Tour De Helsinki 2009

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Tour de Helsinki 2009

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tämän päivän kuvateksti tuurdehelsinki puffin yhteydessä - kuva männävuodelta.

mod. otsikko vaihdettu

Liitteet
nojatuolipyora.png
Avatar
lowrides
Site Admin
Viestit: 592
Liittynyt: 22 Elo 2007, 21:26
Paikkakunta: Lontoo

TourdeHelsinki 2009

Viesti Kirjoittaja lowrides »

Mies on varmasti otettu! Onko muuten mukana tänä vuonna nojapyöriä?

Palaan vielä viime vuoteen - sattuuko kellään olemaan sitä viime vuoden hesarin juttua? Olisin kiitollinen jos vaikka s.postilla joku lähettäisi :D Saa lähettää kaikkia muitakin juttuja liittyen nojapyöräilyyn... ja miksei tietenkin muitakin mielenkiintoisia juttuja, jos kokee tarvetta jakaa... :lol:

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Ängeslevä ajaa nojatuolipyörällä

Viesti Kirjoittaja irakas »

Täältä juttua viime vuodelta: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/show ... 35&page=16 :roll:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Ängeslevä ajaa nojatuolipyörällä

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Oli meitä ainakin 4 nojapyörää tänä vuonna.
Ilpo,Stapani,Yuruki ja joku kaveri keltaisella Terratrikella,
ei ollut ainakaan mulle tuttu....

Siinä youtube-videolla (jossa näkyy koko lähtö n. 9 min) näkyy 5 nojista, mutta se ylimääräinen
oli Heikki menossa kotiin ja oli juttuseurana Ilmalaan asti....

Stapani

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ängeslevä ajaa nojatuolipyörällä

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Lauantaina pelkäsin, että sunnuntaina sataa kunnolla, sellaista oli luvattu säätiedotuksissa. Aamulla oli pientä tihkusadetta ja kun lähdin liikkeelle noin klo 10.00, niin sade oli lakannut. Lähtö tapahtui klo 11.00 ja me nojapyöräilijät lähdettiin yhdessä aivan viimeisten joukossa. Pian minä kuitenkin irtaannuin muista ja lähdin ajamaan omaa ajoa. Ajoin koko ajan yksin ja pysähdyin kolmessa taukopaikassa, maalissa olin noin klo 16.15. Kokonaismatka oli siis 140 km. Sää oli aika hyvä, pilvinen, enimmäkseen poutaa, vain pari pientä sadekuuroa tuli.

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Ängeslevä ajaa nojatuolipyörällä

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

Näin sekä Ilpon että Stapanin, Ilpoon yritin jopa saada huomiota (ekalla huoltopisteellä, katosit sit johonkin sopivasti), Stapania tulin vastaan melko reipasta vauhtia enkä kehdannut ruveta tööttäilemään. Mihinköhän ne muut nojapyöräilijät sitten katosivat minulta, lähdin nimittäin siitä huoltopisteeltä lähtöä kohti reittiä pitkin, joten teoriassa minun olisi pitänyt nähdä kaikki reitilläolijat...

Avatar
yuruki
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Touko 2009, 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ängeslevä ajaa nojatuolipyörällä

Viesti Kirjoittaja yuruki »

Teemu Kalvas kirjoitti:

Mihinköhän ne muut nojapyöräilijät sitten katosivat minulta, lähdin nimittäin siitä huoltopisteeltä lähtöä kohti reittiä pitkin, joten teoriassa minun olisi pitänyt nähdä kaikki reitilläolijat...

Olin Stapanin kanssa suunnilleen koko matkan. Huomaamattomuus johtunee vakoojakoneista lainatusta mustasta maalista ja fillarin korkeudesta. Hmm, mahtaako autotkaan nähdä mua liikenteessä... huomioliivi siis päälle jatkossa :)

Tavoitteena oli alle 6 tuntia, ja siihen pääsin 8 minuutin marginaalilla. Lähdin matkaan hieman kuumeisena, joten saas nähdä mitä tauteja tästä seuraa... Kotoa velolle ja takas antoi mittariin vielä reilut 40 kilsaa lisää, josta paluu raikkaassa (eli tappavan viileässä) sateessa. Paluumatkan hyytävä tunnelma pani kiroamaan pääkaupunkiseudun pyörätierakentamista (vähintään 60 asteen ramppi joka risteyksessä, ja muuta sekalaista vittuilua) tavallistakin ponnekkaammin.

Nazca Gaucho 24"

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Ängeslevä ajaa nojatuolipyörällä

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

yuruki kirjoitti:

Olin Stapanin kanssa suunnilleen koko matkan. Huomaamattomuus johtunee vakoojakoneista lainatusta mustasta maalista ja fillarin korkeudesta. Hmm, mahtaako autotkaan nähdä mua liikenteessä... huomioliivi siis päälle jatkossa

Autostahan minä juuri tähyilin, joten eiköhän tuo tullut sitten selväksi.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Tour De Helsinki 2009

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Nyt on toivuttu eilisestä sen verran, että jaksaa jotain kirjoitella.
Tuli toista kertaa ajettua KMX:llä tuo 140 km lenkki.
Ajaminen oli kaiken kaikkiaan mukavampaa, kun lenkki oli
osittain muistissa ja suuria ylläreitä (lähinnä isot ylämäet)
ei osunut eteen. Aika parani lähes tunnin viimevuotisesta
noin 11 km ennen maalia tapahtuneesta rengasrikosta
huolimatta (aikaa kului noin 15 min.).
Sää vähän kiusasi mutta ei vaikuttanut vauhtiin.
Kaiken kaikkiaan hienosti järjestetty tapahtuma jälleen kerran.
Kiitoksia Yurukille vetoavusta ja juttuseurasta.

Tapani

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1510
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Tour De Helsinki 2009

Viesti Kirjoittaja ajou »

Videota Kuninkaanmäen mäestä. Bongasin siinä kolme nojapyöräilijää. Tapsan mentyä ohi lähdin kotiin, olinhan seisonut samassa paikassa jo yli 2h.
http://www.youtube.com/watch?v=iiUj5lcs92o

Jotain häikkää näkyy olevan, koska musa alkaa vasta puolessa välissä videota ;-) vaan eipä anneta sen häiritä.

Artsi

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: Tour De Helsinki 2009

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

ajou kirjoitti:

Videota Kuninkaanmäen mäestä. Bongasin siinä kolme nojapyöräilijää. Tapsan mentyä ohi lähdin kotiin, olinhan seisonut samassa paikassa jo yli 2h

Seisoin sit pitkän aikaa metrin takanasi siinä mäessä. Enpä tunnistanut.

Kylläpä Ilpon jousitus pogoaa ronskisti tuossa noustessa, pitäisi varmaan olla vähän jäykempi jousitus.

Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1510
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Tour De Helsinki 2009

Viesti Kirjoittaja ajou »

Teemu Kalvas kirjoitti:

Seisoin sit pitkän aikaa metrin takanasi siinä mäessä. Enpä tunnistanut.
situs.

Juu eipä sitä kauheesti tule taakseen katteltua ;-)

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tour De Helsinki 2009

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

[quote="Teemu Kalvas]
Kylläpä Ilpon jousitus pogoaa ronskisti tuossa noustessa, pitäisi varmaan olla vähän jäykempi jousitus.[/quote]

Tosiaan niinpäs tekee! Tommoista ei helposti itse huomaa ajaessa. Täytyy koettaa kääntää jousen säätöä jäykemmäksi.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Tour De Helsinki 2009

Viesti Kirjoittaja jori »

Ilpo kirjoitti:
Teemu Kalvas kirjoitti:

Kylläpä Ilpon jousitus pogoaa ronskisti tuossa noustessa, pitäisi varmaan olla vähän jäykempi jousitus.

Tosiaan niinpäs tekee! Tommoista ei helposti itse huomaa ajaessa. Täytyy koettaa kääntää jousen säätöä jäykemmäksi.

Ai minusta näytti, että Ilpo kuuli musiikin ja rupesi pogoamaan istuimessaan sen takia. Menee ainakin rytmissä kuin tanssitunnilla ikään. :)

Takahaarukka ei mielestäni liiku pogon tahdissa. Olisiko pikemminkin polkemistekniikassa tuo pompun lähde.

Jori

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Tour De Helsinki 2009

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

jori kirjoitti:

Takahaarukka ei mielestäni liiku pogon tahdissa. Olisiko pikemminkin polkemistekniikassa tuo pompun lähde.

Jori

komppaan, ja jos seuraa hartialinjaa suhteessa takalaukkuun niin saa huomaa että laukku pysyy paikoillaan ja mies liikkuu penkissä.
mutta tuossa vaiheessa näyttää minusta että tuossa aletaan polkemaan aikuisten oikeesti kunnolla runtaten niin onkos kumma jos ukko vähän nousee..

Edit, korjattu lainaus.

Viimeksi muokannut Mustasudenkorento, 08 Syys 2009, 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Vastaa Viestiin