaikansa jo maksettujen pyörien kasaamiseen, kun näihin kyselyihin vastaamiseen. Mitenkähän ahkera tuttu pyöräkauppiaasi olisi sähköpostiinsa vastaileen jos aina sen avatessaan siellä olisi läjäpäin ympäri suomea lähetettyjä "Pitäs saada mukava ja ratakilpurin nopeuteen kykenevä ja ympärivuotiseen käyttöön soveltuva bmx-pyörä, mikä ois hyvä?" -tyylisiä kysymyksiä.
Jukka

Tässä casessa kyssäri oli tyyliin:

"Saako tuotetta X ja jos saa niin paljon maksaa?"

Nothing else.

Viikkokaupalla odotellaan niin että tässähän alkaa parta kasvamaan ja nojailukelit päättymään ennekuin jonkun triken saa jostakin hommattua :D

"Elämässä vaikeinta on lähteminen, siksi se on tärkeintä"

John75
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Elo 2008, 18:43

Viesti Kirjoittaja John75 »

Kuka on väittänyt että jousituksen tarvii ehdottomasti? En löytänyt yhtään viestiä tästä ketjusta jossa niin väitettäisiin. Osa on valinnut jousituksen ja osa pärjää ilmankin, molemmat perustelleet kantansa. Itse sun pitää valinta tehdä, eikä sysätä valinnan vastuuta muille.

Sen takia just kirjotisinkin, että "melkein kaikki".

Itselle tuli sellanen vaikutelma kaikki vinkit luettuani, että takajousitus on must. Siks ihmettelen noita Jenkkejä kun siellä melkeen kaikki ajelee ilman jousitusta jos vierailee esim. Crazy Guy on bike -sivustoilla

Ja ihan itse olen päätöstä tekemässä. Kunhan vinkkejä täältä kyselin, kun ei ole asiasta pienintäkään kokemusta ettei sysää tuhansia euroja väärään kohteeseen.

  • J

"Elämässä vaikeinta on lähteminen, siksi se on tärkeintä"

Vastaa Viestiin