Loimaa Premium?

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
TKorho
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 402
Liittynyt: 30 Touko 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja TKorho »

Öh?
Tuossa Niskavaiva-ketjussa kävi ilmi tuo Saarenmaa + Loimaa Premium-pyörä. Minulle ihan uusi.
Onko siitä mitään tietoja? Melko kaoottiset mutta hauskat sivut, suomimaahantuottaja, ja todella laadukkaat osat noilla esitetyillä hinnoilla. Vähän tietysti "tuntematon kaukoitämaa" arvelutaa, ja ainakaan vielä ei ole silmä tottunut noiden designiin, mutta eipä kyllä materiaaleissa eikä hinnoissa ole päälle sylkemistä. Edes runkojen historiasta ei ole tietoja, että ovatko hatusta keksittyjä, vai jotenkin pitkällisen historian tuloksia.

http://www.nojakki.fi/

Onko tuttuja vehkeitä? Onko hyviä pyöriä? Voiko (laatuun) luottaa? Kuolenko a) kolariin, b) syöpään, c) vanhuuteen jos tuollaiseen lähden?
:shock:
(myös asianomaiset saavat kehua omiaan, ainakin jos tunnustavat.)

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eikö nämä ole toisen näistä kahdesta halpapyörävalmistajasta, Performerin.
Kotisivut tässä: http://www.performer.com.tw/2009/

Näitä pyöriä ei taida foorumilla vielä olla kellään? (Korjaus - on Joe67:lla)
Warren Beauchamp kokoaa ittelleen juuri yhtä runkosetistä ameriikassa http://www.recumbents.com/home.asp?URL= ... atsnew.htm
Jotain lätinää siellä siis aiheesta.
Amerikassa saa näköjään pelkän rungonkin ostettuu jos haluaa itte koota omista osista - tai siis laittaa mieleisensä.

Toinen edullinen valmistaja on se TW-Bents:
Kotisivut tässä: http://www.twbents.com.tw/index.html

TW-Bentseistä löytyy foorumilta kokemuksia.
Niitä on tuonut maahan Sähköpyörä http://www.sahkopyora.net ja sieltä näitä pyöriä on porukat saaneet hankittua :)

Viimeksi muokannut Pastori, 05 Kesä 2009, 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
penso
Viestit: 46
Liittynyt: 05 Kesä 2007, 12:20
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja penso »

Samoin kävi mulle, niskavaiva-keskustelusta singahdin muutamaksi tunniksi tutkimaan noita Loimaa premium -sivuston juttuja ja pyöräesittelyjä. Hinnat vaikuttaa todella halvoilta ja pyörät laadukkailta. Juttujen perusteella jäi hyvä kuva hommasta. Heh, sivusto on tosiaan ysäri-vaikutteinen, mutta kyllä siihen tottuu ja mikä tärkeintä, tiedot löytyvät helposti.

Uskon että moni uskaltaa hypätä nojapyöräilyn maailmaan tuon vaihtoehdon kautta. Aikaisemminhan halpojen nojakkien valinnanvara on ollut aika vähäistä. Aikaisempi TW-bents -pyörien ryhmätilaus osoitti mielestäni että tuollaisille löytyy kyllä kysyntää ja luulenpa että Savenmaa voi saada kohtuu hyvin tilauksia. Pieksee varmaan laadussa TW-bentsit... Tekis mieli oikein käydä tuolla kaupassa kokeilemassa eri malleja, sen verran laidasta laitaan niitä näyttäisi löytyvät.
Kertokaahan kokemuksista jos tuollaisen ostatte!

Pyöränä Nazca Fuego

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Näitä pyöriä ei taida foorumilla vielä olla kellään?

Joe67:lla on http://lowride.info/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=822

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja joe67 »

No niin. Uuden renkaan saatuani alkoi lomareissu (ilman fillaria) Joten ajokokemukset on performerila aika vähäisiä, mutta ensi tuntuma on kyllä musta ihan hyvä. Ajamaan oppii nopeasti eikä moittimisen sijaa ole ollut eli hintaansa nähden ihan hyvä pyörä. Poljin putkesta jouduin tosin sahaamaan muutaman sentin pois (sisäputkesta) kun en saanut tarpeeksi lyhyeksi säädettyä tällaiselle tumpille (167cm). Kerron lähemmmin lisäkommentteja, kun pääsen pyörällä kunnolla vauhtiin. Fillari on muuten tosi uus kun poljin putken sisältä löytyi päivämäärä tälle vuodelle. Polkimet vaihdan kyllä jossain vaiheessa laadukkaampiin, ovat nyt aika rimpulat. Jos pyörällä hintaa puolet ja allekin muista vastaavista niin kyllä se mulle ainaki oli yks suurimmista ostosyistä. Ostamatta olis mun tuloilla jäänyt nazcat ja muut. Jousitus on mukava hommeli olemassa. Arrowissa kun ei moista ylellisyyttä ole niin ei osannu kaivatakaan, mut kyllä se kiva on.
kuvia: http://kuvaboxi.fi/julkinen/2bcqt+erppa-nojapyora.html

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

Rockclock
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Touko 2009, 14:33

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja Rockclock »

Vihdoinkin tulee kokeiltua tätä forumille kirjoittamista vakaalla ajatuksella yrittää kirjoittaa enemmänkin jatkossa. Olen yksi tästä Loimaa Premium ryhmän jäsenistä ja jos aluksi vaikka vähän noista pyöristä. Minun mielipiteeni ovat muotoutuneet lähinnä pitkäaikasen nojailun tuloksena ja taas projektiin osaamis-substanssia tuo Olli-Matti Lieskivi, jolla on pitkäaikaista kokemusta polkupyöristä ja niiden tekniikasta.
Lähdimme etsimään valmistajaa, joka voisi tarjota meille määrityksen mukaisia pyöriä ja löysimme kumppanin, joka kerää tarvitsemamme osakokonaisuudet meitä varten. Olli-Matti tarkasti ja hyväksyi kaikki osalistat ja tekniset asiat ennenkuin edettiin koepyörien tilaukseenkaan saakka. Tämä "hiontavaihe" kesti reilun kolme kuukautta ja sen jälkeen sitten tilattiin "sivullisen uhrin" , eli Koskisen Timon avulla nämä koepelit.
Pyörät tulevat osina ja kokoonpano tapahtui projektin toimesta. Siitä huolimatta tai juuri siksi pyörät kuitenkin merkillisesti muistuttivat nojakkeja valmistuttuaan. Kasauksen yhteydesää kävi ilmi, että joissain kohdissa oli osissa selvää ylilyöntiä ja myös niin, että olimme "keventäneet" pyörää, jossa asialla ei mitään todellista merkitystä ollut. Runkoja tuli koe-erään kolmesta eri paikasta ja kaikissa oli hyvänä yhdistävänä tekijänä erinomainen metallityön laatu. Hiilikuiturunkoisissa pyörissä taas yllätti näppärä oivallus, joka tekee pyörän valmistuksesta ilmeisen edullisen ja joustavan. Ei ole Malesian insinööri suotta päntännyt materiaaliopin tunnilla :lol: . Eräitä kehityshankkeita on, kuten sähköavusteisuus ja sitten +22" renkailla oleva trike lyhyellä rungolla.
Savenmaa niminen kauppaliike ja sen takana oleva Hannu Pihlajamaa(Hanski) otti yhteyttä tuossa kevään lopulla ja kysyi, että voisiko hän saada näitä pyöriä liikkeeseensä myytäväksi ja kun kävi ilmi, että Hanski on itse jo pitkään etsinyt nojakkia, niin hommahan polkaistiin sillä liikkeelle, että panimme rekkaan muutaman projektin mallipyöristä ja minä piipahdin yllyttämässä Nivalan messuilla ihmisisä nojailuun. Hauskaa oli molemmin puolin luulen ma. Hanskista sitten senverran, että kaveri polkee sekä kaksipyöräisellä että triakilla päivittäin ja kunnon vetoja, eli minun uskoni siihen, että Savenmaa onnistuu nojakin popularisoinnissa on korkealla.
Tässä jotain ja tuolla sivustolla oleva juttu oli todella mukava.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja PW »

Onko Savenmaa jo toimittanut pyöriä asiakkaille? Heidän sivuilla kun kävin huomasin että toimitus ajankohta on muuttunut heinä-elokuuksi, onko se uusi erä vai onko toimitus siirtynyt ?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Rockclock
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Touko 2009, 14:33

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja Rockclock »

PW kirjoitti:

Onko Savenmaa jo toimittanut pyöriä asiakkaille? Heidän sivuilla kun kävin huomasin että toimitus ajankohta on muuttunut heinä-elokuuksi, onko se uusi erä vai onko toimitus siirtynyt ?

Savenmaan eka lasti on tuotannossa ja koska pyörät maalataan Savenmaan valitsemiin väreihin homma hetken kesti. Ensimmäinen erä on tullut tuotannosta ulos ja nyt odotetaan sitten konttia. Heinä-elokun taite lienee hyvin todennäköinen ajankohta ja sopivasti ennen Kokkolan tapahtumaa, johon Nivalasta päin varmasti tulee pyöriä ja hands-on kokeiluun on mahdollisuus.

zeik
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 23:24

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja zeik »

Miten sopivia nuo loimaa / Savenmaa malliston pyörät on 190 cm pitkälle kaverille ? Löytyykö säätövaraa riittävästi?

Rockclock
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Touko 2009, 14:33

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja Rockclock »

Moi!

Säätövara riittää kyllä tuonne 200-205 osastolle saakka, eli ei hätää, mutta kun valitset mallia, niin tietysti kannattaa arvioida, missä mallissa painavat jalat kulkevat mukavimmin.

Pena

Juha
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Elo 2009, 13:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja Juha »

Tervehdys kaikille.
Tässä uutena kirjoitelen ja mielessä pyöriipi pyörän hankinta. Onkos kellään kertynyt kokemuksia tai kommentoitavaa Loimaan/Savenmaan pyöristä?
Itse pitäisi lähteä käymään Savenmaalla paikan päällä. Näkisi ja koeajaisi, josko niistä olisi johonkin :D
Itsellä mielessä 2 rattainen alaohjattava, pitkä runkoinen.

Maantiepyörän uusi onnellinen omistaja haki aamulla pyörän poes.. jotain pitääpi tilalle saada :D

sauri
Viestit: 104
Liittynyt: 17 Touko 2009, 11:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja sauri »

Juha kirjoitti:

Tässä uutena kirjoitelen ja mielessä pyöriipi pyörän hankinta. Onkos kellään kertynyt kokemuksia tai kommentoitavaa Loimaan/Savenmaan pyöristä?

Kävin Savenmaalla viikolla käymässä, paikan päällä oli yksi trike (jousittamaton alku) ja kaksi kaksipyöräistä nojakkia (en kyllä suoraan osaa sijoittaa mitä malleja olivat). Ihan hyvin toimivat. Tosin kyseessä olivat testikappaleet ja niillä oli ilmeisesti ajettu paljon.

Voisin suositella odottamaan että myyntikappaleet tulevat ja kokeilla sitten niitä (jos se vain teknisesti jotenkin onnistuu). Harmitti vähän kun noita sporttisimpia kaksi-/kolmipyöräisiä ei ollut kokeiltavana.

Ohessa pyöristä kuvaa.

Liitteet
Kaksipyöräinen
Kaksipyöräinen
Kaksipyöräinen
Kaksipyöräinen
Trike
Trike
Avatar
joe67
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 384
Liittynyt: 13 Maalis 2007, 19:00
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja joe67 »

Nyt kohta pari kuukautta Loimaa premiumin performerilla ajelleena mulla on kyllä positiivisia kokemuksia pyörästä. Vähän kun sääteli ja laittoi niin asiallinen peli on ollut hintaansa nähden. Mulla ei tietenkään ole kokemusta noista hollantilaisista ym. "huippu" pyöristä. Tuttava joka on aktiivinen pysty pyöräilijä katsoi pyörääni ja väitti että parempia jarruja ei pyörissä olekaan. Myös shimanon vaihteet saivat kehuja osakseen. Kun itse ei kaipaa mitään vauhdikasta lowriceria niin suosittelen kyllä ensi nojakiksi muillekin.

...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Ensi tiistaina pitäisi saapua tuo hiilikuituversio Raaseri
Siinä tosin on yläohjaus, saa nähdä kuinka nopesti kroppa tottuu siihen kun
alaohjaus KMX tadpolella n. 4000 km veivattu.
Kerron lisää kokemuksia, kun olen tyypittänyt.

Tapani

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Loimaa Premium?

Viesti Kirjoittaja PW »

vastaako Joen pyörä jotakin noista Savenmaan malleista. savenmaan sivuilta en löydä juurimitään tietoa pyöristä. Loimaapremiumin sivuilla ne taitaa olla vähän eri nimillä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Vastaa Viestiin