jviirret kirjoitti:Monttujen väistely vaikeaa, kun rengas menee pitkästi jalkojen takana pimennossa.
Itsellä oli alkuun Paseonkin kanssa vaikeuksia monttujen väistelyssä. Olo oli siinäkin jo, että rengas on takapuolen alla, ja niinhän se tavallaan onkin, selkärangan suuntainen linja menee eturenkaaseen.
En minäkään oikein suoraa alaohjausta vilpittömästi kannata, mieluummin tankovälitteinen alaohjaus. Tai luulen, minulla ei ole alaohjattavaa kaksipyöräistä, vain trike.
Karoliina kirjoitti:Rahaa vaan palaa ihan tautisesti, ja haluan ostaa sellaisen pyörän, jonka kanssa viihdyn vähintään seuraavat kymmenen vuotta. Ja jolla on MUKAVA ajaa piiiitkää matkaa!
Itse alan pikku hiljaa taipua siihen, että ei se itselle sopivan nojakin hankkiminen ole niin helppoa. Pyörän kanssa sinuiksi pääsemiseen menee 500-1000 kilometria, ja sitten vasta tietää osuiko, ja miltä osin. Asuisipa Hollannissa, voisi ostaa käytetyn pyörän, ajella sillä, ja jos epäilyttää, voisi ostaa toisenlaisen. Tai vuokraaminenkin olisi mahdollista. Tietysti käytettyjä liikkuu suomessakin, ja voihan niitä ulkomailtakin haalia, etenkin jos on tuttuja saksassa tai hollannissa.
Epäilemättä mieltymys nopeus-mukavuus akselilla liikkuu elämäntilanteen mukaan, ja nopeus-maastokelpoisuus akselilla liikutaan asuinpaikan ja käytön mukaan. Jos käyttö on ympärivuotista, saattaa päätyä useampaan pyörään.
Tällä kokemuksella en ehkä ensimmäiseen pyörään laittaisi hillittömästi rahaa, paitsi tietysti jos rahaa on niin paljon ettei tarvitse jännittää.