Ennätysjahdin testipäivä Nokialla

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

Re: Ennätysjahdin testipäivä Nokialla

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Olisi mielenkiintoista kuulla vähän tuosta pyörästä ja katteesta. Miten rakennettu jne... Näyttää omaan silmään ihan ammattimaiselta.

t.Ville

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Ennätysjahdin testipäivä Nokialla

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kyytsis kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla vähän tuosta pyörästä ja katteesta. Miten rakennettu jne...

Tästähän on monta "nettilehtijuttua" tuossa etusivulla:
http://www.lowride.info/uusien-ennatyst ... -koittanu/
http://www.lowride.info/ennatysjahti-osa-2/
http://www.lowride.info/ennatysjahti-edistyy/

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 298
Liittynyt: 11 Elo 2010, 20:56

Re: Ennätysjahdin testipäivä Nokialla

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Uh - sorry. Mä jämähdin tänne foorumiin katsomaan.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Ennätysjahdin testipäivä Nokialla

Viesti Kirjoittaja tm »

Tarkempi IHPVA:n sääntöjen tutkiminen ja FRWD-tallennuksen läpikäynti antoivat seuraavanlaisen tuloksen (EDIT: kuvat siirretty liitteiksi).

Vaikka tuo FRWD-tallentimen ilmanpaineeseen perustuva korkeusmittari ei mikään huipputarkka olekaan, niin näyttäisi siltä, että sallitulla puolella oltaisiin. Eli tuolla radalla voidaan yrittää ajaa vaikka 200 metrin virallista ennätystä, jos tuuliolot sattuvat kohdilleen.

IHPVA:n sääntöjen mukaan rataprofiili (kuvaajassa sininen käyrä) ei saa ylittää missään kohtaa sallitun maksimikaltevuuden suoraa (punainen). Suora piirretään alkamaan maalista ja se nousee lähtöä kohti mentäessä 150 metrin matkalla yhden metrin.

200 metrin lentävän lähdön mittausväli olisi alemmassa kuvaajassa väli 1600 - 1800 m, ja ylemmässä ratakierroskuvassa likimain pallukoiden välinen osuus. Radan virallinen kiertosuunta on myötäpäivään.

Kuten kuvasta näkyy, niin säännöt sallisivat vielä isomman alamäen, mm. jenkkien Battle Mountainin maantiealamäki on (yllätys yllätys) vain hieman maksimia loivempi. Lisäksi vauhdin kasvaessa testiradan kaarteet tuovat oman haasteensa verrattuna esim. suoraan tiepätkään.

(EDIT 10.4.2011: kuvat liitetiedostoiksi)

Liitteet
rataprofiili.jpg
rataprofiili.jpg (32.44 KiB) Katsottu 2352 kertaa
ratakierros.jpg
ratakierros.jpg (18.46 KiB) Katsottu 2352 kertaa
Vastaa Viestiin