Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja terppa »

Ensivuoden Nokian 200m rykäisyä ajatellen voisi olla hyvä jos takakaarteeseessa olisi metrilukemat esim. 50m välein ennen mittaradan alkua. Jos tulee salaa harjoteltua kotona niin voisi saada näppituntuman miten kauan jaksaa vetää täysillä ja missä vaiheessa kannattaa aloittaa kiihdytys tosissaan.

Itse en 200m osallistunut ja en moista vielä ole kokeillut joten tämä on puhdasta nojatuoliarvuuttelua vailla käytännön kokemusta.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja mhelander »

terppa kirjoitti:

Ensivuoden Nokian 200m rykäisyä ajatellen voisi olla hyvä jos takakaarteeseessa olisi metrilukemat esim. 50m välein ennen mittaradan alkua. Jos tulee salaa harjoteltua kotona niin voisi saada näppituntuman miten kauan jaksaa vetää täysillä ja missä vaiheessa kannattaa aloittaa kiihdytys tosissaan.

Erittäin hyvä ajatus !

Itselläni kävi mielessä ottaa yksi "harjoitusveto" kisapaikalla ja arvioida siitä miten veto meni ja sijoittui 200m:n kennovälille. Ja sitten korjata aloitus... mutta siinä voi menettää juuri sen parhaan vedon.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja tm »

terppa kirjoitti:

Ensivuoden Nokian 200m rykäisyä ajatellen voisi olla hyvä jos takakaarteeseessa olisi metrilukemat esim. 50m välein ennen mittaradan alkua. Jos tulee salaa harjoteltua kotona niin voisi saada näppituntuman miten kauan jaksaa vetää täysillä ja missä vaiheessa kannattaa aloittaa kiihdytys tosissaan...

Tuo(kin) oli mielessä ennen kisaa, mutta loppukiireessä en sitten ehtinyt sitä toteuttaa. Eiköhän nuo ennakkolaput ensi vuonna radalle saada.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja tavasti »

mhelander kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Poijat puhuivat juuri tuosta Mountain Battle hommasta leiritulilla ja siellä on tuon tietotoimiston mukaan kohtuullinen myötämäki.

Myötämäki kyllä, mutta ainoastaan osuudella jossa kiihdytys tehdään. 200m kennoalue on tasaista. Ja tuohon mäkeen on aika tarkat säännöt että kuinka paljon kestää olla laskua.

Nythän Nokialla itse mittaus-suora oli alamäkeä, mutta kiihdytysalue tasaista. Parempia tuloksia saisi, jos mittausaluetta pystyisi siirtämään vähän eteenpäin, niin että paremmin olisi jo huippunopeus saavutettu mittausalueelle tullessa. Kaarre tulee vastaan, mutta kyllä siinä vähän olisi siirtämisen varaa, etenkin laittamalla mittaus lähemmäs sisäreunaa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja jori »

tavasti kirjoitti:
mhelander kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Poijat puhuivat juuri tuosta Mountain Battle hommasta leiritulilla ja siellä on tuon tietotoimiston mukaan kohtuullinen myötämäki.

Myötämäki kyllä, mutta ainoastaan osuudella jossa kiihdytys tehdään. 200m kennoalue on tasaista. Ja tuohon mäkeen on aika tarkat säännöt että kuinka paljon kestää olla laskua.

Nythän Nokialla itse mittaus-suora oli alamäkeä, mutta kiihdytysalue tasaista. Parempia tuloksia saisi, jos mittausaluetta pystyisi siirtämään vähän eteenpäin, niin että paremmin olisi jo huippunopeus saavutettu mittausalueelle tullessa. Kaarre tulee vastaan, mutta kyllä siinä vähän olisi siirtämisen varaa, etenkin laittamalla mittaus lähemmäs sisäreunaa.

Kyllä mittausalue oli ainakin rataprofiilin mukaan täysin tasaisella alueella. Summittain kohdalla 1100 - 1300 m
Kuva
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja tm »

Remmiläiset mittailivat rataa vierailunsa yhteydessä, ja puhuivat muistaakseni kiertäneensä radan ympäri mittausvälin ollessa 20 metriä ja korkeusmittauksen tarkkuuden 5 cm. Tuota päivitettyä ja selvästi alkuperäistä tarkempaa korkeuskäyrää odotan vesi kielellä :D . Ellen sitten käsittänyt puheitansa ihan väärin. Onko Jorilla tietoa tästä?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja jori »

tm kirjoitti:

Remmiläiset mittailivat rataa vierailunsa yhteydessä, ja puhuivat muistaakseni kiertäneensä radan ympäri mittausvälin ollessa 20 metriä ja korkeusmittauksen tarkkuuden 5 cm. Tuota päivitettyä ja selvästi alkuperäistä tarkempaa korkeuskäyrää odotan vesi kielellä :D . Ellen sitten käsittänyt puheitansa ihan väärin. Onko Jorilla tietoa tästä?

On tietoa. Data on kerätty, mutta sen käsittely on kesken. Valmistunee ensi viikonlopuksi.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4800
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tämä voi kuulostaa hullulta ehdotukselta ensivuodelle. Siinä lauantaina kun porukoilla on vähän leppeempää aikaa. Voisiko siinä pitää varaosa kirputoria. Itsellä on ainakin tuota pyöränosaa aika kasat ja olisi mukavaa vähän niitä kierättää ja muuttaa rahaksi. Tarkoitus olisi ajaa ensivuonna se 12h ja katsoo paljonko tämmönen äijän käppänä viellä jaksaa. Vaikka nuoremmille ei haastajaksi enään olekaa. Kunhan sen maakisen 200 km rikkoisi. :)

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja tm »

Nojanalle kirjoitti:

Tämä voi kuulostaa hullulta ehdotukselta ensivuodelle. Siinä lauantaina kun porukoilla on vähän leppeempää aikaa. Voisiko siinä pitää varaosa kirputoria. Itsellä on ainakin tuota pyöränosaa aika kasat ja olisi mukavaa vähän niitä kierättää ja muuttaa rahaksi...

Eihän tuo nyt mikään hullu ajatus ole. Varsinkin jos huoltohalli ei olisi koerenkaita täynnä kuten nyt oli, niin siellähän sitä olisi mainio tila kaupitella kaikenlaista tavaraa sateelta suojassa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Aika sairaan tiukassa on toi numerolappu - joten semmoinen säästöidis tuli että tämän vuoden osallistujat vois pitää saman numeron kuin nyt :)

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja tm »

Pastori kirjoitti:

Aika sairaan tiukassa on toi numerolappu - joten semmoinen säästöidis tuli että tämän vuoden osallistujat vois pitää saman numeron kuin nyt :)

On laadukkaampaa tavaraa tuo myöhässä saapunut uusi muovitarra, ja irtoaa paremmin ja ehjänä kypärästä/pyörästä (ainakin jos ei pitkäksi aikaa jätä kiinni). Ensi vuodelle tarrat ei siis maksa mitään, kun tuli tilattua jo ennen tätä kisaa :) . Tulostukselle ei lasketa hintaa, eiköhän nuo työmaan laserilla saa hoidettua.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja tavasti »

tm kirjoitti:
Nojanalle kirjoitti:

Tämä voi kuulostaa hullulta ehdotukselta ensivuodelle. Siinä lauantaina kun porukoilla on vähän leppeempää aikaa. Voisiko siinä pitää varaosa kirputoria. Itsellä on ainakin tuota pyöränosaa aika kasat ja olisi mukavaa vähän niitä kierättää ja muuttaa rahaksi...

Eihän tuo nyt mikään hullu ajatus ole. Varsinkin jos huoltohalli ei olisi koerenkaita täynnä kuten nyt oli, niin siellähän sitä olisi mainio tila kaupitella kaikenlaista tavaraa sateelta suojassa.

Melkolailla kaikilla on 'huoltoauto' joten meneehän tuo ihan peräkontti-kirppiksenäkin? Toiminta alkoi jo tänä vuonna, minä myin yhden haarukan Terpalle :-)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1052
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

jori kirjoitti:

http://i47.photobucket.com/albums/f152/ ... team-1.jpg
No huhhuh, satasta pää edellä peilistä eteen vilkuillen. :shock:

Tuli mieleen: kuinkahan matalaksi perinteisen ennätyspyörän (tyyliin Varna) saisi, jos kuski katselisi maisemaa videoruudulta ikkunan sijaan? Laajakulmakamera vaan fillarin keulaan kiinni ja näyttö naaman eteen, niin kuski näkisi, mihin pyörä on menossa. Taikka jos peräti kuski käyttäisi videolaseja, niin ei tarvittaisi etäisyyttä kuskin pään ja monitorin väliin? Kuskin asento olisi makaavampi ja pää alempana, takarengasta siirtämällä saisi enemmän tilaa...

Viimeksi muokannut Nebulus, 23 Elo 2011, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vois tuo kirpputori toimia tehokkaammin niin, että täällä foorumilla kauppais osia etukäteen ja sopis toimituksen tonne Nokialle. Tai laittaisi vähintään listan mitä on tuomassa sinne, voisi etukäteen selvitellä esim. jonkun haarukan sopivuuden tms.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nebulus kirjoitti:
jori kirjoitti:

http://i47.photobucket.com/albums/f152/ ... team-1.jpg
No huhhuh, satasta pää edellä peilistä eteen vilkuillen. :shock:

Tuli mieleen: kuinkahan matalaksi perinteisen ennätyspyörän (tyyliin Varna) saisi, jos kuski katselisi maisemaa videoruudulta ikkunan sijaan? Laajakulmakamera vaan fillarin keulaan kiinni ja näyttö naaman eteen, niin kuski näkisi, mihin pyörä on menossa. Taikka jos peräti kuski käyttäisi videolaseja, niin ei tarvittaisi etäisyyttä kuskin pään ja monitorin väliin? Kuskin asento olisi makaavampi ja pää alempana, takarengasta siirtämällä saisi enemmän tilaa...

Kyllä kai sitä näköyhteyttä tarvii tasapainon pitoonkin. Jos kuva kallistuu pyörän mukana, tulee viiveellä tai häviää vasta-auringossa niin nurin menee noin matala pyörä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin