Nojapyöräkuumetta

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
traikisti
Viestit: 72
Liittynyt: 12 Elo 2008, 17:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja traikisti »

Premnas kirjoitti:

Onko fx-malli täysjousitettu? Vai vaan tuo fs? Minun silmääni näytti fs matalemmalta, en tutkinut sen tarkemmin mittoja. Jotenkin miellyttää tuo fx enempi. Eikö tadpoleen saa myös peräkärryn kätevästi?

Fs on täysjousitettu. Fx:ssä on vain takajousitus. Fs on numerotietojen mukaan kaikilla istuinvaihtoehdoilla fx:ää matalampi.

HP Velotechnikin kaikissa tadpoleissa näyttää olevan sellainen takakolmio, josta Jukka tuossa edellisessä vastauksessa puhui. Siihen voi siis saada kiinni suoraan jonkin aivan tavallisen aisakiinnityksen. Aivan varma kaikkien kiinnitysten sopivuudesta ei kuitenkaan voi olla. Kiinnitykset ovat merkkikohtaisia eikä niissä ole mitään yleistä standardia. Joissakin peräkärrymerkeissä on valittavissa erilaisia vaihtoehtoisia aisakiinnityksiä, jolloin asia ei yleensä tuota ongelmia. Kannattanee hankkia pyörä ensin ja katsoa sitten pyöräliikkeessä, mikä kärrymalli ja aisakiinnitys siihen sopii.

Kuten aiemmin on moneen kertaan todettu tadpolet soveltuvat erittäin hyvin peräkärryn vetämiseen.

J

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Kävipä niin hyvin että vuokrasin kokeilua varten HP Velotechnik Scorpionin kahdeksi viikoksi. Eihän se ole fs eikä fx mutta scorpion kuitenkin! Saa edes jotain tuntumaa ajattelemaani pyörään..katotaan miten käy, tosin saan sen vasta syyskuun puolivälissä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

juessi
Viestit: 39
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 12:40
Paikkakunta: Oulu/Kuopio

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja juessi »

Premnas kirjoitti:

Onko fx-malli täysjousitettu? Vai vaan tuo fs? Minun silmääni näytti fs matalemmalta, en tutkinut sen tarkemmin mittoja. Jotenkin miellyttää tuo fx enempi.

fx-malliassa on vain takajousitus. Itselläni on perus-Scorpion ja olen kyllä tykännyt sen ajoasennosta. fs-mallissa on suunnilleen sama ajoasento, polkimet taitavat olla suhteessa muutaman sentin ylempänä penkistä kuin perusmallissa. Sen sijaan fx-mallissa on selkeästi erilainen ajoasento: penkki on ylempänä ja poljinkeskiö alempana. Mikä itsekutakin miellyttää, on luonnollisesti yksilöllistä.

Päivitin omaan Scorpioniini "ilmajousituksen" tässä kesän aikana, jonka voisin arvata olevan hyvä karvalakkiversio fs-mallista. Tosin en ole päässyt itse fs-mallia kokeilemaan.

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Vuosi sitten mulla oli kans nojakuume.. Se päättyi kun painelin Keijon juttusille Sähköpyörään ja tilasin Sinnerin Comfortin :)
Viime talvena ajelin sillä ja pysyy hyvin tiellä, vaikka ei ole nastoja. Sateella tuntuu pyörät lipsuvan melkoisesti. Ovat aika sileät kylläkin. Vesikelille nykyiset kumini eivät sovi. Toisaalta, on mukava lähteä valoista ja kääntyä kun sladittelee sopivalla vaihteella :) varovaisuutta tietenkin tohon hommaan.
Jousitus nojakissa on, sekä takapakka johon saa stuffia kiinni mukavasti. Penkki pitäisi vaihtaa paremmaksi, mutta sekin ajallaan...OPettelen ensin ajamaan default-osilla :)

Peräkärrynä mulla on kaksi mahdollisuuta: Helkama Kontti ja Suomalainen Babybox vai mikä liene.. Punainen, iso suojakupolilla.. Tilava, raskas :) Mutta kulkee hyvin perässä... Nojakkiin saan ne ostamallani Tandem-couplerilla.

Greenspeed GT3 on hienon näköinen peli, olen nähnyt pari hienoa videota kesä- sekä talvikäytössä.. Hyvin kulkee.
Varsinkin voimaharjoittelu toimii sillä hyvin.. Helsingissä mut näkee punaisella tandemillani se punainen kärry perässä yleensä jos olen menossa ostamaan jotain :)

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Apache1 kirjoitti:

Sateella tuntuu pyörät lipsuvan melkoisesti. Ovat aika sileät kylläkin. Vesikelille nykyiset kumini eivät sovi.

Itse asiassa asfaltilla renkaan kuviointi on melko merkityksetöntä, eikä paranna pitoa kuivalla eikä sateella. Matalilla vaihteilla saa tietysti märällä asfaltilla renkaan luistamaan, mutta asiaan ei ole mitään muuta parannuskeinoa kuin rauhallisemmat liikkeellelähdöt.

Avatar
Apache1
Viestit: 96
Liittynyt: 10 Elo 2009, 20:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Apache1 »

Kyllä kuvioinnilla on merkitystä. Itelläni on täyssileät tandemin renkaat. Asfaltilla ne pitää kuin mitkä, mutta kun tule vähänkin semmoiselle missä on hiekkaata niin loppuu se pito siihen.... Tandemini ei tosin osa nojakki, mutta fillari kuitenkin. 26" tenkaat siinä tosin on. Vaihdoin eteen kuvioidun renkaan ja asfattipito heikkeni hieman, mutta hiekkapito parani merkittävästi.

En ole ennen pahemmin työnnellyt kunnon sateella (kuin saavilla olisi kaatanut) nojakkiani niin mitään vertailupohjaa ei ole. Kuitenkin jos valoista lähden ja käännyn jompaankumppaan suuntaan niin fillarit kyllä lipsahtelee mojovasti ja perä heittää nätisti. Perän heittäminen jatkuu niin kauan, kunnes lopetan voimankäytön.. Myös alamäessä jos kaartaa tulee sama ongelma vastaan. FIllari lipsuu vastasuuntaan voiman vaikutuksesta ja perä heittää...

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Premnas »

No nyt on pari päivää koitettu HPV Scorpionia. On aika käytetty, kaikki kolme rengasta ovat aivan sliksit keskeltä ja joku oli unohtanut laittaa takavanteen kiinnitykseen oikealle puolelle mutterin alle prikan joka sinne kuuluu..eli vanne meni sitten vinoon ja piti käydä pyöräliikkeessä korjauttamassa ku ittellä ei välineitä. Mutta nyt se on taas ehjä. Tuolla on aivan ihanaa ajaa enkä ole vielä toistaiseksi kärsinyt mistään lihaskivuistakaan. Tuolla polkeminen on oikeastaan ihan yhtä raskasta ylämäissä kuin pystypyörällä, erotuksena vaan se pystypyörään etteivät paikat tule lainkaan kipeäksi ja ajaminen rennompaa. Hiekkaisissa ylämäissä sutii helposti. Mutta silti tykkään tuosta hirveästi! Aika pöljää vaan ettei tuossa ole lainkaan soittokelloa, eikä kyllä viiriäkään. Hankalaa siis näkyä ja kuulua muille, tulee turhaa hidastelua väistelyn takia. Ensimmäinen ajomatka Turusta Raisioon oli kyllä aika huvittavaa ja piti totutella esim. siihen, ettei niitä ohjauskahvoja tarvitse rutistaa niin kovaa. Pyörä kulkee paljon nätimmin kun pitää vain hellästi kiinni. Vanhemmat ihmiset katsoivat hölmistyneenä vierestä, yksi pikkupoika huusi valoissa että vähäks siistii!

Oikeestaan harmittaa ihan vietävästi että mulla on tää pyörä vaan 2 viikkoa ja sitten täytyy palata takaisin käyttämään pystypyörää! Tervetuloa sitten takaisin kaikki perse-, käsi-, hartia- ja jalkakivut! Ja sitten vielä sekin että joudun talven ajamaan tuolla paskalla kieli keskellä suuta niin varovaisesti, että meinaan kaatua siihen varovaisuuteen, kunnen uskalla ajaa vähemmän varovasti kaatumisen pelossa.

Muoks. palaan vielä tuohon Scorpioniin, kun siinä on vain takajousitus. Näiden parin päivän aikana olen todennut että tuo takajousituskin riittää mainiosti. Nojapyörä kulkee paljon pehmeämmin kuin oma pystypyöräni (jossa ei kyllä ole minkäännäköisiä jousituksia) eikä kuopatkaan tunnu niin teräviltä kuin pystypyörällä. Jotenkin alan päätyä yhä enempi tuohon fx-malliin, koska fs olisi luultavasti liian matala, tämä joka on kokeilussa on ihan tarpeeksi matala enkä soisi polkimien olevan yhtään ylempänä suhteessa penkkiin. Ajoasento on hyvä, mutta tuo pieni niskatuki on aivan turha tai oikeastaan tiellä, koska kypärä osuu siihen eikä voi tukea niskaansa siihen. Saakohan sellasia penkkejä joista puuttuu tuo niskatuki kokonaan? Sitten tuntuu vielä kuin perseelle tarkoitettu osuus olisi liian lyhyt, jotenkin valun aina eteenpäin niin että kohta tuntuu kuin perse roikkuisi vaan ilmassa (vaikkei se nyt ihan niin eteen valu).

Muoks. 2.: tuossa vuokraamassani Scorpionissa on kolme napavaihdetta ja 8 "tavallista" ratasvaihdetta, molemmat takana. En haluaisi napavaihteita siihen tulevaan omaan pyörään, joten onko edes mahdollista että eturattaita olisi yhden sijaan kolme, vai mahtuvatko ne sinne eteen edes, vaihtajan kanssa? Ja jos olisikin niin ketju tekisi rattaasta liian suuren mutkan kun se kulkisi kuitenkin rungon vierellä? Miten ylipäätään on yleensä toteutettu esim. 24 vaihdetta tadpolessa? Onko napavaihde+ 8 takaratasta ainoa vaihtoehto?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2004
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

erotuksena vaan se pystypyörään etteivät paikat tule lainkaan kipeäksi ja ajaminen rennompaa.

Kas! Olet tajunnut nojapyöräilyn syvimmän olemuksen.

Aika pöljää vaan ettei tuossa ole lainkaan soittokelloa, eikä kyllä viiriäkään. Hankalaa siis näkyä ja kuulua muille, tulee turhaa hidastelua väistelyn takia.

Kello kannattaisi olla. Niitä saa joko Biltemasta tai Dealextremestä. Toinen vaihtoehto on karjaista niin kovaa kuin keuhkoista lähtee TÖÖT!
Viiri? Kuka viiriä tarvitsee? Sen sijaan kannattaa itse katsella paremmin ympärilleen ja lähteä siitä, että on näkymätön, jotta ei edes oleta, että kukaan muu huomaisi.

Muoks. 2.: tuossa vuokraamassani Scorpionissa on kolme napavaihdetta ja 8 "tavallista" ratasvaihdetta, molemmat takana. En haluaisi napavaihteita siihen tulevaan omaan pyörään, joten onko edes mahdollista että eturattaita olisi yhden sijaan kolme, vai mahtuvatko ne sinne eteen edes, vaihtajan kanssa? Ja jos olisikin niin ketju tekisi rattaasta liian suuren mutkan kun se kulkisi kuitenkin rungon vierellä? Miten ylipäätään on yleensä toteutettu esim. 24 vaihdetta tadpolessa? Onko napavaihde+ 8 takaratasta ainoa vaihtoehto?

Veikkaisin, että selvästi yleisempi vaihtoehto käytännössä on se, että on kolme eturatasta ja 8 tai 9 takaratasta. Eli siis: on niitä ratasvaihtoehtojakin saatavissa. Toisaalta, jos vaihteita saa tarpeeksi takanavasta, niin ei tarvitse rakentaa sitä hassua pystytolppaa etuvaihtajaa varten, eikä myöskään tarvitse etuvaihtajaa eli rakenne tulee hieman yksinkertaisemmaksi. Onko se halvempi, sitä en osaa sanoa. Toimivampi? Helpompi huoltaa? Kenties.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Tuossa vuokraamassani Scorpionissa on sellanen pieni, lyhyt tolppa aivan edessä, ilmeisesti juuri etuvaihtajaa varten. Edessä on kuitenkin vain yksi ratas. Mahtuuko siihen eteen 3 ratasta ja vaihtaja ja mahtuuko tuolla vielä sitten polkemaan? Yksi ongelma tuossa pyörässä ainakin on: siinä on sellainen ketjunkiristysjousisysteemi, ettei ketjua tarvitse erikseen säätää jokaiselle polkijalle. Tuo kuitenkin painaa muoviputkella suojatun ketjun kiinni runkoon niin, että ketju tulee vinossa kulmassa eturattaalle. Isoilla vaihteilla tekee sen, että välillä ketju hyppää eturattaalta kokonaan pois. Luultavasti korjaantuu omassa pyörässä silleen että jättää tuollaisen ylimääräsen ketjunkiristäjäjousen kokonaan pois niin se viritelmä ei paina ketjua vinoon? Sitten sekin vielä että eilen huomasin ettei vaihteet aina vaihdu kunnolla, napavaihteet kyllä mutta välillä ketju jää junnaamaan edelliselle rattaalle. Tapahtuu molempiin suuntiin vaihtaessa.

Ajattelin tässä joku päivä kyllä ommella tuohon tilapäisratkaisuksi jonkun niskatyynyn, sellaisen että tukee niskaa mutta kypärä mahtuu siihen väliin vielä. Tuon penkin niskatuki on niin korkealla, että kypärä osuu siihen ja sitten kypärä menee vinoon, joten niskatukeen on paha nojata ja eilen pitemmässä ajossa huomasin niskan kipeytyvän ja rasittuvan vähän.

Rupesi kuulostamaan niin valitusviestiltä että täytyy eilisen ajon perusteella jotain positiivistakin: en ole huomannut lihasten kipeytyvän, mutta nuo etureisilihakset kyllä väsyvät aika tehokkaasti. Mistään muusta paikasta ei lihakset rasitu. Ja kun on kerrottu että nojiksella on raskasta nousta mäet, niin yritin vertailla ylämäkiajoa nojakilla ja pystärillä enkä oikeastaan huomannut paljoa eroa, olen niin huonokuntoinen että rasitun molemmista ihan yhtä paljon. Oikeastaan mäennousukyky erottuu vain pienissä mäissä, jos on ihan pieni nyppylä se menee nopeammin pystärillä kuin nojakilla mutta isoissa mäissä ole mitään eroa ainakaan minulla.

Sellainenkin tuli tässä vielä mieleen että tuossa on 24 vaihdetta mutta eilenkin yhdellä suoralla eivät riittäneet! Ei vaan pystynyt polkemaan nopeempaa. Olisi tarvinnut alamäen vauhdittajaksi. Mikäköhän on yleisin vaihdemäärä nojakeissa, varmaan 3x9 on maksimi että ketju vielä kulkee suht suoraan?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuvauksesta päätellen siinä on Sramin Dualdrive - eikös siihenkin voi kätsysti vaihtaa rataspakan jossa on välitykset sopivat kiihkeämmänkin luonteiselle alamäkiajajalle?

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Premnas kirjoitti:

Rupesi kuulostamaan niin valitusviestiltä että täytyy eilisen ajon perusteella jotain positiivistakin: en ole huomannut lihasten kipeytyvän, mutta nuo etureisilihakset kyllä väsyvät aika tehokkaasti.

Kun nojakilla polkemiseen tottumattomilla mutta pystärillä polkemiseen tottuneilla jaloilla ajaa omaan kuntoonsa nähden reipashenkisesti nojakkia vähän enemmän, etureidet ilmoittelevat itsestään ensimmäisenä. Sitten kun nojakilla ajaa enemmän, etureisien verenkierto paranee sen verran että jalat taas väsyy yhtaikaa joka puolelta.

Premnas kirjoitti:

Sellainenkin tuli tässä vielä mieleen että tuossa on 24 vaihdetta mutta eilenkin yhdellä suoralla eivät riittäneet! Ei vaan pystynyt polkemaan nopeempaa. Olisi tarvinnut alamäen vauhdittajaksi. Mikäköhän on yleisin vaihdemäärä nojakeissa, varmaan 3x9 on maksimi että ketju vielä kulkee suht suoraan?

Se montako vaihdetta on ei vielä kerro mitään siitä, ovatko ne kaikki isoja tai kaikki pieniä tai jotain siltä väliltä. Jos on hidasrytminen polkija ja kaipaa isoja välityksiä, on varmaan helpointa järjestää tämä niin, että suurentaa eturatasta/eturattaita kunnes riittää. Nopearytmisellä polkijalla taas loppuu ylämäessä vaihteet alapäästä kesken, johon ratkaisu on pienentää eturatasta/eturattaita, kunnes ongelma poistuu. Koska ihmisten mukavuusalueet polkemisnopeuden suhteen selvästikin ovat ihan eri planeetoilta, ei kaikille sopivaa vaihderatkaisua kannata yrittääkään tehdä, vaan tehdään pyörän omistajalle sopiva. Esim. minä ajaessani ns. kovaa en juuri alle 120 minuuttikierroksilla polje, toisessa ääripäässä (kokeneillakin) voi normi olla jotain 50-55.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Joo. Ongelmana vaan se, että suoralla ja alamäissä kaipaisi polkea hitaammin ja ylämäissä taas tarvitsisi niitä nopean poljennan vaihteita tai ainakin sellasia vaihteita että niillä pääsee sen mäen ylös.

Tarkoitin tuolla 3x9-vaihteisella pyörällä että ne menevät tasaisesti asteittain pienemmästä rattaasta suurempaan ja eturattaat toisin päin, suurempi ratas on ulompana kuin pienempi. Näin on omassa pystärissä rattaat ja on toiminut hyvin, kun laittaa edestä 1-vaihteen ja takaa myös, pääsee oikein hyvin kiipeämään jyrkempiäkin mäkiä, tuntuu kuin tyhjää polkisi mutta silti pyörä liikkuu. Eikö nojapyörään voisi saada samanlaisia vaihteita? Ja pystypyörällä tuollainen systeemi, vaikkakin omassa pyörässä 24 vaihdetta, mutta eivät ole loppuneet kesken ja olen todella harvoin käyttänyt edestä kolmos- ja takaa kahdeksatta ratasta. Jotenkin ainakin näin logiikkani sanoo, että jos nojapyörässä olisi täysin samanlaiset vaihteet, en jaksaisi alussa käyttää noita isompia vaihteita lainkaan. Vai onko napavaihteet joka tapauksessa kevyemmät kuin jos edessä olisi 3 ratasta? Oman pyörän rataskokoja en tiedä. Joku tyttöjenpyörä tuo kuitenkin on, liian pieni muutenkin ja 26" renkaat jos siitä voi mitään päätellä..

Muoks. En ole varma onko tuossa DualDrive, jotenkin olin katsovinani että tavallinen Acera niin kuin omassa pystärissäkin on, mut voi olla että näin väärin, kun en tarkemmin sitä katsonut. Eikös Sram DualDrive ole kuitenkin ihan laadukas vaihteisto? Tuossa ei muuten ole tangonpäävaihtajia, vaan tuollainen kahvassa oleva, kierrettävä. En tiedä tarkempaa nimeä, mutta tuossa nojapyörässä se on kätevä kun osuu sopivasti käden ulottuville, eikä kättä tarvitse siirtää eri asentoon ajaessa. Jarrukahvat voisivat olla hieman ylempänä, niin että voi vaihtaa vaihteita ja jarruttaa samaan aikaan, nyt ei kädet ihan yllä siihen.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Sama käytännön lopputuloshan sillä dualdrivellä pitäisi olla kuin kolmella eturattaalla. Ne napavaihteet vastaa siinä eturattaita. Ehkä siinä vain on oikeasti ihan liian pieni eturatas sinulle.

Suurin osa nojakeista taitaa olla kyllä ihan kolmella eturattaalla ja jollain määrällä takarattaita.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Hups, piti sanomani että ne jarrukahvat voisivat siis olla alempana, eikä ylempänä..silloin pystyisi vaihtamaan vaihteita jarruttaessa.

Jep, tosiaan varmaan liian pieni eturatas, ja niitäkin vain yksi, kun on napavaihteet takana. Mutta tällainen vuokrauskokeiluhan on juuri hyvä sen takia, niin tietää jatkossa mitä ei ainakaan halua ja mikä olisi parempi ratkaisu. Jotenkin päätyisin siihen että se 3x8 vaihdetta riittää ja samankokoiset rattaat ku omassa pystärissä on, täytyisi vaan mitata kuin isot, mutta pystypyörällä ne ovat riittäneet vallan mainiosti niin luulisi että nojapyörälläkin...ja liian jyrkässä alamäessähän ei sitten tarvitsekaan polkea..

Tosiaan en tiedä kuin kovaa tuolla on tarkoitettu ajettavaksi mutta eilen yritin ajaa 3:lla ja 8:lla ja poljin tosi kovaa eikä siltikään kulkenut niin kovaa kuin olisin tahtonut tai siinä kohtaa olisi päässyt paljon kovempaa.

Katselin tuossa eilen HP Velotechnikin sivuja ja Scorpionista kuvia mutta kuvissa näytti olevan vain yksi eturatas. Onkohan tuo kolme eturatasta ja 8 takaratasta joku lisävaruste jonka saa vain tilaamalla, tai sitten vaan käy pyörän ostamisen jälkeen jossain pyöräliikkeessä ostamassa omat viritykset?

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Nojapyöräkuumetta

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Kyllä noissa kaikissa kuvissa minun silmääni on useita eturattaita, ainakin tällä sivulla. Pikemminkin joku dualdrive on lisävaruste kuin tuikitavallinen avovaihteisto. Hinnastostakin huomaat, että dualdrivestä otetaan lisähintaa.

Edit: tai sit ei huomaa, perusmallissa tosiaan on hinnaston mukaan dualdrive, tuo lisähinnallinen oli joku superhirvitys jossa on molemmat. Mutta siis kaikkea näytetään hinnaston mukaan tarjoavan.

Vastaa Viestiin